Toon posts:

[XP] Sharing tab weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 maandjes terug een verse install gedaan van XP prof. Alles werkte netjes, netwerkje geinstalled, folders geshared etc.

Wil ik daarnet een folder sharen, dus ik doe right click> properties > eerhm en toen was hier het tabje Sharing and Security weg.

Even op de andere computer gechecked of ik wel goed zat, en daar verscheen die tab wel gewoon.

Wat ik heb gedaan:
- Deze site: MS Support doorgelopen, en alles geprobeerd wat er in staat.
- Het netwerk opnieuw 'geinstalleerd'.
- File and printer sharing opnieuw geinstalleerd.
- Gegoogled op verschillende combinaties tussen: sharing tab, missing filesharing, en zo'n beetje alle begrippen die ermee te maken kunnen hebben. Niks relevants kunnen vinden aangezien 99% van de oplossingen terug te vinden zijn op de Microsoft site.
- Image terug gezet van 3 dagen geleden, hier was het probleem ook al aan de orde.
- Heb na de laatste keer dat de tab er nog wel was niks geinstalleerd of veranderd mbt het netwerk.
- Na iedere dingetje dat ik heb geprobeerd gereboot om er zeker van te zijn dat het zou veranderen.

Ik heb nog een image liggen van een paar dagen na de Windows install, maar het kost te veel tijd om mijn systeem weer te krijgen zoals het nu is, dus los het liever gewoon op ipv terug te grijpen naar die image.

PS: filesharing opzich werkt wel gewoon. Kan mijn files benaderen, veranderen etc. via de andere pc. Ik kan dus alleen niet meer bij de tab om de shares te veranderen.:/ Heb daarom dit topic onder WOS geplaatst ipv onder Network Troubleshooting. Na een reboot gedaan te hebben met 'restore last known config' zijn de mappen die geshared stonden niet meer geshared.

Ik heb zelf alle rechten (admin) op de pc, maar ook onder Administrator zelf is de tab verdwenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 22:00 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

"Use simple sharing" staat wel uit? (dan is er als nog een sharing tabblad, maar toch handig om te controleren). Anders die even aan en uit zetten (met een reboot er tussenin), misschien dat dat werkt. Heb je toevallig in je Eventlogs nog vreemde dingen staan, over bijvoorbeeld services die niet willen starten of programma's die crashen?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij moet je de volgende key weggooien in het register:

"NoSecurityTab"=dword:00000001

Deze is te vinden in:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]

Wel even opnieuw opstarten als je dit gedaan hebt, anders heeft het geen effect !

[ Voor 18% gewijzigd door Lieuwe op 27-10-2005 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:33:
"Use simple sharing" staat wel uit? (dan is er als nog een sharing tabblad, maar toch handig om te controleren). Anders die even aan en uit zetten (met een reboot er tussenin), misschien dat dat werkt. Heb je toevallig in je Eventlogs nog vreemde dingen staan, over bijvoorbeeld services die niet willen starten of programma's die crashen?
Jep, heb die ook uit en aangezet met een reboot ertussen. Mocht niet baten. In mijn eventvwr staan geen verdachte dingen btw.
Lieuwe schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:47:
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij moet je de volgende key weggooien in het register:

"NoSecurityTab"=dword:00000001

Deze is te vinden in:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
Die key staat niet in mijn register, ook de 'find' kan hem niet vinden.

Heb net gereboot en een 'restore last known config' gedaan, maar nu zijn alle mappen die nog wel geshared waren ook niet meer geshared. En de tab is er nog steeds niet.

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
En als je de key nu eens aanmaakt en dan 1 aanpast in 0

"NoSecurityTab"=dword:00000000

Verwijderd

Topicstarter
Lieuwe schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:13:
En als je de key nu eens aanmaakt en dan 1 aanpast in 0

"NoSecurityTab"=dword:00000000
Na een aantal keer rebooten is het tabje 'Security' wel zichtbaar. Kan er ook gewoon in werken enzo. Maar Sharing is nog steeds niet beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit. :O

Echt iets heel knulligs, en het heeft me een aantal uur gekost om het te vinden :)

Heb een tijdje terug met ShellExView een paar snelkoppelingen uit mijn context menu gehaald, zoals add to wmp playlist, en wat andere progselextensies die zich daar ongewenst in plaatsen. Nu heb ik dus blijkbaar in dat programma per ongeluk ook 'Shell extension for sharing' gedisabled. Met als gevolg dat dus dat tabje uit de properties bij folders verdween. :|

Heb hem nu weer terug dus. :9 Kan ik lekker gaan slapen.
Pagina: 1