Toon posts:

Linksys WRT54G problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

ik heb gister een linksys wireless router gekocht na maanden lang een wireless p2p netwerk gebruikt te hebben. Deze router had ik al eens eerder geinstalleerd bij iemand en hij heeft nooit problemen gehad. Ook lees ik over deze router niets anders dan lof. Maargoed, ik ermee aan de slag en alles werkte prima! Totdat ik het een en ander wilde uploaden...Op de een of andere manier is mijn uploadsnelheid zo goed als gehalveerd (2 threads gaat ie wel gewoon voluit) en aan het einde van een file disconnect ie em. Nu heb ik zelf het een en ander geprobeerd, ander kabeltje van de router naar de pc, andere port op de router geprobeert, firmware proberen up te daten maar dit gaat heel vreemd ook niet!? Ik heb de laatste firmware update van de europese linksys site gehaald (WRT54GV4.0_4.20.8_ETSI_code.bin), en deze via de "Firmware Upgrade" interface proberen te installeren, maar na een aantal seconden krijg ik de melding "Upgrade are Failed". Voor de rest werkt alles gewoon, internetten gaat prima en pingen zonder packetloss. Heeft iemand van jullie ook dit probleem weleens gehad of is er iemand met suggesties die mij op weg kunnen helpen? Alvast bedankt!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat is de versie nummer van je router?

Ik heb bijv v3.1 :)

Als je dan vervolgens een v4.0 firmware gaat installeren op een v3.1 router bijv dan is de kans groot dat het upraden van je firmware niet goed gaat. :)

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08
Het versie-nummer is inderdaad belangrijk. De nieuwe v5's gebruiken geen Linux meer (of je moet de GL-versie hebben), daarvoor heb je een ander firmware nodig dat begint met 1.x

Overigens, de reden dat er zoveel positiefs word geschreven over de WRT54G is voornamelijk omdat er zoveel custom firmware's voor zijn. Buiten dat, de firmware's van LinkSys zijn niet echt bijstergoed te noemen, en ook zijn er een paar hardware-verises met bugs.

Kijk eens even goed welke versie je hebt (op www.linksysinfo.com kun je meer vinden) en of je die versie wilt hebben. (anders kun je hem met een beetje geluk omruilen tegen een ander model)

Verwijderd

Topicstarter
Na hard zoeken zie ik nu dat het een versie 5 is. Denken jullie dat de problemen verholpen moeten zijn als ik een firmware upgrade gedaan heb?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Worth the try. Dus wel de goede nemen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
beetje vreemd, als je naar de linksys site gaat kan ik alleen wrt54gv5_v1.00.0_US_code.bin downloaden, aangezien ik nu versie 1.00.1 heb lijkt me dit geen upgrade?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Klaus_1250 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:25:
...
Overigens, de reden dat er zoveel positiefs word geschreven over de WRT54G is voornamelijk omdat er zoveel custom firmware's voor zijn. Buiten dat, de firmware's van LinkSys zijn niet echt bijstergoed te noemen, en ook zijn er een paar hardware-verises met bugs.
...
Dat, en om de volgende reden worden ze ook vaak de hemel in geprezen:

Afbeeldingslocatie: http://camielmaas.nl/got/wrt54g.jpg

Linksys is een dochteronderneming van Cisco en hardwarematig zijn die routertjes echt wel in orde, zeker voor de gemiddelde thuisgebruiker. Ik gebruik hem nu ook al lang zonder problemen, echt een aanrader m.i.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:49:
beetje vreemd, als je naar de linksys site gaat kan ik alleen wrt54gv5_v1.00.0_US_code.bin downloaden, aangezien ik nu versie 1.00.1 heb lijkt me dit geen upgrade?
Je noemt hier de US firmware van Linksys, als je naar de NL versie gaat is dit de laatste versie die je kunt downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door CamU op 27-10-2005 18:58 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
"Upgrade are Failed" heel vreemd, ik had deze versie ook al geprobeerd, nu dus nog eens maar helaas!

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 21:57

YggY

Try me...

mensen, mag ik een uitkomst bieden? De linksys helpdesk (gratis: 0800-020 0101, keuze 1, wachttijd ongeveer 10-15 minuten) is zo vriendelijk mij nu de nieuwste firmware te sturen, die de stabiliteit een hoop moet verbeteren.

