Toon posts:

processor stuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via speurders een processor gekocht namelijk de intel 660 2 mb 3.6 echter ik krijg hem niet aan de praat.
Het ligt niet aan het geheugen want een 3.0 ghz deed het wel, nu vraag ik mij af of het toevallig komt omdat die 3.0ghz een 1 mb is.
Ik heb gezocht op google maar kon hier niets over vinden.

gr niels

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik krijg hem niet aan de praat.
Vertel eens WAT hij dan niet doet (totaal geen boot? of wat anders?).
Wat voor moederbord heb je? kan deze overweg met deze cpu? heb je de bios al eens geflashed?
cache grootte maakt op zich niet uit, core ervan wel.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:47:
Ik heb via speurders een processor gekocht namelijk de intel 660 2 mb 3.6 echter ik krijg hem niet aan de praat.
Het ligt niet aan het geheugen want een 3.0 ghz deed het wel, nu vraag ik mij af of het toevallig komt omdat die 3.0ghz een 1 mb is.
Ik heb gezocht op google maar kon hier niets over vinden.

gr niels
Je zult toch ff wat meer info over je systeem moeten geven dan dat want anders gaat niemand je kunnen helpen. Wat type moederbord, geheugen voeding enz heb je?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• silitek
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Ik kijk in m'n glazenbol en ik zie.................................NIETS O-)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
het is zo we hebben het in de computerwinkel getest op een asus sli bordje met drr2 geheugen. uiteraard met videokaart en voeding.Hij geeft totaal geen boot. was dit omdat de proc stuk is of zou het kunnen dat het moederbord met nforce 4 chipset de proc niet ondersteund..

• silitek
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:52:
het is zo we hebben het in de computerwinkel getest op een asus sli bordje met drr2 geheugen. uiteraard met videokaart en voeding.Hij geeft totaal geen boot. was dit omdat de proc stuk is of zou het kunnen dat het moederbord met nforce 4 chipset de proc niet ondersteund..
Het is zo...Ondersteund een MOBO een bepaalde PROC (zie handleiding) en dan toch geen BOOT?
dan is waarschijnlijk de proc verrot..

Tubes....It's what make music music!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik net ook al zei, zoek eens de supportlist van je mobo(s) erbij en kijk of je cpu wel gesupport wordt.
Iets testen zonder te weten of het uberhaupt kan gaan werken schiet niet echt op wel ;)

Verwijderd

Behalve als er een oud bios in zit dat de 6xx reeks niet ondersteund. Met een nieuwe bios en dan werkt ie niet dan zal het vast defect zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik dat eerst testen, hartelijk dank voor jullie advies !
Pagina: 1