[XP] Onbekend bestandsformaat favorieten na kopie*

Pagina: 1
Acties:

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 18:12
Misschien een heel simpel iets maar toch...

Alvorens Xp opnieuw te installeren heb ik de map "Favorieten" (dat sterretje) gekopieerd naar een andere partitie.

Na herinstallatie heb ik die map terug gekopieerd in de verse installatie.

Dit heb ik wel eens vaker gedaan en toen deed alles het als vanouds.

Nu krijg ik echter het Explorer teken niet meer te zien als ik in de browser op "Favorites" druk maar van die onbekende icons.

Iemand enig idee hoe ik het Explorer teken weer terugkrijg voor die links in "Favorites"?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De bestanden in de map Favorieten zijn internet snelkoppelingen (files met extensie .url). Als je er op dubbelklikt, dan zou je browser gewoon moeten openen met die pagina. Gebeurt dat? Zo ja, dan moet je even je icon cache laten rebuilden met TweakUI. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• N00bieW1
Thx voor je reply Shadow maar ik snap er helemaal niets meer van ;(

Ook nadat ik dat progje van jou TweakUi geloof ik of iets in die richting heb gebruikt blijf ik gewoon een paar vierkantjes zien in "Favorites" ipv de "e" van Explorer.

Iemand nog andere mogelijke oplossingen?

Voor de duidelijkheid heb ik hieronder een printscreen staan van mijn probleem...

Afbeeldingslocatie: http://i28.photobucket.com/albums/c232/Slechtidee/printscreen.jpg

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:54
Gewoon ff rechtsklikken op zo'n url-file en dan kiezen voor open-with (openen met) en aanvinken dat ie em daar altijd mee moet openen. Eventueel kun je in de explorer nog bij Tools -> Folderoptions -> Filetypes checken of het type url-file er wel tussenstaat en met welke icon. Succes!!

Stay safe

• N00bieW1
Master FX schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:01:
Gewoon ff rechtsklikken op zo'n url-file en dan kiezen voor open-with (openen met) en aanvinken dat ie em daar altijd mee moet openen. Eventueel kun je in de explorer nog bij Tools -> Folderoptions -> Filetypes checken of het type url-file er wel tussenstaat en met welke icon. Succes!!
Thx voor je hulp,

ben nu al wat verder.

Bij Folderoptions staat er bij de url extensie idd geen icon. Maar wat ik ook probeer ik krijg er geen icon bij.

Iemand oplossingen hiervoor of ervaring met dit probleem?

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:54
remove anders gewoon de entry .url
En dan gewoon dubbelklikken in je explorer op een van je favorites... dan zal ie wel zeggen dat et een onbekende file-type is en kun je er opnieuw een programma aan toewijzen gok ik zo

Stay safe

• N00bieW1
Ok Master..

Waar zou ik die entry url kunnen vinden? :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ehh wat dacht je van in de file associations, of anders in het register?

Ik pas even de topictitel aan, zodat het probleem er wat duidelijker in staat. Lees daarover de Windows Operating Systems - Policy :) Veel dank aan the_shadow voor het mede mogelijk maken hiervan O+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1