Toon posts:

High-End Dvd-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag in de topiclijsten niks over high-end dvd-spelers staan, dus vandaar dit topic. Ik zelf wil mijn dvd speler (Marantz DV4300) gaan vervangen, nou ja anders gezegd die marantz gaat voor de 3e keer ter reperatie terug, en ben bang dat hij gewoon kaduuk is (binnen 2 jaar).

Zelf heb ik ook een DV6400 speler, maar die is meer voor CD en SACD toepassingen, en met de vM modificatie is dat nu mijn cd-speler geworden, en ga ik er geen DVD's mee draaien.

Nu is het zo dat ik dus een DVD-speler zoek ter vervanging van mijn Marantz DV4300, het apparaat moet puur DVD's draaien en dus geen SACD toepassingen erop, aangezien de DV6400 dat al heeft. Ik heb wel een paar eisen aan de DVD-speler, en dat zijn de volgende:

Het moet het volgende afspelen:

- DVD-R\RW DVD+R\RW(Neem het vaakst op + dvd's op)
- DVD
- Coaxiaal out
- DVD-A (is leuk als het erop zit, niet persee noodzakelijk)
- En heel belangrijk hij moet zwart zijn, aangezien mijn gehele set zwart is.

Uiteraard heb ik zelf ook al wel wat rond gespeurd en ben zowiezo al op de volgende spelers uitgekomen:

- Cambridge Audio Azur 540D (Recensie op Hifi.nl was lovend)
- Marantz DV7600 (blijkt toch in het zwart leverbaar, enige wel is dat het ook SACD doet terwijl dat niet hoeft).

Maar hebben jullie nog suggesties of ervaringen? Of merken waarvan je zegt kijk daar eens naar. Overigens komt de DVD-speler te draaien op een Marantz SR7400 A/V Receiver.

Ik hoor het graag!

Groeten,
Marc

Verwijderd

Denon doet het de laatste tijd ook erg goed met DVD spelers.
Kijk eens naar de DVD2910 of 3910 als je genoeg te besteden hebt. Als je dat niet hebt is de 2910 goedkoper te krijgen. Qua beeld zijn ze beter dan de Marantz en CA. Qua geluid zit het ook wel goed, ook al is de DV7600 dan nog iets beter. De HDMI output schijnt alleen van de Denons veel beter te zijn dan van de Marantz. De DVD3910 is volgens mij in zowel audio als beeld het beste, maar dit moet je zelf bepalen. Neem ze in ieder geval mee in de vergelijking. :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Denon doet het altijd al goed met DVD spelers ;)

Ik begrijp er weinig van. Die 6400 is niet slechter dan de beide spelers die je noemt als het puur op DVD playback aankomt, dus waarom je die niet gewoon blijft gebruiken is me een raadsel. De 7600 heeft dan wel HDMI, maar dat is ook alleen een issue als je er een plasma of TFT aan hebt hangen. Voor de rest schiet je er geen moer mee op.

Beiden zijn trouwens geen high end, in geen enkele zin van het woord, maar misschien ben ik te snobistisch :)

De grote verschillen tussen DVD spelers zitten vaak meer in de CD playback. Aangezien je daar al tevreden mee bent zou ik echt geen nieuwe DVD speler kopen. Als je er nou echt erop vooruit wil gaan met DVDs dan heb je het niet meer over bedragen onder de 1000 euro, en dan zou ik inderdaad in termen van de 3910 van Denon of de DV79 van Arcam gaan denken.

En als je dan toch zulke bedragen te besteden hebt, dan pak je meer winst op het CD vlak door een echte CD speler te kopen. Marantz CD6000 Ki Sig, Arcam CD73. Misschien nog wat mooiers: Arcams CD 192 is in prijs verlaagd en erg mooi voor 1200 euro, maar Roksan, Musical Fidelity en weder Marantz hebben in die prijsklasse ook nette spulletjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-10-2005 21:38 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat is het probleem om de DV64000 ook voor DVD's te gebruiken :? Dat snap ik echt niet..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Meer een luxe probleem heet dat, heb eigenlijk de DV6400 erbij gezet voor SACD mogelijkheden, en tevens de vM modificatie hierop laten uitvoeren. Dus was meer een cd-speler geworden dan DVD-speler. Kan hem eventueel wel gaan gebruiken als DVD-speler. En dan de DV4300 er totaal uit te gooien.

