Pc Stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 15:46
Nou mijn vorige topic werd gesloten maar ik ga het dit keer volgens de regels proberen :)

Eerst de specs van de pc:

Moederbord: Is van asus, model onbekend
Processor: P3 600 mhz socket X (geloof ik, zo'n staand ding ;) )
Geheugen: 192 mb (3* 64)
Harde schijf: Seagate Barracuda ST313620A
Grafische kaart: Geforce 2 MX 400 (dat 400 weet ik wederom niet zeker...)

Probleem:
Ik was samen met een vriend van hier een spelletje aan het spelen alleen de hierboven beschreven pc maaktte een pokke herrie (volgens mij zit het rack van de harde schijf een klein beetje los waardoor het gaat piepen... het is iig niet de harde schijf zelf.). Dus ik gaf een klap op de bovenkant van de pc (thv de DVD speler).
Nou het lawaai was weg maar de pc reageerde nergens meer op maar bleef beeld geven...
Toen heb ik op de reset knop gedrukt maar hij kwam nooit meer in de bios. Scherm bleef zwart.
Ook als ik hem aan zet hoor je de DVD drive en de harde schijf eerst ff wat pruttelen zoals normaal mmaar geen beeld.

Ik heb om het op te lossen het volgende gedaan:

Andere voeding (evenveel watt, 250) erin.. Geen succes
Andere videokaart (Matrox G200 16mb) Geen succes.
Een voor een de geheugenchipjes testen.. Geen success, dus of alle drie kapot of alle drie heel..
Andere processor erin (P2 350 soxcket x, heeft ooit eens gewerkt op dit mobo) Geen success..

Dus...
Wat denken jullie? Et moederbord?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat dacht je van de Harde Schijf?
Die is het meest gevoelig voor plotselinge harde klappen.
De symptoomen die je beschrijft had ik ook toen tussen m'n voeding en een HD een aan uit schakelaartje voor twee CCFL's zat, als ik deze omschakelde ging m'n HD uit, daarna kreeg ik wel nog beeld maar geen reactie.

edit:

Hmm, je zou natuurlijk na het opstarten wel gewoon beeld moeten krijgen als alleen de HD stuk was :/ . Dan misschien toch mobo

[ Voor 80% gewijzigd door fsfikke op 27-10-2005 17:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je mobo: doe je kast es open, op elk moederbord (ja op elk) staat de naam ervan gedrukt. En niet in piepkleine letters.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

wellicht helpt dit nog:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

(en doe de volgende keer ajb een betere topic titel)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Bij asus staat het type van je mobo tussen de PCI sloten in gedrukt op het moederbord.

Ik denk trouwens toch dat het je moederbord is...

Verwijderd

koppel je harde schijf eens los, en start dan eens, om te kijken of hij door de BIOS raakt...
10 tegen 1 is het je harde schijf...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit is een flink stuk beter dan de vorige, maar voldoet nog steeds niet:

- je specs zijn onvolledig en onjuist (socket x :? :+ ), besteed eens de tijd aan het uitzoeken ervan, dan kun je namelijk ook gericht op relevante oplossingen zoeken
- we hebben niet voor niets de Hangen en Opstarten troubleshooter. Als je last hebt van dit soort problemen dien je eerst de troubleshooter door te nemen (ALLES wat er staat doen. Als je het niet snapt: zoek het uit. Heb je een onderdeel niet? Leen het.) en pas als je er niet daarmee uitkomt een topic te openen. In die topic dien je dan aan te geven wat je mbv de troubleshooter geprobeerd hebt en wat toen gebeurde.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.