BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Yo.
Verwijderd
Ik kan Speedlinq alleen maar aanraden, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er niet zo gek van zijn.
Overstap van XS4ALL (mxstream) naar Speedlinq (Tiscali Wholesale) was in 5 minuutjes voltooid. Met XS4ALL had ik al jaren onverklaarbare (ook voor de helpdesk) packet loss. In een keer weg.
Bewaar je oude modem, want het goedkope brik dat je krijgt is zo stuk. Bel nooit de helpdesk. Ben je het type dat wel helpdesks belt, dan kun je beter een andere provider overwegen.
Oh ja, op kantoor kregen we de verkeerde splitter (analoog i.p.v. ISDN). Na melding kregen we echter snel een nieuwe. Helaas wel moeten lappen voor dat helpdeskgesprek..
Ze hebben het hele netwerkbeheer ge-outsourced naar XBN. Ik ben best te spreken over de peerings en de uptime ervan. Ik haal altijd mijn maximum snelheid (ik heb de 5120/1024 variant), ik heb 1x een paar minuutjes eruitgelegen rond middernacht en that's it.
Mijn datalimiet is 100GB, ik ben daar zelf nog niet overeen gegaan. Anderen wel, die hebben er nog niets over gehoord, maar resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 19:26 . Reden: Meer fijne info toegevoegd. ]
er staat bij de voorwaarden dat je geen datalimiet hebt
stond er bij bestellen ook voor hoelang het contract loopt?
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
't Is lastig en ze zullen vast wel een keer ook aanvragen gaan doen zonder dat je een KPN-telefoonie abonnement hebt. Maar qua kosten maakt het ook niets uit eigenlijk behalve de eenmalige €48 aansluitkosten van KPN.DropjesLover schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:25:
klinkt goed wat jullie zeggen, wel jammer dat je ook een telefoon lijn van kpn er bij moet nemen trouwens..
Maandelijks kost BelBudget €9.95 en als je alleen DSL hebt betaal je zelfde bedrag extra als toeslag voor gebruik van de koperlijn zonder KPN-telefonie.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
het is inderdaad niet erg, maar er wordt dus vaak vergeten dat er dus +-10 euro per maand bovenop komt, dat wil k alleen maar zeggen... voor mij zou het eigenlijk geweldig zijn, telefoon in studentenhuis. misschien VoIP van makenbjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:40:
[...]
't Is lastig en ze zullen vast wel een keer ook aanvragen gaan doen zonder dat je een KPN-telefoonie abonnement hebt. Maar qua kosten maakt het ook niets uit eigenlijk behalve de eenmalige €48 aansluitkosten van KPN.
Maandelijks kost BelBudget €9.95 en als je alleen DSL hebt betaal je zelfde bedrag extra als toeslag voor gebruik van de koperlijn zonder KPN-telefonie.
BThGvNeOA
☻/
/▌
/ \
• gaat dit ook met een ISDN-lijn werken?Ja, gaat werken
• kan ik overstappen (heb nu Tiscali@KPN) of valt dat niet onder deze aanbieding?
Gezien [rml][ Tiscali] nieuw contract bij overgang van Lite naar Basic?[/rml] verwacht ik overigens nog een leuke strijd met Tiscali.
[ Voor 60% gewijzigd door pven op 28-10-2005 14:49 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Voorwaarden voor bestadsl staan ergens onderaan. Ik ga het nu lezen of er geen nadelen aanzitten
Edit:
Minumum contractsperiode is 12 maanden, opzegtermijn hierna is 1 maand. Verder:
Art. 1.2 De BEST ADSL actieperiode loopt van 24-10-2005 tot 30-11-2005. Aanvragen die buiten de actieperiode door Speedlinq ontvangen worden, of die buiten het Speedlinq dekkingsgebied vallen, kunnen helaas geen gebruik maken van de actie.
[ Voor 63% gewijzigd door Kixtart op 28-10-2005 14:59 ]
☻/
/▌
/ \
Al lezende krijg ik steeds meer zin om naar Speedlinq over te stappen. Momenteel betaal ik voor 3Mbit bij Tiscali 52 euro per maand; die drie tientjes vind ik zeker de moeite waard (is toch 360 euro). Daarnaast zie ik op de site van Tiscali staan dat op mijn adres geen ADSL verkrijgbaar is.
Op de site van Speedlinq staat overigens ook een aanbieding voor 10000/1024 voor 15 euro in de maand (na drie maanden 30 euro per maand).
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 28-10-2005 15:53 ]
Maarja, we zitten nu al voor de 5e maand geloof ik over de 10 GB terwijl fup 5Gb is, en nog niets geen geziek:P
☻/
/▌
/ \
weet iemand een goeie router waar 4 computers aan kunnen hangen + het modem?
dus in mijn geval moet ik eerst een kpn abbo afsluiten -> de aansluitkosten zijn 47,55 euro (eenmalig) en dus 9.67 per maand
het 8192/1024 abbo van speelinq -> enkel 19.95 per maand (eerste 12 maanden, daarna 24.95)
router kopen -> 30/40 euro (eenmalig)
dus in totaal:
+- 90 euro eenmalig
+-30 euro per maand
maandag ff overleggen hier en daarna aanvragen
BThGvNeOA
Ik vul zojuist in dat ik een abbo wil (om ff te testen) en krijg de melding dat BBned hier niet beschikbaar is ; de rest van deze dag was het wel beschikbaar.