(Check de meuktracker, k zal m daar wel planten)

// edit: meuktracker zal nog wel ff op zich laten wachten, dus hierbij linkje: http://www.ddwnet.nl/WRT54Gv5_v1_00_2_003_Oct_25.bin

[ Voor 20% gewijzigd door YggY op 03-11-2005 17:18 ]

Verwijderd

Dan heb ik gelijk ook nog even een vraagje..
Heb ook een WRT54G, maar mijn firmware-pagina(?) laad niet helemaal, slechts een klein stukje. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, maar ik kan nu dus niets aanklikken. En aangezien WoW het niet doet bij mij, wou ik graag wat poorten openzetten. Dat lukt dus niet.. iemand een idee?
Dus de pagina die ervoor komt als je het ip-adres van de router in de browser zet (192.168.1.1)

• YggY

YggY

Try me...

poorten voor WoW: 3724, 8080 en 8085

dat werkt voor mij.

die pagina's die niet laden is ook een deel van de fix in v1.00.2
om zonder de webinterface te flashen: ftp://ftp.linksys.com/pub/network/tftp.exe

succes

Verwijderd

Hardstikke bedankt, ga het zo gelijk uitproberen!

Verwijderd

ik kom er niet helemaal uit..
Wat moet ik bij server invullen? Als ik daar het IP adres vd router invul krijg ik te zien: acces violation.
En bij file gewoon het bestand waarnaar de link hierboven verwijst?

• YggY

YggY

Try me...

ik neem aan dat je t over tftp.exe hebt.

server: je router (bv bij mij 10.0.0.1, het zal bij jou 192.168.1.1 zijn, denk ik)
password invullen! (standaard linksys wachtwoord is 'admin', maar als het goed is heb je dat aangepast)
file: de bin-file die je hebt gedownload van mij.

en lekker op upgrade duwen :D

Verwijderd

"invalid code pattern" en ik weet toch zeker dat ik alles goed ingevuld heb..

Edit:
Laat maar, ik kan POTVERDRIE waarschijnlijk nooit WoW spelen met deze router.. het is V5. En daar is volgens mij geen nieuwe firmware voor?
Ik kom erbij dat ik nieuwe firmware nodig heb, omdat op het WoW technical forum veel mensen met dezelfde problemen zijn, en klaar zijn met een firmware upgrade.

Pleeez help.. ik ben serieus wanhopig! Ben maar een arme scholier en ik heb eigenlijk geen geld om een hele nieuwe router te kopen, laat staan dat ik niet eens zeker weet of ze de oudere versies nog wel verkopen!

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 20:53 ]

• YggY

YggY

Try me...

als er staat invalid code pattern heb je de verkeerde versie voor die firmware (of anders om natuurlijk) :P
en die firmware die ik heb gepost (mijn link/server) is v1.00.2 voor de V5.
nb: ik speel wel gewoon WoW, dus t moet lukken

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

nadat mijn wrt54g v1 was overleden heb ik er weer 1 gekocht: dit x een v5. jammergenoeg is dit een compleet andere versie: hard en softwarematig. deze werkt ipv linux onder Vxworks. Dit is ook de reden dat 3rd party firmwares niet werken op deze versie. Mijn probleem was hetzelfde, alle snelheden waren gehalveerd.

wat heeft geholpen is bij mij handmatig de MTU waarde te wijzigen in 1500 (ik had screenshots van de config van de v1 en heb alles 1:1 overgenomen) ipv auto.

en voila: ik had weer volledige snelheid :) Misschien is dit ook de oplossing voor jouw probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door tvdleur op 12-11-2005 01:15 ]

• Arie26
  • Laatst online: 11:54
Weet iemand waar je die update kan downloden voor de versie V5 want die heb ik ook en ik kan niet meer uploaden naar mijn ftp server en ik ook niet naar mijn web-site's.

En ik hoop dat dat is op te lossen door middel van een firmware update of doe ik iets fout ??

Teteringen

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-03 22:03
Hier kan je de laaste versie voor de WRT54Gv5 Downloaden: KLIKJE

Laaste versie 1.00.4
Changelog:
Firmware 1.00.4
- Resolves issues with slow downstream speeds
- Resolves issues with certain web sites not loading or loading slowly
- Resolves issues with obtaining an IP address from Windows 2000 Server
- Resolves issues with certain Internet video streaming
- Resolves issues with playing PSP games online

Firmware 1.00.2
- Resolves issue with SES and interoperability with other adapters
- Resolves issue with DynDNS abusive updates

• Arie26
ik heb zo juist de Firmware 1.00.2 geinstalleerd, maar het probleem met mijn FTP is hier nog niet meer verholpen en gezien de change-log wordt het in mijn geval nog niet beter.

Doe ik iets compleets anders fout ? omdat ik niet kan uploaden ? of moet ik het probleem zoeken in mijn routers firmware versie ?

