Probleem:
Windows start op geen enkele schijf op.
Situatie schets
4 computers
1 laptop
4 computers
Start niet opp4 3.2 ghz
1x 180 gb <-- Defect
p4 2.4 ghz
1x 40 gb
1x floppy
staat waardevolle data op pc, dus geen risicovolle taken.
Is nog de enige pc die boot en waar ide schijven in kunnen.
p2 256 Mhz
Geen netwerk kaart
Start niet opamd 1600+ mhz
2x 160 <-- Defect
1x 200 <-- Dynamisch volume. , niet toegankelijk mag absoluut niet geformateerd worden.
Laptop
Enige wat kan branden , wat floppy drive heeft. En zorgt dat ik vorderingen kan posten op tweakers:)
Er zijn dus 3 schijven waar ik niets mee kan, en 2 computers die daardoor niet werken.
Als ik probeer te formateren, dan heb ik tot nu een stuk of 7 errors meegemaakt.
ntldr missing <-- hier begon het mee
Bsod 0x000000ed, 0x00000050"
Cannot format
Cannot write bootsector
Cannot partition
Dingen die ik heb gedaan:
De samsung benchmark etc utility (herkent de hdd schijf niet)
Dos formateren <-- 2e ntfs bootsector unwritetable
Windows formateren <-- 9 van de 10x de schijf kan niet geformateerd worden
partition magic formateren <-- doet net alsof alles leuk en mooi werkt
Windows systeemherstel automatisch <-- doet ze best, maar veranderdt niets
Windows systeem herstel handmatig (fixmbr, fixboot, chkdsk) <-- hij vraagt om verivicatie ofdat ik zeker de bootsector wilt overschrijven, kan op y drukken totdat de knop vervaagt maar er gebeurdt niets. In tegendeel tot de 1x n drukken en ik gelijk weg.
Windows 98se bootdisk (formateren etc.) <-- kan niet formateren etc.
Niets werkt, de schijven werken allemaal als slave in de p4 met 40 gb.
Maar als master met os, krijg ik allemaal verschillende foutmeldingen elke keer. Als het dan lukt om windows te installeren dan is het meestal bij de 1ste opstarten weer een mooie error.
Ik ben nu een beetje ten einde raad, talloze fora afgezocht. Windows bsod site is me homepage geworden. Ik sta nu op het punt om hem gewoon te brengen naar een computer winkel. (in mijn wereld gelijk aan een zelfmoordpoging)
Mogelijke oplossingen.
Vrij weinig:
1 systeem kan overweg met ide hdd (p4 2.4). Maar 1 hdd tegelijk, geen brander wel floppy.
Hiermee zou ik mischien een low level format mee kunnen doen. Geen idee hoe dat moet volgens
samsung zou het moeten kunnen met hun programma, 1 nadeel hun programma herkent de schijven niet.
2: Hoogst waarschijnlijk is er gewoon 1 grote puinhoop gemaakt van de partitie''s mbr en alles wat er nog overblijft na het formateren. Geen idee hoe ik dit weer allemaal netjes terug kan zetten, maar hopelijk is dit wel mogelijk. Alle hdd die niet werken mogen geformateerd, gepartioneerd en uit het raam gesmeten worden.
3: Naar de pc-dokter brengen, en hopen dat ze niet met een debiel antwoord komen als: U moet een nieuwe hardeschijf kopen dat is €30,00 aan onderzoekskosten die vervallen als u de schijf bij ons koopt.
Ik hoop voldoende informatie gegeven te hebben over het probleem, en de middelen die ik tot mijn beschikking hebt. Alvast heel erg bedankt.
Windows start op geen enkele schijf op.
Situatie schets
4 computers
1 laptop
4 computers
Start niet opp4 3.2 ghz
1x 180 gb <-- Defect
p4 2.4 ghz
1x 40 gb
1x floppy
staat waardevolle data op pc, dus geen risicovolle taken.
Is nog de enige pc die boot en waar ide schijven in kunnen.
p2 256 Mhz
Geen netwerk kaart
Start niet opamd 1600+ mhz
2x 160 <-- Defect
1x 200 <-- Dynamisch volume. , niet toegankelijk mag absoluut niet geformateerd worden.
Laptop
Enige wat kan branden , wat floppy drive heeft. En zorgt dat ik vorderingen kan posten op tweakers:)
Er zijn dus 3 schijven waar ik niets mee kan, en 2 computers die daardoor niet werken.
Als ik probeer te formateren, dan heb ik tot nu een stuk of 7 errors meegemaakt.
ntldr missing <-- hier begon het mee
Bsod 0x000000ed, 0x00000050"
Cannot format
Cannot write bootsector
Cannot partition
Dingen die ik heb gedaan:
De samsung benchmark etc utility (herkent de hdd schijf niet)
Dos formateren <-- 2e ntfs bootsector unwritetable
Windows formateren <-- 9 van de 10x de schijf kan niet geformateerd worden
partition magic formateren <-- doet net alsof alles leuk en mooi werkt
Windows systeemherstel automatisch <-- doet ze best, maar veranderdt niets
Windows systeem herstel handmatig (fixmbr, fixboot, chkdsk) <-- hij vraagt om verivicatie ofdat ik zeker de bootsector wilt overschrijven, kan op y drukken totdat de knop vervaagt maar er gebeurdt niets. In tegendeel tot de 1x n drukken en ik gelijk weg.
Windows 98se bootdisk (formateren etc.) <-- kan niet formateren etc.
Niets werkt, de schijven werken allemaal als slave in de p4 met 40 gb.
Maar als master met os, krijg ik allemaal verschillende foutmeldingen elke keer. Als het dan lukt om windows te installeren dan is het meestal bij de 1ste opstarten weer een mooie error.
Ik ben nu een beetje ten einde raad, talloze fora afgezocht. Windows bsod site is me homepage geworden. Ik sta nu op het punt om hem gewoon te brengen naar een computer winkel. (in mijn wereld gelijk aan een zelfmoordpoging)
Mogelijke oplossingen.
Vrij weinig:
1 systeem kan overweg met ide hdd (p4 2.4). Maar 1 hdd tegelijk, geen brander wel floppy.
Hiermee zou ik mischien een low level format mee kunnen doen. Geen idee hoe dat moet volgens
samsung zou het moeten kunnen met hun programma, 1 nadeel hun programma herkent de schijven niet.
2: Hoogst waarschijnlijk is er gewoon 1 grote puinhoop gemaakt van de partitie''s mbr en alles wat er nog overblijft na het formateren. Geen idee hoe ik dit weer allemaal netjes terug kan zetten, maar hopelijk is dit wel mogelijk. Alle hdd die niet werken mogen geformateerd, gepartioneerd en uit het raam gesmeten worden.
3: Naar de pc-dokter brengen, en hopen dat ze niet met een debiel antwoord komen als: U moet een nieuwe hardeschijf kopen dat is €30,00 aan onderzoekskosten die vervallen als u de schijf bij ons koopt.
Ik hoop voldoende informatie gegeven te hebben over het probleem, en de middelen die ik tot mijn beschikking hebt. Alvast heel erg bedankt.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl