Toon posts:

Wireless ontvangt geen pakketten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mij wireless. Ik heb al 1 laptop op mijn wireless. Die werkt prima. Geen enkel probleem. Nu heb ik nog een laptop gekocht. Dus ik wil hem verbinding laten maken met het draadloze netwerk. Ik vul de netwerksleutel in. Gaat allemaal prima. Alleen dan als ik verbinding heb. Dan gaat er iets fout. Ik ontvang geen pakketten. Ik verstuur ze wel maar ontvang ze niet.. heel raar.
Ik heb al verschillende dingen geprobeert maar het lukt niet. Via google kon ik niks vinden. Dus probeer ik het maar hier.

Alvast bedankt,

Guus

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wel een radio link (wireless) maar geen netwerk verkeer?
wep/wpa key niet goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

ip adres wel goed?
Als je hm op DHCP heb staan zou het geen probs mogen op leveren.
Anders zoals BackSlash32 zegt je key nog es controleren.

Deze advertentieplaats is te huur!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb vergelijkbaar probleem.

sterker nog: eerst werkte draadloze computer wel. Half uurtje later wel verbinding maar geen pakketjes...

In de tussentijd helemaal niets met de instellingen aangepast!

Enige waarvan ik denk wat een boosdoener kan zijn is een Maxtor Netwerk Storage unit.

Router is een belkin, draadloze kaartjes ook belkin. Mijn laptop werkt nog steeds en wel vlekkeloos.

Ook zonder WEP-key geen pakketjes. Standaard was DHCP, later een vast IP toegewezen binnen de range, helaas.

Enige wat ik nog niet gedaan heb ik de router resetten.

Wat ik niet begrijp is dat het eerst wel doet en vervolgens eruit valt... iemand nog suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door baslab op 31-10-2005 11:21 ]

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
soms moet je op de router een knopje indrukken en dan pas aanmelden, dat is tenminste op de speedtouch 570 (i) wel zo. Kun je trouwens softwarematig uitzetten (vinkje in config scherm)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• baslab
  • Niet online
hesselbeertje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:23:
soms moet je op de router een knopje indrukken en dan pas aanmelden, dat is tenminste op de speedtouch 570 (i) wel zo. Kun je trouwens softwarematig uitzetten (vinkje in config scherm)
Komt me niet bekend voor...

wat ik me niet kan voorstellen dat je het eerst wel gewerkt heeft en daarna niet meer.

Eerder zijn er andere draadloze laptops geweest die zonder probleem online konden.

• RammY

RammY

Dát!

hesselbeertje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:23:
Dit heeft niks met een Belkin router uit te staan iig :)
Voor zover ik weet is dat alleen de Speedtouch die dat op sommige types heeft zitten.

• baslab
  • Niet online
Misschien een gekke vraag:

hoeveel draadloze computers kunnen op zo'n router worden aangemeld?

begrijp nog steeds niet waarom een verbinding eerst wel werkt en tijdje later geen pakketjes meer ontvangt.

• RammY

RammY

Dát!

Men zegt, en op de doos staat, 254....
Maar dat zal vast wel meer zijn als jeje DHCP anders insteld :P

Pagina: 1