Waarom mobo defect?

Pagina: 1
Acties:

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 12:07
configuratie:
Asus p5Nd2 Sli
p4 550 3,4Ghz
Maxtor plus 9 160gb S-ata
XFX6800GT Pci-E
1GB DDR2

probleem:
Ik had eerst een forton FSP350Watt voeding en wilde deze vervangen door een CM450 real power.
Eenmaal aangesloten deed deze het goed. Echter had ik een aantal stekkertjes voor de vooraansluitintg nog niet aangesloten. Dit deed ik dus terwijl alles uitstond en daarna deed ineens niets het meer! Heb het mobo ook weer op de oude voeding aangesloten. Geen reactie. Mobo dus stuk 8)7 . Hoe kan dit nu zomaar? Ik krijg nu een nieuw moederbord maar kan ik de voeding niet verdenken? En kan er misschien nog meer stuk zijn?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je hoort de voeding wel uit te zetten en de boel te ontladen. Waarschijnlijk is een peikspanning of statische elektriciteit het bordje fataal geworden :X.

• Barre_Code
Ik heb de voeding natuurlijk wel elke keer uitgezet. Zelfs 5 minuten pauze genomen elke keer Maar dan ontlaat hij zich toch vanzelf?.....

Waarschuw al een paar jaar iedereen ervoor en heb het nu zelf.... :X

Volgende keer zo'n polsbandje aanschaffen dan maar 8)7

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 14:04
Koop u een super-cisco router, daar zit er nl eentje bij. Gratis! _/-\o_
Over de prijs van een cisco-routerke ga ik niet uitweiden ;) }:O

[ Voor 6% gewijzigd door SIMPY.be op 27-10-2005 20:35 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Op de vooraansluiting ?
Daarmee bedoel je dus o.a. de HDD LEDjes e.d. ?

Als je die er eens afhaalt ? :)
Een verkeerd kabeltje op bv. de reset geeft als effect dat het systeem non-stop gereset wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door Thandor op 27-10-2005 20:41 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 11:05
Tw34jer schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:31:
Ik heb de voeding natuurlijk wel elke keer uitgezet. Zelfs 5 minuten pauze genomen elke keer Maar dan ontlaat hij zich toch vanzelf?.....

Waarschuw al een paar jaar iedereen ervoor en heb het nu zelf.... :X

Als je net je pc aan hebt gehad en je eraan wil gaan prutsen, is het opzich handig om ff de aan/uit knop van je pc een paar seconde in te drukken; dan ontladen de condensatoren op het moederbord zich. De kans dat je je moederbord daardoor sloopt is dan iig geval weg :*)

Verder zou ik ff, zoals Thandor al zegt, in je handleiding kijken of je echt alle stekkertjes er wel goed op hebt zitten :)

Specs

• Barre_Code
Met die stekkertjes heeft het niet te maken. Als ik ze eraf haal dan doet niets het meer. Het systeem reset niet maar het moederbord doet helemaal niets meer. Ook de lampjes brandden niet meer. Gelukkig is Asus zo aardig :) . En volgende keer maar beter opletten
Pagina: 1