Het is heel erg, maar ik moet voor de tweede keer vandaag een topic openen omdat ik er niet uit kom. In navolging van het vorige topic ben ik nu zover dat ik een site in plaats van met tabbelen nu met divs wil opbouwen. Aangezien jullie ook gek van me worden ga ik voor de overzichtelijkste topic award... hopelijk helpt het bij de beeldvorming.
Hierbij ondervind ik op dit moment twee problemen:

In IE gaat het prachtig, in Firefox zoals je kunt zien niet echt. Niet alleen ziet het er raar uit als je er hiervan een aantal op het beeld hebt staan, ze lijken zich ook niets aan te trekken van de randen van elkaar. Die lijnen lopen dus allemaal door elkaar heen.
Voor zo'n kader gebruik ik de volgende code: (waarvoor dank aan Borizz)
Ook heb ik een probleem met de positionering onder elkaar, aangezien ik gebruik maar van absolute positionering. De kolombreedtes op de site zijn vast, dus makkelijk in te vullen. De hoogtes van de afgekaderde stukjes kan echter nogal eens wijzigen. De onderliggende stukjes moeten dan uiteraard netjes naar beneden opschuiven.

Ik kan natuurlijk net als bij de absolute posities vanaf de zijkant gezien, de hoogte vast opgeven. Dit is pas interessant in Kolom 2, waar meerdere stukjes onder elkaar komen. Ik wil dus best een 'top: 150px' opgeven, alleen moet die 150 wel afkomen van de hoogte van de bovenliggende div.
Voor de kolommenstructuur gebruik ik nu de volgende code:
Wat ik heb geprobeerd is die bovenliggende div een id te geven en door middel van document.getElementById('div').style.offsetHeight die waarde er uit te krijgen. Ik krijg dat geval niet eens in een normale alert ter controle
Uiteraard google afgekocht, tutorial sites gezien, search gebruikt etc. Ook voorbeeldvan van andere GoTters geprobeerd, maar deze hielpen helaasch niet bij dit specifieke probleem. Bij voorbaat dank voor de wederom genomen moeite.
Hierbij ondervind ik op dit moment twee problemen:
- Geneste divs in FF en IE verschillen
- Positionering geneste divs

In IE gaat het prachtig, in Firefox zoals je kunt zien niet echt. Niet alleen ziet het er raar uit als je er hiervan een aantal op het beeld hebt staan, ze lijken zich ook niets aan te trekken van de randen van elkaar. Die lijnen lopen dus allemaal door elkaar heen.
Voor zo'n kader gebruik ik de volgende code: (waarvoor dank aan Borizz)
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <div style='border: 1px solid red; position: relative; padding: 10px; width: 100%;'> <div style='border: 1px solid black; position: relative; padding: 10px; width: 100%;'> <h2 style='position: absolute; left: 10px; top: 0px; margin-top: -10px; height: 17px; padding: 1px; border: 1px; background-color: white; font-family: Verdana, Arial, sans-serif; font-size: 14px; color: black;'>titel</h2> </div> </div> |
Ook heb ik een probleem met de positionering onder elkaar, aangezien ik gebruik maar van absolute positionering. De kolombreedtes op de site zijn vast, dus makkelijk in te vullen. De hoogtes van de afgekaderde stukjes kan echter nogal eens wijzigen. De onderliggende stukjes moeten dan uiteraard netjes naar beneden opschuiven.

Ik kan natuurlijk net als bij de absolute posities vanaf de zijkant gezien, de hoogte vast opgeven. Dit is pas interessant in Kolom 2, waar meerdere stukjes onder elkaar komen. Ik wil dus best een 'top: 150px' opgeven, alleen moet die 150 wel afkomen van de hoogte van de bovenliggende div.
Voor de kolommenstructuur gebruik ik nu de volgende code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $width1 = 280;
$width2 = 320;
$width3 = 186;
<div style='text-align: left; position: relative; width: 100%; margin: 0 auto;'>
<div style='position: absolute; left: 0px; top: 0px; width: ".$width1."px; height: 100%;'>
<< insert kader >>
</div>
<div id='top5' style='position: absolute; left: ".$width1."px; top: 0px; margin: 0 auto; height: 100%; width: ".$width2."px;'>
<< insert kader >>
</div>
<div style='position: absolute; left: ".$width1."px; [color=red]top: ??px[/color]; margin: 0 auto; height: 100%; width: ".$width1."px;'>
<< insert kader >>
</div>
<div style='position: absolute; right: 0px; top: 0px; width: ".$width3."px; height: 100%;'>
<< insert kader >>
</div>
</div> |
Wat ik heb geprobeerd is die bovenliggende div een id te geven en door middel van document.getElementById('div').style.offsetHeight die waarde er uit te krijgen. Ik krijg dat geval niet eens in een normale alert ter controle
Uiteraard google afgekocht, tutorial sites gezien, search gebruikt etc. Ook voorbeeldvan van andere GoTters geprobeerd, maar deze hielpen helaasch niet bij dit specifieke probleem. Bij voorbaat dank voor de wederom genomen moeite.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.