nForce4 of Intel 955x

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 20:24

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Waar zouden jullie voor kiezen. Voor de echte power !

Of een Intel 955x Moederbord met:
Intel P4 600 series cpu
socket 775
DDR PC5400 geheugen

Of een nForce4 SLI Moederbord
AMD Athlon 64
socket 939
DDR 4300 geheugen

Opvallend is dan dus het verschil in snelheid van het geheugen, alhoewel de timings van de nForce SLI een stuk strakker kunnen op 533Mhz dan de Intel 955 geheugens op 667 of 800Mhz.

Goede reviews en ervaringen welkom

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

De AMD Athlon 64 heeft over het algemeen voorkeur.

PMG FAQ : Welkom op Processors, Mobo's & Geheugen!
In het bovenstaande topic (Onderdeel van de FAQ) staat een verhaaltje over 'Welk apparaat moet ik kopen'.

Lees dat door, zoek reviews, vergelijk alles en koop de hardware :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Als jij niet aangeeft wat voor software je er op gaat draaien is het maar gissen wat sneller is.
De nforce4 met de Amd er op zal in spellen een stuk beter presteren waar de Pentium 4 weer sneller is op het gebied van beeldbewerking.

Het is trouwens niet erg vreemd dat de timings op het bord met de Amd veel strakker kunnen omdat een Athlon daar meer aan heeft. De Pentium 4 is dan weer meer bandbreedte hongerig en heeft meer aan sneller geheugen dan aan strakkere timings.

De TS is erg kort ik ben bang als je ons niet iets meer info verstrekt (dan enkel specs) wat je graag zou willen weten je topic snel dicht is.

[ Voor 25% gewijzigd door Schapie op 27-10-2005 19:19 ]

No signature found

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 20:24

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Een hoopp reviews gelezen inmiddels. Toch bedankt voor de antwoorden.
Een voordeel met de AMD is volgens mij dat er Windows XP 64 bit op gedraaid kan worden, mits genoeg intern geheugen. Iemand ervaringen met Windows XP 64bit.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 17:39
oeps .. foutje

[ Voor 65% gewijzigd door engelbertus op 27-10-2005 19:25 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

martinvdm schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:22:
Een hoopp reviews gelezen inmiddels. Toch bedankt voor de antwoorden.
Een voordeel met de AMD is volgens mij dat er Windows XP 64 bit op gedraaid kan worden, mits genoeg intern geheugen. Iemand ervaringen met Windows XP 64bit.
De Intel Pentium 4 6x0 series hebben EM64T en kunnen ook overweg met Windows XP For Extended systems (64 bits editie).
Het is wel zo dat de 64 bits extensies bij de AMD Athlon 64 meer nut hebben dan bij de Intel Pentium 4 :)

Genoeg geheugen heb je bij Windows 3.11 ook nodig :z
Zowel Windows XP als Windows XP for Extended Systems (64 bits versie) zullen met 1024 MB prima draaien. (Uiteraard met daarop de huidige applicaties/games draaiende)

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 27-10-2005 19:28 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:22
Goede vraag! Ik heb exact hetzelfde vraagstuk in m'n hoofd. Alleen gaat het bij mij niet zozeer om prestaties maar om de toekomst. Welke socket heeft de meeste toekomst nog voor zich? En welk geheugen? DDR of DDR2?

Ik zie in sommige winkels dat DDR2 al een stuk goedkoper is als DDR(1)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staat hoe je een moederbord kunt uitzoeken :) Zie het linkje van Thandor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.