Toon posts:

probleem met dvd brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een raar probleem met mijn dvd brander in windows.
ik zal het zo goed mogelijk probeeren uit te legen.
als ik een cd/dvd er in doe dan opent windows de cd duz dan zie ik de bestanden die er opstaan maar als ik er een dvd in doe dan hoort hij te vragen wat ik wil doen.
en een lege dvd herkent hij helemaal niet
(de instellingen van automatisch opstarten staan wel goed)
en in het menu van ''instellingen van automatisch opstarten ''
staat ook niet meer wat ik wil doen bij een lege cd

wie kan mij helpen?

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Zoek eens de nieuwste firmware op van je brander (wat voor brander heb je?)
En je als je een lege dvd laad, zeg je dat ie niks herkent, maar waar herkent ie niets? In bijv. Nero om te gaan branden?

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste firmware staat er op
ik kan wel met nero branden maar aleen op 2x
en hij geeft dan een fout op het laatste momend bij het schrijfen van leadout of zo iets :?

• Sideshowbobbie
Maar wat voor brander heb je en hoelang heb je die al? Het gebeurt regelmatig dat een brander het gewoon op een gegeven moment begeeft (bijv. na het fikken van tig dvds/cds, of je hebt gewoon puur pech)
Op welke snelheid brandde je voorheen?
Heb je misschien laatst iets veranderd (bijv. de nieuwste firmware erop gegooid waardoor ie misschien niet goed kan functioneren) of heb je 'm geflashed met een niet-officiële firmware?

Het is toch handig (vind ik) dat je iets meer verteld en ook zelf aangeeft wanneer ie opeens vreemd ging doen (computers leiden soms hun eigen leven, dus je weet nooit zomaar waar de fout kan zitten)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem +/- 3 maand het is een aopen 1608
ik heb dit probleem eeder gehad maar toen heb ik win xp opnieuw geinstaleert dat is een week terug en toen was het weer ff goed.
maar nu heb ik het weer en ik heb geen zin om dat weer te doen

heeft iemand een tip?

• Sideshowbobbie
Ik denk dat het niet zo zeer ligt aan Windows of iets dergelijks. Het kan dus gewoon zijn dat je pech hebt en je brander leeft op het randje tussen leven en dood. Zet hem eens in een andere pc, en kijk of ie het daar wel of ook niet (goed) doet. Doet ie het in een andere pc wel, dan zou ik even je kabel checken van je dvd brander die naar je mobo gaat, misschien dat die niet helemaal goed functioneert

[ Voor 7% gewijzigd door Sideshowbobbie op 27-10-2005 23:42 ]

Pagina: 1