Maar ja zat meer te denken aan los een DVD-speler ter vervanging meer van die DV4300. Word zowiezo nog even kijken, maar een extra dvd-speler puur voor dvd leek mij ook niet zo'n probleem. Aangezien ik het al een tijdje zo heb. Maar zoals eerder gezegd beetje luxe probleem wat voortkwam uit upgrade's.

Had namelijk een CD5000 van Marantz en die wilde ik inruilen voor een SACD speler. Aangezien SACD op de DVD-spelers goedkoper was dan los een SACD-speler van marantz (SA8400) koos ik dus voor de 6400 puur voor SACD en CD. Dat is meer de reden geweest, het ging me niet zozeer om DVD.

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:33:
Denon doet het altijd al goed met DVD spelers ;)

Ik begrijp er weinig van. Die 6400 is niet slechter dan de beide spelers die je noemt als het puur op DVD playback aankomt, dus waarom je die niet gewoon blijft gebruiken is me een raadsel. De 7600 heeft dan wel HDMI, maar dat is ook alleen een issue als je er een plasma of TFT aan hebt hangen. Voor de rest schiet je er geen moer mee op.

Beiden zijn trouwens geen high end, in geen enkele zin van het woord, maar misschien ben ik te snobistisch :)

De grote verschillen tussen DVD spelers zitten vaak meer in de CD playback. Aangezien je daar al tevreden mee bent zou ik echt geen nieuwe DVD speler kopen. Als je er nou echt erop vooruit wil gaan met DVDs dan heb je het niet meer over bedragen onder de 1000 euro, en dan zou ik inderdaad in termen van de 3910 van Denon of de DV79 van Arcam gaan denken.

En als je dan toch zulke bedragen te besteden hebt, dan pak je meer winst op het CD vlak door een echte CD speler te kopen. Marantz CD6000 Ki Sig, Arcam CD73. Misschien nog wat mooiers: Arcams CD 192 is in prijs verlaagd en erg mooi voor 1200 euro, maar Roksan, Musical Fidelity en weder Marantz hebben in die prijsklasse ook nette spulletjes.
HDMI is wel een leuke optie, alleen mij LCD heeft het niet dus inderdaad niet van toepassing. Wat betreft je High-end begrijp ik je wel, tuurlijk ligt het nog niet in High-end, maar als je de gemiddelde DVD-speler post hier zit is dit al high-end wat ik noem. Maar begrijp je standpunt. Wat betreft budget zit ik tot aan een +/- 899 euro. De Denon 3910 valt daarom meteen al af.

Qua cd-speler weet ik niet of die spelers nu wel beter zijn dan de vM DV6400, want die presteert wel buitengewoon goed nu op audio. Maar goed dat is een keer die speler los halen en hifi toko's afgaan.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:52:
Meer een luxe probleem heet dat, heb eigenlijk de DV6400 erbij gezet voor SACD mogelijkheden, en tevens de vM modificatie hierop laten uitvoeren. Dus was meer een cd-speler geworden dan DVD-speler.
1. hij kan DVD/CD/SACD
2. ze zouden beiden op de zelfde vesterker komen
3. je kan toch nooit twee dingen tegelijk luisteren/kijken

conclusie: extra dvd speler is onzin en geldverspilling!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Misschien wat offtopic, maar ik heb hier een Denon DVD A1 en ik heb ook een tijdje een Denon DVD A11 gehad. Absoluut fantastische DVD-spelers, maar wat mij opviel is dat de DVD's ontzettend heet worden als je ze afspeelt. De Aldi DVD speler van een kennis van mij wordt veel minder heet. Is dat eigen aan high-end DVD spelers en is het dit schadelijk voor de DVD's? Misschien ook een punt voor TS om op te letten bij zijn aanschaf.