beetje vaag is dat wel, ze bieden namelijk bepaalde abo's wel aan in mijn postcode gebied (3739) maar andere (zoals deze) niet...?Kixtart schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:48:
Ik heb nog wat actievoorwaarden gevonden op http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php
Voorwaarden voor bestadsl staan ergens onderaan. Ik ga het nu lezen of er geen nadelen aanzitten
Edit:
Minumum contractsperiode is 12 maanden, opzegtermijn hierna is 1 maand. Verder:
Art. 1.2 De BEST ADSL actieperiode loopt van 24-10-2005 tot 30-11-2005. Aanvragen die buiten de actieperiode door Speedlinq ontvangen worden, of die buiten het Speedlinq dekkingsgebied vallen, kunnen helaas geen gebruik maken van de actie.
overigens beweren ze op de best-adsl-site dat 'bij het andere type telefoonaansluiting' (dat zal dan wel ISDN zijn) wel abo's hebben maar als ik de check doe met ISDN aangevinkt - hebben ze nog niks.
[ Voor 12% gewijzigd door Punksmurf op 28-10-2005 23:58 ]
met een hamer past alles
Wat is jullie mening: eerst Tiscali opzeggen en dan Speedlinq aanvragen (zodat ik de einddatum van Tiscali weet) of gewoon Speedlinq aanvragen, Tiscali opzeggen en mijn poot stijf houden als Tiscali moeilijk gaat doen?
Als ik jou was zou ik eerst voor zorgen dat je zeker weet wat je einddatum is bij tiscali, anders heb je kans dat je nog meer problemen krijgt.
☻/
/▌
/ \
@ Kixtart: ik zal een dezer dagen weer eens met Tiscali gaan bellen, eens kijken wat mijn einddatum nu weer is geworden.
als het niet bevalt kan ik nl. altijd na een jaar switchen (als adsl2+ eindelijk hier beschikbaar is hopelijk).
Indien niet mogelijk, hoe lang ben je offline bij de overstap van Wanadoo naar Speedlinq? (Ik lees verschillende antwoorden variërend van een kwartier tot 6 weken en soms langer).
Heeft iemand ervaring hiermee, misschien zelfs specifiek met overstap Wanadoo naar Speedlinq?
Mijn huidige ADSL abonnement loopt nog tot eind januari 2006. Ik heb 1 maand opzegtermijn.
Kan ik al eerder via het netwerk van Speedlinq internetten (uiteraard betaal ik mijn abonnementskosten t/m eind 2006 aan Wanadoo)? Of kan ik pas na eind 2006, wanneer mijn Wanadoo abonnement is verlopen, via het netwerk van Speedlinq internetten?
Ik heb overigens een ISDN2 abonnement bij KPN, mocht dit van invloed zijn op bovenstaande vragen.
bij de 10 meesgestelde vragen...Hoe gaat het verder na 1 jaar / Wat is het maandtarief na 1 jaar ?
Tarief is voor de looptijd van het contract en blijft dus ongewijzigd zolang
men dit abonnement houdt. Na de minimumperiode van het contract
kan men per maand opzeggen.
Ze reageren niet op mailtjes hierover die ik via de site instuur (info@speedlinq.nl geeft autoreply...) want zeggen dat je 9,95 voor 2Mb blijft betalen, en dan bij contract/postcodecheck met 'na 1e jaar 19,95' komen is *niet* netjes...
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
10 meest gestelde vragen:
Hoe lang loop deze actie nog ?
Actie loopt t/m 31 december 2005.
Hoe lang loopt de aanbieding / contract ?
Contract wordt afgesloten voor onbepaalde tijd met een minimumduur
van 12 maanden.
Hoe gaat het verder na 1 jaar / Wat is het maandtarief na 1 jaar ?
Tarief is voor de looptijd van het contract en blijft dus ongewijzigd zolang
men dit abonnement houdt. Na de minimumperiode van het contract
kan men per maand opzeggen.
Hoe lang is de opzegtermijn ?
1 maand.
Geldt er een datalimiet ?
Nee. Geen harde limiet. Wel een fair use policy.
Zeggen jullie mijn huidige abonnement op ?
Nee. Dient aanvrager altijd zelf te doen bij huidige provider.
Kan ik mijn huidige modem ook gebruiken ?
Ja. Speedlinq adviseert echter een Speedlinq modem/router te kiezen
aangezien Speedlinq helpdesk deze 100% ondersteund. Op eigen
modems/routers wordt zo goed mogelijk support verleend maar hiervoor
geeft Speedlinq geen garanties af?
Hoe zit dat met de afsluitkosten en modemkosten ?
Er zijn geen afsluitkosten.
Kosten van het modem zijn afhankelijk van type modem/router dat
aanvrager kiest.
Indien je online bestelt zie je de diverse tarieven van de verschillende
modems. Het basis modem is helemaal gratis en over de andere types
ontvang je bij deze actie een hoge korting.
Waarom kan ik niet aangesloten worden ?
Waarschijnlijk ligt de locatie waar men ADSL aanvraagt dan niet in het
dekkingsgebied van de Speedlinq ADSL netwerken.
Kan ik als speedlinq-abonnee ook gebruik maken van deze aanbieding ?
Ja. Indien de minimum contractsperiode verstreken is mail je hiervoor het
snelheidswijzigingsformulier naar Speedlinq. Deze is te vinden op
de website van Speedlinq.
[ Voor 10% gewijzigd door Smattie op 04-12-2005 16:21 ]
Je kan er vanuit gaan dat alles t/m 8Mbit ADSL is.blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:48:
Vraagje, weet iemand of de Speedlinq verbinding ADSL2 is of ADSL? Kan dit niet terug vinden op de site.