resoluties op een 17 inch crt monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-08 14:11
Hallo,

Misschien een noob vraag. Maar als ik mijn crt monitor die nu op 1024x768 loopt nu op 1280x1024 zet dan krijg je dus een zwarte rand om het beeld. Als ik het beeld nu uitvergroot en het beeld dus beeldvullend maak, is het dan scherper dan op 1024?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ligt toch een beetje aan je monitor en video kaart. Aanbevolen resolutie voor (de meeste) 17 inch CRT is toch wel 1024x768

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of het scherper is hangt nogal af van de monitor. Mijn oude Targa monitor kon 1024*768 aan, redelijk scherp, maar daarboven was het nogal brak
Mijn nieuwere novita 17" (eigenlijk een hansol) kan op 1600*1200 nog best goed werken. Het hangt ook redelijk af van de refreshrate die je gebruikt. Gewoon testen wat in jouw geval het beste werkt.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
Ik heb 2 Iiyama 17" monitoren die ik beide op 1600x1200 draai, zeker een stuk scherper dan 1024.. Hoewel sommige mensen me voor gek verklaren omdat ze de lettertjes zo klein vinden.. :)
Maar het ligt dus aan de monitor (en deels je videokaart) of het er beter uit komt te zien of niet..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:48
DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:54:
Hoewel sommige mensen me voor gek verklaren omdat ze de lettertjes zo klein vinden.. :)
Dat lijkt me het criterium. Kun je - evt. haarscherpe - tekst nog lezen. Een kennis heeft zo'n PDA die dus voor mij volstrekt onleesbaar/werkbaar is. Met een vergrootglas zijn de lettertjes wel haarscherp, dat wel.
Het gaat dus om de hele combinatie stabiel scherp beeld en de persoonlijke werkbaarheid/doelmatigheid.

Verwijderd

Dan zet je toch de lettertype groter ?
Ik snap niet dat men elktijd letter grotte me de resolutie instellen :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit is iets wat zo goed als niet sluitend te zeggen is op basis van theorie, aangezien het afhangt van type monitor (meld je niets over) en hoe goed de electronica is, van type videokaart (meld je niets over) en hoe goed de filters daarvan zijn, van subjectieve ervaring en van de instellingen van je OS (meld je niets over).

Daarentegen is dit uiterst snel en simpel zelf na te gaan. Doe dat dan gewoon ipv een topic te openen waar niemand wat mee kan :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.