[ Voor 6% gewijzigd door SVDT op 27-10-2005 23:04 ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb ook inderdaad geen flauw benul waarom je er nog een DVD-speler bij zou willen dan. Ik zou het geld wat vrijkomt met de verkoop van de 4300 stoppen in iets anders.....of dat nu in iets in je set is of iets totaal anders maakt niet zoveel uit, maar ik denk gewoonweg niet dat het zin heeft nog een andere dvd-speler te gaan kopen.

Verwijderd

Ik ga met Strangelove mee, dit is geen vraag over een high-end DVD speler, maar over een goede DVD speler. Dan kan je idd beter bij je MArantnz speler blijven, die is goed.

Mocht je over willen stapen naar high-end DVD raad ik een Arcam 78 aan, of, als je helemaal over wilt gaan op topbeeld: Meridian.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ehm, de TS vraag toch om advies om een nieuwe DVD-speler aan te schaffen? Ik geloof dat sommige reaguurders het idee hebbenn dat de TS vraagt of iemand 'm alsjeblieft van zijn koopverslaving voor DVD-spelers kan afhelpen. Lekker logisch.

Vergeet ook Pioneer niet, de DV-668 bijvoorbeeld, hoewel die in het zwart misschien moeilijk leverbaar is.

@ Hierboven :

Je hebt de High-End-klasse, en de Quote-klasse :p

[ Voor 11% gewijzigd door FirePuma142 op 27-10-2005 23:31 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

De beeldkwaliteit zal afhankelijk van de kwaliteit van het beeldscherm iets beter worden. Een DVD2910 heeft een op goede tv's merkbaar beter beeld dan de DV6400 ook al moet je goed opletten om het te zien. De DV7600 heeft overigens ook beter beeld dan de DV6400, maar iets minder all-round goed beeld dan de Denon.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de Video DAC:
Denon: 2*216 MHz/12bit
DV7600: 216MHz/12bit
DV6400: 54Mhz/10bit.

De DV6400 is dus echt niet even goed voor DVD's als de DV7600 of DVD2910 ;)
Conclusie (niet alleen vanwege DAC's ;)): als het puur voor DVD's is kan je volgens mij het beste een DVD2910 halen of binnenkort de DVD2920 als die uitkomt als ik kijk naar het verschil tussen DVD1710 en 1720 en DVD1910 en 1920. Bij de **20 serie is in ieder geval bij de low-end reeks een merkbare verbetering merkbaar t.o.v. de **10 serie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 23:31 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

FirePuma142 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:29:
Ehm, de TS vraag toch om advies om een nieuwe DVD-speler aan te schaffen? Ik geloof dat sommige reaguurders het idee hebbenn dat de TS vraagt of iemand 'm alsjeblieft van zijn koopverslaving voor DVD-spelers kan afhelpen. Lekker logisch.
We geven hem wel gewoon goed advies. Het heeft gewoon nauwelijks meerwaarde. Dat is gewoon zonde en dat mag best gezgd worden.....ook al is het niet de vraag. Als iemand vraagt welke videokaart hij moet kopen en je ziet dat hij best een goede heeft en het in zijn systeem nauwelijks verbetering zou brengen als hij er een nieuwe in gooit dan zeg je dat toch ook? Of zeg je meteen dat ie maar een 7800GTX ofzo moet kopen?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

zimbab schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:32:
[...]

We geven hem wel gewoon goed advies. Het heeft gewoon nauwelijks meerwaarde. Dat is gewoon zonde en dat mag best gezgd worden.....ook al is het niet de vraag. Als iemand vraagt welke videokaart hij moet kopen en je ziet dat hij best een goede heeft en het in zijn systeem nauwelijks verbetering zou brengen als hij er een nieuwe in gooit dan zeg je dat toch ook? Of zeg je meteen dat ie maar een 7800GTX ofzo moet kopen?
Tang op een varken. Je eerste drie zinnen zijn JOUW mening, niet die van de TS, en dus irrelevant. "Nauwelijks verbetering" is dermate subjectief, dat ik dat al helemaal niet serieus kan nemen. Leuke poging, geen succes.