Teteringen

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08
CamU schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:55:

Linksys is een dochteronderneming van Cisco en hardwarematig zijn die routertjes echt wel in orde, zeker voor de gemiddelde thuisgebruiker. Ik gebruik hem nu ook al lang zonder problemen, echt een aanrader m.i.
Die van Cisco wel, maar die van LinkSys kennen toch erg veel problemen. Er staat misschien wel het logo van Cisco op, maar hierbij houdt de vergelijking op. Niet dat LinkSys-producten per definitie slecht zijn, maar zowel software-matig als hardware-matig kent de meerderheid van hun producten toch wel problemen.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Voor de TS en voor andere mensen met problemen:

Ik heb dezelfde V5-WRT54G Router en ondervond ook problemen. Sinds vanochtend heb ik de allernieuwste 1.00.3 firmware gestuurd gekregen en sindsdien werkt het significant beter als met 1.00.2. O.a. sneller pagina's laden....

Indien iemand belangstelling heeft laat dan even het mailadres achter dan stuur ik hem door :*)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Ik kan niet editten, maar ik begrijp ze bij Linksys ook niet helemaal meer als ze zeggen dat ik de nieuwste toegestuurd had gekregen 8)7 8)7 8)7 Vergeet het bericht hierboven maar :P

• Arie26
Heb zo juist ook maar effe de laatste firmware geinstalleerd 1.00.4 en helaas nog niks met mijn FTP gedoe, ik krijg niks ge-up-load en ik krijf de volgende foutmelding als ik het doe vi MS explorer.

Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. ZOrg ervoor dat u toegang tot die map hebt.
Details:
De verbinding met de server is opnieuw ingesteld

En met gebruik maken van LeechFTP krijg ik ook gewoon een fout melding, terwijl als ik mijn router er tussen uit haal en alles terug zet naar voorheen, ik wel gewoon kan up-loaden naar mijn website en FTP-server.

Iemand een oplossing voor bovenstaande probleem ?
Ik had namelijk gehoopt dat het opgelost zou zijn met een firmware update, maar helaas

Teteringen

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Arie26 schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:09:
Heb zo juist ook maar effe de laatste firmware geinstalleerd 1.00.4 en helaas nog niks met mijn FTP gedoe, ik krijg niks ge-up-load en ik krijf de volgende foutmelding als ik het doe vi MS explorer.

Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. ZOrg ervoor dat u toegang tot die map hebt.
Details:
De verbinding met de server is opnieuw ingesteld

En met gebruik maken van LeechFTP krijg ik ook gewoon een fout melding, terwijl als ik mijn router er tussen uit haal en alles terug zet naar voorheen, ik wel gewoon kan up-loaden naar mijn website en FTP-server.

Iemand een oplossing voor bovenstaande probleem ?
Ik had namelijk gehoopt dat het opgelost zou zijn met een firmware update, maar helaas
Router wel gereset naar factory defaults?

• Arie26
r0b schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:21:
[...]
Router wel gereset naar factory defaults?
Yep, en wederem :( alles opnieuw ingesteld

Dit is de melding die ik krijg in LeechFTP

> PORT 192,168,1,100,17,145
! Socket Error: connection reset by peer
~ Could not retrieve directory listing for "/"
~ Disconnected

dit zegt mijn dus werkelijk niks he

[ Voor 37% gewijzigd door Arie26 op 12-12-2005 20:36 ]

Teteringen

• Arie26
DIt is de foutmelding die hij geeft in SmartFTP

SmartFTP v1.5.991.22
Resolving host name "home.planet.nl"
Connecting to 195.121.9.150 Port: 21
Connected to home.planet.nl.
220 ProFTPD 1.2.9 Server (Planet Internet - FTP Server) [content83.wxs.nl]
USER enge0056
331 Password required for ********.
PASS (hidden)
230 User ******** logged in.
SYST
215 UNIX Type: L8
FEAT
211-Features:
MDTM
REST STREAM
SIZE
211 End
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A
PASV
De software op uw hostcomputer heeft een verbinding verbroken.
Server closed connection
Resolving host name "home.planet.nl"
Connecting to 195.121.9.150 Port: 21
Connected to home.planet.nl.
220 ProFTPD 1.2.9 Server (Planet Internet - FTP Server) [content83.wxs.nl]
USER **********
331 Password required for ***********.
PASS (hidden)
230 User ********** logged in.
SYST
215 UNIX Type: L8
FEAT
211-Features:
MDTM
REST STREAM
SIZE
211 End
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A
PASV
De software op uw hostcomputer heeft een verbinding verbroken.
Server closed connection

:Z ik had op edit moeten drukken 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Arie26 op 12-12-2005 20:51 ]

Teteringen

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56
ik heb ook een bizar probleem met deze router, V5

downloaden via internet (linksys met vast ip ingesteld op verbinding met livebox) gaat draadloos met max 320kb/s, met een kabel verbinding in de linksys gaat dit op maximale snelheid,

Het moet sneller kunnen want als ik draadloos verzend naar andere computer (draadloos) in netwerk haal ik 20% van de 54mb dus zeg 11 mbit, moet toch minstens 1 MB zijn
Pagina: 1