Toon posts:

Kiss DP-1500 problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds 1 dag een Kiss DP-1500 speler. Zo op het eerste gezicht een hele gave speler met veel functionaliteit. Heb wellicht wat problemen en hoop eigenlijk op reacties van mensen die wellicht dezelfde problemen hebben en daar wat aan hebben gedaan.

Laat ik ze opsommen:

- bekijken van foto's (allemaal jpg's met digitale camera gemaakt) gaat vaak niet goed. Hij laat de foto dan gewoon niet zien en de 'back' knop doet niets. Moet dan op stop drukken om helemaal uit het menu te gaan. Soms laat hij maar een aantal foto's zien uit een gesharede folder en dan loopt hij half vast.
- Sommige cd's (allemaal origineel) zorgen ervoor dat de speler een hard spinnend geluid maakt, andere weer totaal niet en blijft hij stilletjes.
- Soms, meestal na het bekijken van wat gesharede filmpjes van mijn pc, bekijken van wat foto's voor zover mogelijk en ook wat webradio te hebben gespeeld, is het niet mogelijk om een cd te beluisteren. Hij laat de cd-afspeel achtergrond zien en daar blijft het bij. Als ik uiteindelijk de stekker uit het stopcontact haal en weer terug, dan is de cd wel gewoon af te spelen.
- Als dit soort problemen voorkomen kan het ook zo zijn dat het menu van de speler zeg maar half verdwijnt. Het enige wat ik te zien krijg zijn de 3 hoofd menu opties links op de tv, kan blijkbaar wel keuzes maken door wat op de remote te kiezen, maar die acties zijn niet zichtbaar. Ook dit lost zich alleen op door de stekker uit het stopcontact te halen.

Dit deed zich voor met de originele firmware EN na de firmware met de laatste versie van de KISS website te hebben ge-update.

Wie-o-wie heeft soortgelijke ervaring en misschien wel oplossingen?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27

spaceboy

Op grote hoogte

Heel toevallig, heb vanavond precies hetzelfde ding gekocht. Heb even wat ge-etter gehad, maar alles wat ik nu probeer werkt. Ik ben echt totally blown away bij dit ding. Erg stoer wat je ermee kunt, ben nog niet weg van de KIiSS PC-Link software (ik wil in 1x m'n hele hd kunnen sharen), maar dit is wel 'n aanrader.

Ontopic: vrees dat ik je niet kan helpen. Misschien kun je iets duidelijker omschrijven of ik dingen kan proberen zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Ik ga nu trouwens ook de firmware-upgrade doen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Topicstarter
Spaceboy:

Echt heel moeilijke dingen doe ik verder niet, dan wat hier boven staat uitgelegd. Test eens een hele hoop dingen snel achter elkaar, blader door de menu's heen. Open een film, ga daarna een mp3tje spelen, kijk dan of je op redelijke snelheid foto's kunt zien zonder problemen, vervolgens een cd'tje.

Op die manier krijgt ik de problemen die ik beschreven heb...

Overigens, gebruik ipv PC-Link het programma FreeKiss. Heb gemerkt dat deze een paar kleine verbeteringetjes heeft.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:20:
Spaceboy:

Echt heel moeilijke dingen doe ik verder niet, dan wat hier boven staat uitgelegd. Test eens een hele hoop dingen snel achter elkaar, blader door de menu's heen. Open een film, ga daarna een mp3tje spelen, kijk dan of je op redelijke snelheid foto's kunt zien zonder problemen, vervolgens een cd'tje.

Op die manier krijgt ik de problemen die ik beschreven heb...

Overigens, gebruik ipv PC-Link het programma FreeKiss. Heb gemerkt dat deze een paar kleine verbeteringetjes heeft.
Heb al van alles geprobeerd, maar geen problemen gevonden. Enige wat ik had is dat hij een keertje hing toen ik een m3u (mp3 playlist) had aangeklikt. Verder geen troubles, vind het een geniaal apparaat.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dan breng ik de mijn nu vanmiddag terug bij de lokale Dixons. Had hem via het internet besteld, hoop dat ze een andere voor me hebben liggen want ik wil heel graag een fatsoenlijke hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem vanmiddag omgeruild met een andere bij de Dixons. Hij doet het super, er was gewoon serieus wat mis met die andere.

Het enige waar ik nog steeds problemen mee heb is het openen van foto's. Gaat met deze nieuwe een heel stuk beter, maar af en toe laat hij de volgende foto gewoon niet zien. Druk ik op menu en selecteer hem in de lijst dan kan het na een paar keer zo zijn dat de foto ineens wel weer correct weergegeven wordt. Dan kan ik ook een aantal keer op volgende drukken, en dan is de kans heel groot dat het weer begint. Maar goed, misschien heeft met de grootte van de foto's te maken of met de opbouw van de folderstructuur.

