Toon posts:

peltier + GPU = meer FPS

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ja ben ff ant klooien gegaan met water koeling plus peltier element en zware voeding
resultaat is dat de ati 9600XT zo ongeveer blijft hangen op -5,5 .c
http://www.deventerrules....iles/riva@%20-%205,63.jpg
nou leuk weer groetten bassie

Verwijderd

Ja en ? 8)7

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
maar wat is het resultaat van dit alles.

beetje zinlost post.

[ Voor 84% gewijzigd door ikman op 27-10-2005 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
niet veel iets wat betere fps

Verwijderd

Leuk.

Verwijderd

Tsja, op zich interessant.

Maar zonder foto's of meer informatie gaat deze op slot ben ik bang...

Verwijderd

tja, wel erg logisch.. heb je ook geisoleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ga straks ff met ati tool overclokken en kijken hoever ik m kan krijgen de core van t kaartje
en zo info verkrijg voor andere mensen die mischien ook hun kaart willen opvoeren BV gf 6800 Gt naar ultra ..

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Zou je niet eens wat benchnarks kunnen doen. Dan wordt het resultaat veel tastbaarder. Als je dan stock snelheid en je maximale OC vergelijkt zie je meteen hoeveel procent je kaart/systeem sneller is geworden. Ik meen dat 3Dmark 2003 wel een aardige bench is voor een 9600XT.

Dus je wil met een ATI kaart van een generatie terug informatie vaan verzamelen voor mensen met een nvidia kaart die een generatie nieuwer is. :?

Voor de OC van 6800GT naar Ultra is er in de meeste gevallen helemaal geen extra koeling nodig. Laat staan peltiers. Kaarten uit de 6800 serie throttelen juist als ze onder de 25 graden komen dus de ervaring die je met je pelt op doet zl lastig in de practijk te brengen zijn met een 6800GT. De OC van GT naar Ultra is alleen een kwestie van rivatuner of een ander oc progsel en proberen testen maar of het stabiel is. De pelt die je nu gebruikt gaat trouwens een 6800GT ook niet echt koel houden. Je zit nu net onder 0 en een 6800GT zeker als ie overclocked is verbruikt ten minste 2 keer zo veel energie.

[ Voor 18% gewijzigd door martijn_tje op 27-10-2005 20:12 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

martijn_tje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:09:
Kaarten uit de 6800 serie throttelen juist als ze onder de 25 graden komen
throttelen?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

gaan trager lopen, omdat ze denken dat er iets mis is ;)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

HeefStan schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:20:
gaan trager lopen, omdat ze denken dat er iets mis is ;)
:o En geen manier omdat te omzeilen ?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:10
volgens mij ben je nog niet zo bekend met het fenomeen forum..

het is de bedoelling dat dit een beetje intresant is om te lezen, want je post nu een screenshotje en blaat thats it. Vertel n beetje hoe je het gedaan hebt ofzo met wat pics op zijn minst want dit is erg schraal zo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
interessant topic? [te laat]

[ Voor 22% gewijzigd door Laurens op 27-10-2005 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
erhm ok maar ik begin hiermee en tis toch tweaker.net ? en trottelen ... ik geloof dat een gpu t wel fijn vind als ze koud worden
zo kwam ik een onderwerp tegn dat ze een ati 1800 xt met droogijs koelden tot -70 resultaat t kaartje
liep sneller dan 2x 7800 in sli
maaree meer info over dit projektje komt nog ..
greetz

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ben toch wel benieuwd hoeveel hij doet.
mijn oude 9600xt deed 586/740 op lucht

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 09:26
Hartstikke mooi, en je ervaringen delen hier op tweakers is ook cool en zo. Maar dan wel middels een fatsoenlijke topicstart natuurlijk. Als je meer info van je projectje hebt kun je overwegen eens een fijne topicstart te maken zonder alleen een linkje d'r in maar gewoon alle info en evt. plaatjes er bij plus een verhaaltje natuurlijk (waarom, hoe je 't gedaan hebt, of 't voldoet aan je verwachtingen bladiebla) :) Zoals je nu vast wel door hebt werkt dit op deze manier niet echt ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.