Hdd mbr/partitie puinhoop

Pagina: 1
Acties:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Probleem:
Windows start op geen enkele schijf op.

Situatie schets
4 computers
1 laptop

4 computers
Start niet opp4 3.2 ghz
1x 180 gb <-- Defect

p4 2.4 ghz
1x 40 gb
1x floppy
staat waardevolle data op pc, dus geen risicovolle taken.
Is nog de enige pc die boot en waar ide schijven in kunnen.

p2 256 Mhz
Geen netwerk kaart

Start niet opamd 1600+ mhz
2x 160 <-- Defect
1x 200 <-- Dynamisch volume. , niet toegankelijk mag absoluut niet geformateerd worden.

Laptop
Enige wat kan branden , wat floppy drive heeft. En zorgt dat ik vorderingen kan posten op tweakers:)

Er zijn dus 3 schijven waar ik niets mee kan, en 2 computers die daardoor niet werken.
Als ik probeer te formateren, dan heb ik tot nu een stuk of 7 errors meegemaakt.
ntldr missing <-- hier begon het mee
Bsod 0x000000ed, 0x00000050"
Cannot format
Cannot write bootsector
Cannot partition

Dingen die ik heb gedaan:
De samsung benchmark etc utility (herkent de hdd schijf niet)
Dos formateren <-- 2e ntfs bootsector unwritetable
Windows formateren <-- 9 van de 10x de schijf kan niet geformateerd worden
partition magic formateren <-- doet net alsof alles leuk en mooi werkt
Windows systeemherstel automatisch <-- doet ze best, maar veranderdt niets
Windows systeem herstel handmatig (fixmbr, fixboot, chkdsk) <-- hij vraagt om verivicatie ofdat ik zeker de bootsector wilt overschrijven, kan op y drukken totdat de knop vervaagt maar er gebeurdt niets. In tegendeel tot de 1x n drukken en ik gelijk weg.
Windows 98se bootdisk (formateren etc.) <-- kan niet formateren etc.

Niets werkt, de schijven werken allemaal als slave in de p4 met 40 gb.
Maar als master met os, krijg ik allemaal verschillende foutmeldingen elke keer. Als het dan lukt om windows te installeren dan is het meestal bij de 1ste opstarten weer een mooie error.
Ik ben nu een beetje ten einde raad, talloze fora afgezocht. Windows bsod site is me homepage geworden. Ik sta nu op het punt om hem gewoon te brengen naar een computer winkel. (in mijn wereld gelijk aan een zelfmoordpoging)

Mogelijke oplossingen.
Vrij weinig:
1 systeem kan overweg met ide hdd (p4 2.4). Maar 1 hdd tegelijk, geen brander wel floppy.
Hiermee zou ik mischien een low level format mee kunnen doen. Geen idee hoe dat moet volgens
samsung zou het moeten kunnen met hun programma, 1 nadeel hun programma herkent de schijven niet.
2: Hoogst waarschijnlijk is er gewoon 1 grote puinhoop gemaakt van de partitie''s mbr en alles wat er nog overblijft na het formateren. Geen idee hoe ik dit weer allemaal netjes terug kan zetten, maar hopelijk is dit wel mogelijk. Alle hdd die niet werken mogen geformateerd, gepartioneerd en uit het raam gesmeten worden.
3: Naar de pc-dokter brengen, en hopen dat ze niet met een debiel antwoord komen als: U moet een nieuwe hardeschijf kopen dat is €30,00 aan onderzoekskosten die vervallen als u de schijf bij ons koopt.

Ik hoop voldoende informatie gegeven te hebben over het probleem, en de middelen die ik tot mijn beschikking hebt. Alvast heel erg bedankt.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou aan de slag gaan met HDD-utitlity's, je zegt dat de Samsung Benchtool hem niet herkent, maar ik ken dat tooltje niet en Samsung heeft ook een diagnostische tool dus gebruik die zou ik zeggen.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:05

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eens zien of die tegen de militaire format kan.
Dit maakt je harde schijf zodanig leeg, dat het ook effectief leeg leeg is. Als er hier errors zijn, dan is je harde schijf hardwarematig gaar (tenzij als je mobo of kabels niet ok is).

