Philips DVDR16LSK wil niet LightScriben

Pagina: 1
Acties:

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 21:19

Robin F.

5 micron is huge

Topicstarter
Ik heb ergens half augustus de Philips DVDR16LSK gekocht, een 16-speed DVD brander met LightScribe. Ding geïnstalleerd, Nero erbij, CD'tje gebrand, DVD'tje gebrand, alles perfect. Nu wou ik ook eens de LightScribe-functie uitproberen, en vanaf dat moment ging het mis.

In Nero (de bijgeleverde versie, LightScribe edition 6.6.0.6) ontbreekt de optie om iets met LightScribe te doen. Volgens de handleiding worden die opties verborgen als er geen LightScribe-compatibele drive is geïnstalleerd, of als de LightScribe-host-software ontbreekt. Ik heb toen van alles geprobeerd, Nero volledig verwijderd met een speciale tool, alle beschikbare versies van de LightScribe-host-software geprobeerd, niets werkte. Toen heb ik de klantenservice van Philips gemaild.

"U ontvangt binnen vier werkdagen antwoord", dus na elf dagen krijg ik eindelijk een eerste reactie. Uiteindelijk drie keer heen en weer gemaild over versienummers, master-slave instellingen etc, en toen vroegen ze me om een systeemlog (van msinfo32.exe), dus dat heb ik opgestuurd. Ruim drie weken later (vandaag) kreeg ik weer een antwoord:
"Aan de hand van de msinfo lijkt dat de software en hardware correct geinstalleerd zijn.
Wel is een Office 2000/2003 pakket op Uw systeem aangetroffen, deze geeft in verschillende computerconfiguraties problemen. Wij adviseren U derhalve het Office-pakket te deinstalleren om daarna te testen of de Lightscribe functie nu werkt."
Hier heb ik eerlijk gezegd geen zin in, Office 2003 heb ik nou eenmaal nodig. Ze maken mij niet wijs dat ik de enige ben die dat programma gebruikt. Ik heb het idee dat ze het gewoon niet meer weten en me nu maar aan het lijntje houden tot ik het opgeef |:(

Het betreft dus een Philips DVDR16LSK. Deze hangt als master aan de secundaire IDE-poort van een Asus P4PE bord. De slave is een JLMS (Lite-On geloof ik) DVD speler. Verder een Pentium 4 2.4, 512 MB RAM etc. Windows XP Pro, en de bijgeleverde versie van Nero. Niks speciaals. Kan het zijn dat de drive gewoon stuk is, of zou het een softwareprobleem kunnen zijn?

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer het eens met de laatste versie van Nero (6.6.0.16)
Op de Nero website staat dat versie 6.6.0.8 of later gebruikt moet worden voor LightScribe.

Overigens, je weet toch wel dat je LightScribe enkel in CoverDesigner kunt gebruiken?
Dus dat je niet in Nero zelf LightScribe probeert te branden of zo, want dat gaat niet.
Er komt in Nero wel een LightScribe icoontje tevoorschijn waarmee je CoverDesigner kunt opstarten.
Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/LightScribe.png

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Topicstarter
Heb ik ook geprobeerd, het enige verschil is dat er inderdaad een LightScribe-logo in de werkbalk verschijnt, maar dat logo is grijs, zodat je er niet op kunt klikken :'(

In Cover Designer ontbreken ook alle LightScribe-opties. Je kunt wel het LightScribe-template gebruiken om een label te maken, maar je kunt het niet met LightScribe afdrukken. Als je in Nero klikt op Help -> About LightScribe, krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/lightscribe%20infobox.jpg

Hieruit maak ik op dat de drive niet wordt herkend door de LightScribe-drivers, maar wat ik daaraan kan doen weet ik niet...

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 20:29

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Misschien dat wanneer je de firmware van je drive update dat hij wel gewoon netjes herkend word.?

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Topicstarter
Ook al gedaan, de drive gebruikt de laatste firmware (1.9).

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
Heb je eventueel de mogelijkheid om de drive te testen in een andere PC. Het liefst zonder het standaard pakket office 2003. Dan weet je het zeker.

Het is natuurlijk belachlijk dat het niet zo samenwerken met office 2003. Wat heeft een brander met Word te maken.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Robin F. schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:44:
Hieruit maak ik op dat de drive niet wordt herkend door de LightScribe-drivers, maar wat ik daaraan kan doen weet ik niet...
Bij mij staat alles netjes ingevuld.
Ik heb wel een recentere LightScribe driver: 1.4.44.1
Misschien kun je die eens proberen?

Je moet blijkbaar ook administrator rechten hebben om LightScribe te gebruiken.
Misschien kun je dat ook ff checken?

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Topicstarter
Ik heb het eindelijk gevonden! Het blijkt om een rechtenprobleem te gaan. In de Event Viewer staat namelijk in het Application Log de volgende error van LightScribeService:

Win32 Error : Function: [HurricaneClientProxy::OpenCDROMDevice] Error opening class device \\.\CDROM0 returned Win32 Error: 5 Description: Access is denied.

Door nu de in het register de waarde van HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\allocatecdroms te veranderen van "1" in "0" is het probleem opgelost!

Dikke onvoldoende voor Philips' klantenservice, eerst wekenlang niks van je laten horen, om uiteindelijk te komen met een onzinnige oplossing "het zal wel aan Office liggen" :X

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem alleen stond de waarde in het register al op 0 :?

Aan de drivers en firmware kan het niet liggen want die zijn allemaal geupdate, wat kan er nu dan het probleem zijn ??

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kan voorkomen als je op je systeem niet als iemand in de groep Administrators bent aangemeld, dus als je bijvoorbeeld op een normale gebruikersaccount werkt.
Hier staat XP niet toe dat programma's direct de brander benaderen.

Een tijdje geleden was hetzelfde probleem voor Nero zelf, als je nero 5.nogwat had en XP, moest je een speciale patch downloaden voor 'brandrechten' |:(

Probeer eens je aan te melden als de Administrator, kan helpen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Bij het type account heb ik al aangegeven dat ik de "Beheerder van deze computer" ben, of bedoel je met "administrator" iets anders?

Verwijderd

heb dit zelfde probleem gehad met een samsung
heb toen nero verwijderd de pc opnieuw opgestart en nu vind hij hem wel en kan ik
labels maken

mischien ook iets voor jou

Verwijderd

Hey,

ik heb ook de samsung, alles werkt perfect.. behalve ja, de lightscribe.

ander programma gemaakt voor dvd's te labelen, werkt ook niet.

hij gaat wel labelen en hele proces doorlopen, maar na afloop nog steeds lege dvd...

DUS HELP
Pagina: 1