Toon posts:

Dvd brander verandert in een cd-rom station

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD brander (NEC ND 3540-A) 3 maanden geleden gekocht. Eerste 2 maanden gingen prima. Vervolgens kwam het probleem. Als ik een lege dvd of cd-r in de dvd-brander stop, verandert het dvd-r brander station in een cd-rom station volgens Windows XP.

Als ik dit vervolgens aanklik, dan geeft Windows de melding: Ongeldige functie
Andere config geprobeerd, master/slave, primary/secondary, nieuwere firmware. Niets hielp.

Ik heb toen een nieuwe brander (zelfde type) gekregen van EMPC, vandaag nieuwe erin gezet. Weer zelfde probleem, Windows er opnieuw opgezet, nu kan ie alleen cd-r branden.
Nero zit deze recorder uiteraard ook niet.

Als ik de nieuwste firmware erop wil zetten, probeer ik eerst mijn oude firmware te 'dumpen'. Als ik dat probeer (dat opslaan van oude firmware), krijg ik de melding in dos : Error opening SCSI device :? :?. Ik durf nu eigenlijk niet meteen de allernieuwste firmware erop te zetten (1.W7 van http://liggydee.cdfreaks.com/page/3540/)

Ik dacht dat 't aan de brander lag, maar na die nieuwe ben ik er niet zo zeker meer van. Bij 2 verschillende exemplaren dezelfde fout. Geen idee waar 't aan ligt.

Suggesties zijn meer dan welkom,

ps misschien hoort dit in het NEC ND-3540 A topic, maar ik dacht/denk dat dit een meer algemeen probleem is.

Verwijderd

Ik heb iets vergelijkbaars ook gehad, 3 jaar terug ofzo. Een brander werd een normale cd speler. Nouja Nero zag hem iig niet als brander en zo ook de rest van windows niet. Nooit kunnen oplossen tot ik een jaar later een nieuwe pc kreeg. maar zo te zien heb je een asus plank, die redelijk nieuw is. Probeer eens een andere IDE kabel, dat mag nog weleens helpen. Of haal alle scherpe vouwen dr uit, neem een ronde kabel ofzo. Iig probeer nog wat dingen uit, probeer ook eens een brander van een ander merk.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58
Wat is er fout aan dat Windows 't als CD-romstation ziet...? Windows is gewoon een beetje dom.
Bij mij doet ie dat ook namelijk, maar hij brandt dan gewoon nog steeds alles in Nero, DVD's, CD-RW enz. Dus ik zie het niet als een probleem, maar gewoon als een feit dat Windows zo raar doet. Als Nero 't maar doet. Mmmja, misschien is het een probleem als je via Windows iets wil branden of zo...?
Als Nero 'm ook niet als brander ziet, dan ondersteunt Nero je brander niet en moet je een nieuwere Nero-versie gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Eegee op 27-10-2005 22:41 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows doet niet raar en is ook niet "een beetje dom" .
Meestal ligt het aan de extra CD emulatie software en kloondingen die geinstalleerd worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58
BackSlash32 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:13:
Windows doet niet raar en is ook niet "een beetje dom" .
Meestal ligt het aan de extra CD emulatie software en kloondingen die geinstalleerd worden.
Oh ok, dat zou ook kunnen. Ik heb inderdaad wel zoiets geinstalleerd. Als 't daar aan ligt, dan heb ik ook weer wat geleerd :)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Kijk voor deamen tools of 120% alcohol? mischien ligt het daaraan

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1