Mijn vader kwam gister met het idee om met sinterklaas als "familie" cadeau om een DVD-HDD recorder te kopen. Omdat ik vond dat een barebone HTPC een stuk beter zou zijn vanwege; emulators (N64, PSX, NES en meer), TV gids synchroniseren via internet, harde schijf is makkelijk uit te breiden en om foto's/films via lan erop te zetten zodat je ze via tv kan kijken zonder dvds/cd;s te branden.
Asus Terminator A7VT400 (Socket 462, Zwart) 78,90
Deze is gekozen omdat dit een kleine goedkope case is samen met een moederbord
AMD Athlon XP 3000+ (Bulk , OPGA, "Barton") 119,90
Een van de betere Socket A processors
Cooler 9,90
Twinmos geheugen 512 Mb 46,90
ND3540 zwart bulk 35,90
Om cd/dvd'tjes te branden
WD2000JB 91,90
Om gegevens op te slaan, 8Mb cache
Connect3D ATI Radeon 7000 32MB 25,90
Passief gekoeld goedkope gpu zeer waarschijnlijk word dit een Ati Radeon 9200 SE omdat mijn broertje op zoek is naar een nieuwe GPU
WinTV PVR150 Amity 2 retail 77,90
gekozen doordat ik deze in veel positieve reviews heb gezien, en vanwege de ontlastende mpeg2 chip die er op zit.
Totaal;
477,20
Zonder GPU: 452,30
Voeding heb ik zelf nog liggen thuis. Wat ik hiermee wil, zoals boven staat; N64 en lager emuleren, films kunnen opnemen op HDD en branden, films te comprimeren naar divx/Xvid zodat ze kleiner zijn en via lan films/foto's erop zetten. Ik weet dat de prijs van een aantal producten nog iets lager kan, maar het gaat nu voor al om de samenstelling, oftewel gaat dit werken? Het systeem lijkt me nog vrij zwaar voor deze applicaties, maar over de minimum systeemeisen van fatsoenlijk opnemen verschillen de mensen nogal.
En nog even wat, de CPU, het is wel een AMD, maar intels zijn SCHREEUWEND duur vzv mij bekent is maakt dit dus nog veel uit?
Het totale budget ligt tussen de 400 en 500 euro aangezien dit ook de prijs is van DVD-HDD-Recorder. Alhoewel goedkoper wel beter is aangezien ik mijn vader dan eerder kan overhalen voor een HTPC ipv een DVD recorder.
Asus Terminator A7VT400 (Socket 462, Zwart) 78,90
Deze is gekozen omdat dit een kleine goedkope case is samen met een moederbord
AMD Athlon XP 3000+ (Bulk , OPGA, "Barton") 119,90
Een van de betere Socket A processors
Cooler 9,90
Twinmos geheugen 512 Mb 46,90
ND3540 zwart bulk 35,90
Om cd/dvd'tjes te branden
WD2000JB 91,90
Om gegevens op te slaan, 8Mb cache
Connect3D ATI Radeon 7000 32MB 25,90
Passief gekoeld goedkope gpu zeer waarschijnlijk word dit een Ati Radeon 9200 SE omdat mijn broertje op zoek is naar een nieuwe GPU
WinTV PVR150 Amity 2 retail 77,90
gekozen doordat ik deze in veel positieve reviews heb gezien, en vanwege de ontlastende mpeg2 chip die er op zit.
Totaal;
477,20
Zonder GPU: 452,30
Voeding heb ik zelf nog liggen thuis. Wat ik hiermee wil, zoals boven staat; N64 en lager emuleren, films kunnen opnemen op HDD en branden, films te comprimeren naar divx/Xvid zodat ze kleiner zijn en via lan films/foto's erop zetten. Ik weet dat de prijs van een aantal producten nog iets lager kan, maar het gaat nu voor al om de samenstelling, oftewel gaat dit werken? Het systeem lijkt me nog vrij zwaar voor deze applicaties, maar over de minimum systeemeisen van fatsoenlijk opnemen verschillen de mensen nogal.
En nog even wat, de CPU, het is wel een AMD, maar intels zijn SCHREEUWEND duur vzv mij bekent is maakt dit dus nog veel uit?
Het totale budget ligt tussen de 400 en 500 euro aangezien dit ook de prijs is van DVD-HDD-Recorder. Alhoewel goedkoper wel beter is aangezien ik mijn vader dan eerder kan overhalen voor een HTPC ipv een DVD recorder.
[ Voor 4% gewijzigd door martieadams op 27-10-2005 18:54 ]
Learn to forget...