Verwijderd

Dit is ook nauwelijks meerwaarde te noem voor dit topic. Het noemen van een doorsnee Pioneer DVD-speler zal de TS in zijn quest naar high-end (lees: beter beeld) niet vooruit helpen.

Vergeet niet: TS noemt dit topic High-End Dvd-speler en zal dus ook reacties ontvangen richting High-End. Of snap ik er nu echt niks meer van?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

FirePuma142 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:37:
[...]

Tang op een varken. Je eerste drie zinnen zijn JOUW mening, niet die van de TS, en dus irrelevant. "Nauwelijks verbetering" is dermate subjectief, dat ik dat al helemaal niet serieus kan nemen. Leuke poging, geen succes.
Ik hoef ook geen succes te scoren bij jou want aan jou heb ik geen boodschap. Aan de TS heb ik wel een boodschap en dat is: jammer voor het geld naar mijn mening.
Bovendien vraagt de TS naar onze mening (suggesties en ervaringen) en dus is ook mijn mening wél relevant.

Als de TS er nu toch echt één wil dan ga ik met een aantal andere mee en zeg Denon.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

zimbab schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:43:
[...]

Ik hoef ook geen succes te scoren bij jou want aan jou heb ik geen boodschap. Aan de TS heb ik wel een boodschap en dat is: jammer voor het geld naar mijn mening.
Bovendien vraagt de TS naar onze mening (suggesties en ervaringen) en dus is ook mijn mening wél relevant.

Als de TS er nu toch echt één wil dan ga ik met een aantal andere mee en zeg Denon.
Gelukkig maar. Irrelevant, hij wil een DVD-speler kopen, niet weten of je het zonde van zijn geld vindt. Je mening over de aanschaf van welke DVD-speler, een Denon dus, is inderdaad wel relevant.Het duurt even, maar dan heb je ook wat.

In de Britse HiFi-magazines die ik regelmatig lees, zoals bv What HiFi, een autoriteit op het gebied van reviews, en berucht om de genadeloosheid ervan, wordt Pioneer overigens luidkeels bejubeld, en genoemde speler valt prachtig binnen het budget.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

FirePuma142 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:55:
Gelukkig maar. Irrelevant, hij wil een DVD-speler kopen, niet weten of je het zonde van zijn geld vindt.
Tuurlijk wil iemand het weten als ie geld gaat uitgeven wat ie liever in zijn zak kan houden! Wat een onzin dat je dat dan niet zou mogen melden! Het is immers een discussieforum, en geen "geef me het antwoord dat ik wil horen"-forum ;)

Laat ik het dan anders proberen: Wat nu als ie zich zo'n "high-end" ding koopt... Wat krijg je dan: voor audio is ie beter dan zijn gemodificeerde DV6400... dus, dat ding heeft ie niet meer nodig...

Vraag aan de TS: Waarom kijk je niet gewoon hoe tevreden je met het beeld van de DV6400 bent? Snap sowiso niet dat je die niet gebruikt, als je weet dat je een DV4300 hebt, die kwa beeld toch zeker minder is dan de DV6400. Waarom heb je ueberhaupt twee van die dingen :?

Verwijderd

We houden het wel netjes hè jongens? ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Het IS netjes, gewoon een stevige discussie :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeg, misschien een raar idee... Maar is het in navolging van je VM modificatie geen idee om je DV6400 op videogebied te laten modificeren? Denk dat je dan voor die 900 euro een flinke stap kunt maken ;)

Steek bijvoorbeeld eens een lichtje op bij: http://www.soundevolution.nl/
Dingen als voedingscircuit, klokken en dacs verbeteren zou naar mijn idee beter moeten kunnen dan als je een totaal andere speler koopt...

Denk dat dat misschien nuttiger is dan een nieuwe speler kopen...

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:31

ranzige pad

kwaaak kwaak

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:56:
[...]
Wat betreft budget zit ik tot aan een +/- 899 euro.
high end? mid end eerder.

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:18:
[...]

