Toon posts:

LG LCD TV en Geforce FX5200 - Geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben zelf niet zo goed met hardware. Vandaar ook mijn vraag.

Een week of drie geleden heb ik een LCD-TV gekocht (LG RZ-26LZ55) Deze zou ik onder meer met een DVI kabel moeten kunnen aansluiten op mijn PC (PIV met een Aopen AX4BS Pro moederbord en een ASUS Geforce FX5200 V9520 grafische kaart). De grafische kaart heeft twee DVI-uitgangen.

Nu wil ik graag mijn huidige analoge monitor en de TV naast elkaar gebruiken. Ik wist eerst niet welk soort kabel ik daarvoor moest gebruiken. Na bellen met LG werd mij bezworen dat ik een DVI-I kabel kon gebruiken (volgens mij kan je die in plaats van alle andere DVI kabels gebruiken). Kabel gezocht en op internet gevonden (http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=402) en besteld.

Drie keer raden! Kabel binnen alles netjes aangesloten en geen beeld.... :'( De TV krijgt wel een signaal, want als de DVI kabel er niet in zit geeft aan: "No signal". Als de kabel erin zit gaat 'ie meteen in de slaapstand (DPM-modus). Mijn PC herkent de TV ook (de naam staat precies goed in het instellingenscherm van de grafische kaart). Met de bijgeleverde VGA-DVI kabel werkt alles wel, maar dan heb je alleen analoog signaal.

Heb flink gezocht op Google, geknoeid met instellingen, maar ik kom er niet uit. Misschien snap ik er gewoon niet genoeg van, maar ik vind het toch erg jammer. Ik neem aan dat onder de lezers wel mensen zijn die dit eerder gelezen of meegemaakt hebben. Graag hoor ik van jullie! _/-\o_

Alvast bedankt en mazzel,
Jos

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 11:47 ]

Verwijderd

Kun je ook niet in het menu van LCD komen ? Meestal kun je switchen tussen VGA en DVI, misschien staat bij jou VGA ingesteld terwijl je DVI hebt aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Grample,

Kan met geen mogelijkheid in het "PC"-menu van de TV komen. Dat menuutje is simpelweg nooit actief.

Mazzel,
Jos

Verwijderd

Hallo Jos,

heb je intussen al beeld voor elkaar gekregen?
Zo ja, zou je me kunnen/willen vertellen hoe? Ik heb ook geen beeld met Ati radeon 9000 en 9600 series, bij mij wordt de TV herkend als DDC display op een Asus A7N8X-Deluxe moederbord en gaat de TV altijd in DPM mode.

Groeten,

Jan Bart

Verwijderd

Hallo Jos,

ik heb nog het een en ander geprobeerd, in Safe mode heb ik haarscherp beeld, maar gewoon krijg ik alleen de bios-boot schermen en de Windows vlag, maar zodra het users-login scherm komt gaat de TV in DPMmode.
Het PC menu is wel aktief als je de VGA-DVI verbinding legt (al is dat dan analoog). Overigens is het beeld bij mij dan groen, of dat nou aan de geleverde VGA-DVIkabel ligt weet ik niet.
Ik heb bij zowel LG als Ati mijn probleem voorgelegd maar tot op heden nog geen antwoord gehad.

groeten,

Jan Bart

Verwijderd

Guys,

Je hoeft op GoT niet te groeten en/of gedag te zeggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 22:16 ]

Verwijderd

ok.

iemand al verder gekomen dan?

Verwijderd

Update:
ik heb de tv ter reparatie teruggebracht, heb 2 1/2 week televisie moeten kijken op mijn zolder-pc monitor maar nu is alles in orde.

Jan Bart

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 00:18
mijn zus had hetzelfde probleem en dat wist ik op te lossen. De tv was aangesloten met een dvi-i kabel en ging na aansluiten op DPM. Vervolgens koos ik voor bureaublad uitbreiden en zette de resolutie op 1280x768. Toen was het beeld terug en kon ik ook clone-mode kiezen bij de nvidia setting.
ik vermoed dat hij DPM toont als de verkeerde resolutie naar de tv gestuurd wordt
Pagina: 1