Ik zou ook de fabriekstooltjes zoals de voorgaande post aanraad eens gebruiken.

Probeer ook met een goede Smart-tool het aantal "opgelapte kapotte sectoren" uit te lezen.

Ik zie in de lijst veel kapotte schijven, gare voedingen? Stroompieken in het net?

[ Voor 25% gewijzigd door rapture op 27-10-2005 19:50 ]

Verwijderd

|:(

1 heeft het ooit goed gewerkt?

2 Hoe heeft dit kunnen gebeuren, zijn ze stuk voor stuk dood gegaan?

3 heb je de kabels etc nagekeken, kan je hd's overplaatsen vanuit de eene naar de andere machine?

(x) Hebben we het hier over SATA/ATA - IDE?

Niet alleen de hd's mbr's zijn een puinhoop, je startpost is dat ook :+

• battler
Lekkere Kwal schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:50:
Ik zou aan de slag gaan met HDD-utitlity's, je zegt dat de Samsung Benchtool hem niet herkent, maar ik ken dat tooltje niet en Samsung heeft ook een diagnostische tool dus gebruik die zou ik zeggen.
Sorry dat tooltje bedoelde ik dus, maar die herkent hem niet.

Militaire format:
vanavond uit proberen ik hoop dat dit werkt :+

Ik zie in de lijst veel kapotte schijven, gare voedingen? Stroompieken in het net?
Nog nooit eerder vanzoiets dergelijks als dit last gehad, ook doordat het allemaal binnen 2 dagen is gebeurd. Mischien komt het doordat ik een gare schijf in me andere pc heb gedaan om te formateren met als gevolg dat ze allebei brak zijn geworden?

1 heeft het ooit goed gewerkt?
Altijd goed gewerkt.
2 Hoe heeft dit kunnen gebeuren, zijn ze stuk voor stuk dood gegaan?
Waarschijnlijk doordat ik 1 schijf van een andere pc (hier niet genoemd) probeerde te formateren in mijn p4 3,2 wat uiteindelijk bij mijn eigen schijf een ntldr error op leverd. Deze schijf vervolgens geprobeerd te formateren in een andere pc wat weer een andere error opleverd O-)

3 heb je de kabels etc nagekeken, kan je hd's overplaatsen vanuit de eene naar de andere machine?
Kabels en pinnen en jumpers zijn in orde, Er is dus nog 1 pc over waar op ik de ide hardeschijven kan aansluiten.

(x) Hebben we het hier over SATA/ATA - IDE?
Zoals vermeld IDE schijven.

Niet alleen de hd's mbr's zijn een puinhoop, je startpost is dat ook
Je kan niet alles hebben in het leven :+ O-)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

battler schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:19:
Militaire format:
vanavond uit proberen ik hoop dat dit werkt :+
Dat wordt gebruikt om allerlei bedrijfs- en staatsgeheimen te vernietigen, oa Amerikaanse overheidsinstellingen gebruiken het.

• battler
kan ik na die militaire format gewoon windows installeren of moet ik nog handmatige dingen doen?
En vervalt mijn gerantie dan niet?

[ Voor 16% gewijzigd door battler op 27-10-2005 23:40 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

battler schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:10:
kan ik na die militaire format gewoon windows installeren of moet ik nog handmatige dingen doen?
En vervalt mijn gerantie dan niet?
De "militaire format" maakt je schijf zo leeg als die van de winkel/fabriek kwam, dus je kan gewoon windows installeren (vroeger moest je nog zelf fdisken en formatteren, de goeie ouwe tijd).

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 28-10-2005 10:09 ]

Pagina: 1