Tuurlijk wil iemand het weten als ie geld gaat uitgeven wat ie liever in zijn zak kan houden! Wat een onzin dat je dat dan niet zou mogen melden! Het is immers een discussieforum, en geen "geef me het antwoord dat ik wil horen"-forum ;)

Laat ik het dan anders proberen: Wat nu als ie zich zo'n "high-end" ding koopt... Wat krijg je dan: voor audio is ie beter dan zijn gemodificeerde DV6400... dus, dat ding heeft ie niet meer nodig...

Vraag aan de TS: Waarom kijk je niet gewoon hoe tevreden je met het beeld van de DV6400 bent? Snap sowiso niet dat je die niet gebruikt, als je weet dat je een DV4300 hebt, die kwa beeld toch zeker minder is dan de DV6400. Waarom heb je ueberhaupt twee van die dingen :?
Het 2 dvd-speler principe is uit een upgrade voortgekomen. Zal het even kort toelichten. Ben begonnen met een Marantz SR-53 stereo versterker, en wilde daar een CD-speler op. Dit werd de Marantz CD5000. Uiteindelijk heb ik de stereoversterker de deur uit gedaan en de Marantz SR6200 gekocht. Hierop wilde ik DVD gaan kijken en nam de DV4300. De CD5000 was erg goed maar wilde CD en SACD gaan hanteren. Aangezien een losse SA-CD speler erg veel geld kost ten opzichte van een DVD/SACD speler heb ik gekozen voor de DV6400 en dan nu de upgrade van vM erover.

Zo is het 2 DVD-speler principe dus ontstaan. En als die SACD-spelers die enkel CD en SACD spelen niet zo duur waren, dan was die er gekomen. Dus vandaar de 2 spelers, waarvan een eigenlijk gekocht is voor CD/SACD.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
In de Britse HiFi-magazines die ik regelmatig lees, zoals bv What HiFi, een autoriteit op het gebied van reviews, en berucht om de genadeloosheid ervan, wordt Pioneer overigens luidkeels bejubeld, en genoemde speler valt prachtig binnen het budget.
Mag ik even lachen? What Hifi is een leuk blaadje, maar genadeloos zijn ze absoluut niet. Ik heb zelden een review gezien die met minder dan drie sterren afsloot, terwijl ze toch wat brakke zooi bekeken hebben.

Bovendien zijn ze Engels en hebben ze daardoor een relatief zware portie aan Brits spul in hun klauwen over het algemeen, die er ook bijna altijd goed uitkomt. Duits spul, met name speakers, is zelden te vinden in What Hifi.

Tot slot reviewen ze geen high end; merken als Arcam, Rotel en Denon zijn de top. Zeer zelden komt er iets van Meridian langs (Brits!), maar daar blijft het bij. En grappig dat je Pioneer noemt: als ik What Hifi van een bias in reviews moet betichten dan durf ik te zeggen dat ik het opvallend vind hoe goed Pioneer altijd uit de bus komt.

Dat soort bladen zijn goed voor een vooronderzoekje en voor het in kaart brengen van de concurrentie, maar het oordeel moet je echt zelf vormen.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:01:
[...]

Mag ik even lachen? What Hifi is een leuk blaadje, maar genadeloos zijn ze absoluut niet. Ik heb zelden een review gezien die met minder dan drie sterren afsloot, terwijl ze toch wat brakke zooi bekeken hebben.

Bovendien zijn ze Engels en hebben ze daardoor een relatief zware portie aan Brits spul in hun klauwen over het algemeen, die er ook bijna altijd goed uitkomt. Duits spul, met name speakers, is zelden te vinden in What Hifi.

Tot slot reviewen ze geen high end; merken als Arcam, Rotel en Denon zijn de top. Zeer zelden komt er iets van Meridian langs (Brits!), maar daar blijft het bij. En grappig dat je Pioneer noemt: als ik What Hifi van een bias in reviews moet betichten dan durf ik te zeggen dat ik het opvallend vind hoe goed Pioneer altijd uit de bus komt.

