Toon posts:

[MPC] Vertraging beeld op uitgebreidt bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het internet/verschillende fora heb ik nergens kunnen vinden wat oorzaak is van de vertraging die optreedt als je media player classic versleept naar je uitgebreide bureaublad.

Ik heb in de volgende videoplayers een avi, mpg en mov afgespeeld:

BSPlayer
VLC Media Player
Windows Media Player
Winamp

WinDVD
PowerDVD

Media Player Classic
MediaPortal

Hierbij reageren alle players goed behalve de onderste 2: Media Player Classic en MediaPortal. Wat is nu het verschijnsel:

Bij het afspelen van een avi mpg of mov op mijn (primare) beeldscherm ziet alles er toppie uit, nix aan het handje. Echter zodra ik de player naar mijn uitgebreidde bureaublad sleep begint de videoplayer te vertragen een soort framelag. Mijn uitgebreidde bureaublad is in dit geval een LCD TV (aangesloten op DVI). Verder beschik ik over een AMD3000+, 512MB en een Radeon 9800 PRO. Aan mijn hardware zal het waarschijnlijk niet liggen, ik vermoed software. Tevens gebruik ik ATI CATALYST Control Center.

Mijn vraag is dan ook: weet iemand een oplossing waardoor Media Player Classic op het uitgebreide bureaublad niet meer vetraagt?

Verwijderd

Topicstarter
Deelt niemand dan het probleem? Ben ik dan de enige die dit ervaart? Laat het me weten dan weet ik teminste waar ik moet zoeken. :) Misschien is er geen oplossing...

Dit was het enige dat ik nog kon vinden... http://sourceforge.net/forum/message.php?msg_id=2951774

Misschien is dit een voorzetje voor iemand...

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik ken het probleem inderdaad. Hij (MPC) doet het alleen niet bij alle typen video bestanden. Het helpt over het algemeen om MPC te starten op je tweede scherm en daar de video te openen en te starten. Het probleem wordt hier geloof ik veroorzaakt door video overlay. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."