[Logitech G5] Traag bewegen wordt niet goed opgepakt

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Net 'n G5 gekocht, zeer fijne muis, maar er is me iets opgevallen wat me nu ook erg begint te irriteren:

als ik de muis (erg) langzaam naar rechtsonder beweeg wordt dit niet goed omgezet in beweging van de cursor. Deze beweegt (verschil een beetje hoe langzaam je de muis beweegt) slechts schokkerig naar onder, of naar rechts, of om en om, of helemaal niet.

Ik heb een standaard stoffen muismat geprobeerd (zwart en rood), gewoon m'n buroblad (werkt nog 't beste), karton en hout. Metaal geeft trouwens hetzelfde probleem.

Heeft iemand hetzelfde probleem ondervonden? Misschien ook eventueel een oplossing?

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:19

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

heb je niet een bar lage resolutie ofzo, dat hij het niet goed kan vertalen in beweging door vrij grote pixels?

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Desktop @ 1280*1024, dat zal het niet zijn. Het is eigenlijk nog erger dan dat ik het beschreven heb, zelfs bij normaal trage bewegen naar rechtsonder beweegt de cursor onregelmatig naar onder of naar rechts... Niemand hetzelfde probleem?

Btw, trage bewegingen naar linksboven pakt ie wel goed op :/ Lijkt wel alsof het gewoon aan de muis zelf ligt...

[ Voor 20% gewijzigd door Loki op 28-10-2005 00:55 ]

Verwijderd

DualDevil schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:01:
heb je niet een bar lage resolutie ofzo, dat hij het niet goed kan vertalen in beweging door vrij grote pixels?
Dat was volgens mij niet helemaal wat DualDevil bedoelde... hij had het over de resolutie van je muis. Die kun je dus ook instellen.

edit: maar wel vreemd dat ie het alleen heeft als je naar rechtsonder beweegt
En heb je al ns geprobeerd om bijv op te starten met een knoppix cd, om te kijken of ie het daarmee ook heeft (BartPE zou ook kunnen trouwens).

misschien overbodig.... je hebt toch wel de drivers voor je OS geïnstalleerd. (Welk OS eigenlijk...?)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 01:24 ]

Verwijderd

Ik heb misschien wel iets interessants gevonden op de website van Logitech.

Vraag
Cursor springt naar bovenkant van het scherm.

Antwoord
Wanneer de onderstaande muizen op een USB-poort aangesloten zijn, kan de muiscursor soms verspringen of onvoorspelbaar gedrag vertonen. Als uw muis op de PS/2-poort is aangesloten, zal dit probleem zich niet voordoen.

* MX1000 Laser Mouse met een ontvanger/basisstation modelnummer (M/N): C-BN34
* MediaPlay Cordless Mouse (zowel blauw als rood) met een dongle-ontvanger M/N: C-BS35

U kunt dit probleem oplossen door de laatste versie van SetPoint, versie 2.14 of hoger, te downloaden en installeren. Verwijder alle oudere versies van SetPoint voordat u deze nieuwe versie installeert. U kunt uw muis ook op de PS/2-poort gebruiken.

Het zal ook wel voor de G5 gelden aangezien ik dat wel in heb gevuld bij het zoeken.
Dus heb je de muis in een USB-poort zitten of PS/2. Misschien dat SetPoint updaten ook helpt (als je dat nog niet gedaan had).

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Hoor nu eigenlijk voor het eerst van knoppix-CDs, dus nog niet geprobeerd! Zal morgen ook proberen of de PS/2 poort uitkomst biedt (maar zou ik toch raar vinden...).

Muis zit in USB poort. Het 'probleem' doet zich voor bij elke resolutie van de muis (400 tot 2000)... De drivers moeten de goede zijn (XP). Heb trouwens niet de drivers van de meegeleverde CD gebruikt, maar de (nieuwste) van de logitech site gehaald, daar zou het dus niet aan moeten liggen.

Ik heb de muis bij MediaMarkt gekocht. Kan hem dus terugbrengen, mn geld terugvragen, en vervolgens een nieuwe kopen. Wie weet is dat t probleem opgelost :+

[ Voor 10% gewijzigd door Loki op 28-10-2005 01:53 ]

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:19

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Of deze terugbrengen en een andere game muis terugkopen, zoals de MX-518, waar ik enkel positiefs over hoor.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 06:49

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik had laatst ook met me Razor even hetzelfde probleem. Bij het bewegen schokte de muis over het scherm. Een restart hielp al.

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Hij doet altijd raar, ook al restart ik mn systeem. Nieuwe halen dan maar, lijkt me toch sterk dat n G5 het bijvoorbeeld niet goed doet op n standaard stoffen muismat...

Verwijderd

hij doet ook raar in knoppix?
en als je um aansluit op een PS/2 poort?

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Hmm, op de laptop van n huisgenoot doet hij het wél! Brakke USB zooi?

Verwijderd

stop um ns in een andere USB poort zou ik zeggen.

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Kheb t al!

Het lag aan de 'acceleration' instellingen in SetPoint. (setpoint246enu.exe, versie 2.46 dus neem ik aan). Deze stond op Low ingesteld. Als ik t uitzet (dus None), dan heb ik er absoluut geen last meer van. Op Medium of High doet het probleem zich ook voor trouwens. Ik zal eens de meegeleverde SetPoint (versie 2.4a) proberen.

Bedankt voor de reacties iig.

EDIT:
met versie 2.4a geen verbetering... helaasch

EDIT #2:
Het lijkt ook iets te maken te hebben met de instellingen in Mouse Game Settings, en dan met name de manier van Implementation (OS of SetPoint). Acceleration op Low icm OS Impl. geeft in mindere mate het probleem zoals ik in dit topic heb beschreven. Stel ik m in op SetPoint Impl. dan werkt de muis perfect in alle richtingen!

[ Voor 41% gewijzigd door Loki op 28-10-2005 13:25 ]

Pagina: 1