Overigens is het lang geen volwaardige DVD-vervanger. Ik heb een Marantz DVD speler erbij en het kwaliteitsverschil is heel duidelijk zichtbaar. Maar goed, daar heb ik hem dan ook niet voor he :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 19:24 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb trouwens wel bij sommige films dat het beeld HEEL af en toe, bijna onmerkbaar hapert. Net of er een frame teveel inzit ofzo. Heeft dat iets met PAL/NTSC te maken? Anyone?

Verwijderd

Topicstarter
Alle problemen zijn bij mij opgelost.

De oude was gewoon echt wat mis mee. Met de nieuwe had ik alleen nog problemen met de weergave van jpg's.

Na een nieuwe installatie van Freekiss, ZONDER die Image-crap, werkt het super. Zijn alleen wat grote foto's, inladen duurt een paar seconden, daarna zie je de spelen heel snel het formaat van de foto wijzigen.

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 08:01

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Ik wil zo'n soort speler eigenlijk alleen gebruiken om iso's van dvd's vanaf m'n fileserver te spelen.
Nu brand ik ze nog op rewritables die ik later weer leegmaak.

Tevens heb ik een Hauppauge pvr-350 op diezelfde fileserver draaien, die alles opneemt wat ik wil zien. Zou dit goed gaan met deze speler? Kan ik ook dts-es en thx-ex sporen meestreamen?
Ik zit niet te wachten op een buggy apparaat, waarvan na een paar jaar de support over is. De vele reacties in dit soort topics maken me toch een beetje huiverig.

Verwijderd

- bekijken van foto's (allemaal jpg's met digitale camera gemaakt) gaat vaak niet goed. Hij laat de foto dan gewoon niet zien en de 'back' knop doet niets. Moet dan op stop drukken om helemaal uit het menu te gaan. Soms laat hij maar een aantal foto's zien uit een gesharede folder en dan loopt hij half vast.

zet je de foto's op cd of gebruik je pc-link om de foto's te bekijken Ik kan je iig aanraden pc-link weg te doen en freekiss te gebruiker. echt een top programmatje. heb daar nooit problemen mee gehad. Het grote voordeel van freekiss vind ik is dat ie direct op de hd kijkt en niet zoals pc-link de bestanden eerst moet gaan mappen. fototjes of mp3 of whatever op server zetten en meteen kunnen kijken. zit ook een tv-kaart in server en dan kan ik gelijk op me tv de opgenomen programma's zien zonder eerst in pc-link te kutten.

http://freekiss.sourceforge.net/

over het moeten rebooten van het apparaat, ja dat heb ik soms ook. kan irritant zijn. Maar goed, je krijgt voor de prijs een redelijk goed apparaat. Beeld kwaliteit vind ik persoonlijk soms ook niet je van het(ghosting).

Ik heb trouwens niet lang geleden gemailed met KISS-technologies over support voor lossless compressies zoals ape en flac. Tot mijn verbazing vertelde ze me dat ik de eerste was die daar om heeft gevraagd en dat het niet zal worden ondersteund. das klote, want ik heb juist me hele muziek collectie in lossless geript.

Ik ben bang eigenlijk bang dat nu na de overname van KISS door cisco(linksys) support op een laag pitje zal komen voor de oudere producten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 02:29:

zet je de foto's op cd of gebruik je pc-link om de foto's te bekijken Ik kan je iig aanraden pc-link weg te doen en freekiss te gebruiker. echt een top programmatje. heb daar nooit problemen mee gehad. Het grote voordeel van freekiss vind ik is dat ie direct op de hd kijkt en niet zoals pc-link de bestanden eerst moet gaan mappen. fototjes of mp3 of whatever op server zetten en meteen kunnen kijken. zit ook een tv-kaart in server en dan kan ik gelijk op me tv de opgenomen programma's zien zonder eerst in pc-link te kutten.

http://freekiss.sourceforge.net/

over het moeten rebooten van het apparaat, ja dat heb ik soms ook. kan irritant zijn. Maar goed, je krijgt voor de prijs een redelijk goed apparaat. Beeld kwaliteit vind ik persoonlijk soms ook niet je van het(ghosting).

Ik heb trouwens niet lang geleden gemailed met KISS-technologies over support voor lossless compressies zoals ape en flac. Tot mijn verbazing vertelde ze me dat ik de eerste was die daar om heeft gevraagd en dat het niet zal worden ondersteund. das klote, want ik heb juist me hele muziek collectie in lossless geript.

Ik ben bang eigenlijk bang dat nu na de overname van KISS door cisco(linksys) support op een laag pitje zal komen voor de oudere producten.
Zie vorige post:

Alle problemen zijn bij mij opgelost.

De oude was gewoon echt wat mis mee. Met de nieuwe had ik alleen nog problemen met de weergave van jpg's.

Na een nieuwe installatie van Freekiss, ZONDER die Image-crap, werkt het super. Zijn alleen wat grote foto's, inladen duurt een paar seconden, daarna zie je de spelen heel snel het formaat van de foto wijzigen.

---------------------

Oftewel: het lag aan het image-nog-iets onderdeel van Freekiss.

Verwijderd

kun je via freekiss een playlist maken? via een m3u file ofzo?
Pagina: 1