Dat soort bladen zijn goed voor een vooronderzoekje en voor het in kaart brengen van de concurrentie, maar het oordeel moet je echt zelf vormen.
Geen Arcam ,Rotel, Denon? Dan heb je klaarblijkelijk nog nooit een What HiFi in je handen gehad. En inderdaad het oordeel moet je zelf vormen, maar ik doe een uitstekende suggestie met de Pioneer.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hij zegt dat Arcam, Rotel en Denon zo'n beetje het maximale is wat ze testen. Maar dat klopt ook niet helemaal, want ze testen wel dure apparatuur, maar niet zo vaak omdat ze vinden dat dat maar voor weinig mensen is weggelegd.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dat zeg ik dus, zelden komt er echt high end in voor.

Als je toch een enigszins eerlijk blad zoekt dan is Hifi Choice een betere keus.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ben ik inderdaad ook meer fan van.....al is het alleen maar om het feit dat ze waarderingsystemen en rangordes niet toepassen. Gewoon een duidelijk verhaal met een conclusie. Die ranglijsten enzo zijn toch enorm arbitrair.

Edit: ik ben in de war met hifi+....die hanteert geen waarderingsystemen en ranglijsten zie ik net. Hifi Choice wel. Maar ook dat is wel een mooi blad.

[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 28-10-2005 20:01 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Liever gewoon bladen weggooien en zelf een oordeel vormen! (al is het soms leuk om die toch te lezen, al is het maar om de onkunde die menig reviewer vertoont ;) ) Om je echt een oordeel te vormen hoef je het in ieder geval niet te doen.

[ Voor 67% gewijzigd door voodooless op 28-10-2005 22:12 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:08:
Liever gewoon bladen weggooien en zelf een oordeel vormen! (al is het soms leuk om die toch te lezen, al is het maar om de onkunde die menig reviewer vertoont ;) ) Om je echt een oordeel te vormen hoef je het in ieder geval niet te doen.
Maar jij ziet ook echt alles als kwakzalverij heb ik soms het idee. Uiteraard is het beter om zelf een oordeel te vellen, maar tijdschriften kunnen erg handig zijn om een grove eerste schifting te maken. Maar ik denk ook dat het meerendeel van de mensen het gewoon voor het plezier leest. Ik zelf koop erg vaak van dat soort tijdschriften, maar meer voor lekkernij die er in staat, het leuke leesvoer toch wel en om een beetje op de hoogte te blijven (en ik koop sowieso veel tijdschriften....van alles en nog wat).

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vind het ook best leuke bladen; als je redelijk op de hoogte wil blijven van wat er zoals te koop is zijn ze prima. Reviews en nieuws over audio is op internet lang niet zo ver als b.v. computer hardware. De enige reden dat ik zelden zo'n tijdschrift koop is dat ik de prijzen belachelijk vind.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:38:
Maar jij ziet ook echt alles als kwakzalverij heb ik soms het idee.
lol :+ Alles niet, maar helaas wordt er idd echt heel veel onzin verkocht. Andere mensen nemen gewoon klakkeloos over wat ze lezen, zonder erbij na te denken. Een ander uiterste ;) Ben dus altijd zeer op mijn hoede. Kan ook niet anders, als je weet hoe zo'n tijdschrift zijn werk moet doen. Van objectiviteit blijft dan al snel niet veel over.
Uiteraard is het beter om zelf een oordeel te vellen, maar tijdschriften kunnen erg handig zijn om een grove eerste schifting te maken. Maar ik denk ook dat het meerendeel van de mensen het gewoon voor het plezier lezen. Ik zelf koop erg vaak van dat soort tijdschriften, maar meer voor lekkernij die er in staat, het leuke leesvoer toch wel en om een beetje op de hoogte te blijven (en ik koop sowieso veel tijdschriften....van alles en nog wat).
Klopt natuurlijk. Ik koop ze af en toe hoor. Natuurlijk is ook niet alles onzin, maar soms gaan mijn haren op mijn nek toch echt wel recht op staan. Toch wel erg vermakelijk moet ik zeggen :*)

Dus conclusie: Leuk om te lezen en te kijken wat er te krijgen is, maar om een goed oordeel te vormen over iets zijn ze over het algemeen niet geschikt.

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 29-10-2005 09:27 ]

Pagina: 1