[2003] Users wel read rechten maar niet kopieren naar laptop

Pagina: 1
Acties:

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11-2025
De laatste 5 jaar heb ik toch aardig wat documenten verzameld. Deze staan bij ons op het netwerk (W2K3 Server) en ik mag wel zeggen deze documenten met veel geduld bij elkaar verzameld zijn en gerubriceerd.

Kwam er net achter dat een ex-collega bij een ander bedrijf gebruik maakt van onze procedures, documenten, etc.

Behoorlijk pissig dus en hoop dat iemand iets weet om te voorkomen dat iemand even een 200Gb aan data meeneemt op zijn laptop. Tijdens z'n werk moet een ieder het gewoon kunnen lezen maar alleen niet kopieren of in ieder geval na bv. 1 Gb een event of iets anders. Met rechten zal dit wel niet gaan dus misschien een service.

Mijn zoekwoorden zullen wel niet kloppen maar het enige wat ik kon vinden bij google was iets over een novell flag attribute. Maar ja, het is al weer een tijdje een window server bij ons.

Alvast bedankt.

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie hebben we het hier over? :)

• ajhvdb
Ok, ik dacht ook wel dat dit een moeilijke werd. 2003 toch

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

Verwijderd

Dat is vrijwel onmogelijk.
Met digital rights management kun je een redelijk eind komen maar dan nog zijn er voldeonde manieren om een kopie te maken.
Bedenk ook dat een kopie een foto kan zijn, een print, een print to file, een fax (digitaal) en zo kun je nog wel even doorgaan.

• ajhvdb
Onder Novell was er vroeger toch een attribute execute only?

of

1.
Misschien moet ik in elke folder een file neerzetten waarop ze geen rechten hebben (ik weet alleen niet welke rechten dat dan moeten zijn). Als je dan de hoofdfolder kopiert krijg je vaak een foutmelding. Misschien kun je dan via de auditing achterhalen wie er bezig is geweest met kopieren.

of

2.
Auditing aanzetten op "failed" en dan een proggie maken die failed events in de gaten houdt?

(ik denk dus even hardop)

[ Voor 79% gewijzigd door ajhvdb op 30-10-2005 01:23 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik geloof dat het met SharePoint Services mogelijk is om documenten te auditen (niet op file level, maar op document level, daardoor mensen bestanden bijvoorbeeld alleen maar binnen het netwerk kunnen lezen).

Op file level is het in Server 2003 niet te doen als je mensen toestaat om documenten gewoon te downloaden van de Server.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• ajhvdb
Bedankt, jammer dat niemand een oplossing heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door ajhvdb op 02-11-2005 00:10 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Hier is ook geen oplossing voor, behalve goed copyrights en eventueel een gerechtelijke procedure.

Als je documenten maakt voor je collega's zoals procedures of zo, dan moeten die collega's ze ook kunnen zien. Of ze nou het bestand of de inhoud kopieren naar een eigen schijf, dat kan je niet tegenhouden.

Wat je wel kunt doen is een goede boeteregeling invoeren, en in dit expliciete geval waar je mensen jouw spullen ziet gebruiken een gerechtelijke stap starten.

Zelfs elke willekeurige text web pagina kun je leeg slurpen, daar helpt niks aan.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• ajhvdb
Je hebt gelijk. Maar voorkomen is makkelijker. Het gaat bij mij meer om de aantallen. Op een webserver kan je ook sniffers, slurpers, etc. (vele downloads achter elkaar) detecteren en dan blokkeren. Je mag idd alles lezen maar dat wil niet zeggen dat alles kopieren ook moet gaan.

Pagina: 1