Toon posts:

Wel Internet en geen instelling van de belkin router bekijke

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb wel internet via mijn usb stik van belkin, maar de instellingen van mijn router van Belkin ( de F5d720-4) kan ik niet inzien of wijzigen. Ik kan wel wijzigingen in het netwerk aanbrengen maar via een url oid kan niet geopend worden. Heb al contact opgenomen met belkin, maar deze "wizzkid" kwam er niet uit dus de oplossing van hem was terugbrengen. Wie kan mij wel verder helpen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:31
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:43:
Ik kan wel wijzigingen in het netwerk aanbrengen maar via een url oid kan niet geopend worden.
Lees die zin nog eens door en vraag je eens af wat je probeerde te zeggen?

Ik snap het zo in ieder geval niet. :P Probeer het eens wat duidelijker uiteen te zetten: Wat probeer je precies, wat gaat er fout, met welke foutmeldingen?

Gokje: Zit je met je PC's wel in hetzelfde subnet als je router zelf? (Laat je je IP toewijzen door de DHCP van je belkin?)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Heb je al geprobeerd de router te benaderen via 192.168.1.1 o.i.d.?

Verder...zie hierboven...

[ Voor 18% gewijzigd door NRGetic op 27-10-2005 16:46 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt. Je kan wijzigingen in het netwerk aanbrengen? 'Via een URL' kan niet geopend worden?

Als je niet duidelijker bent in wat je precies doet en naar welke pagina je gaat en welke foutmelding je krijgt kunnen we je niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allerlei ip's geprobeerd, maar kan geen contact krijgen met mijn router om de instellingen in te zien of te veranderen. maar, wat is subnet ?. DHCP wijst de ip's aan

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kijk dan is wat je gateway adres is.
Dan is dat het adres waarop je je router kan bereiken via IE.

Verwijderd

Je krijgt nog één kans om duidelijk te zijn. Welk IP heeft jouw computer? Welke IP's heb je geprobeerd? Wat gebeurt er als je dat IP pingt? Wat gebeurt er als je het met een draadje probeert (soms kan het niet met een wireless client)?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:31
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:50:
Ik heb allerlei ip's geprobeerd, maar kan geen contact krijgen met mijn router om de instellingen in te zien of te veranderen. maar, wat is subnet ?. DHCP wijst de ip's aan
Allerlei IP's proberen is vrij zinloos, je moet gewoon de goede pakken. Die kun je mits je hem niet veranderd hebt gewoon in het boekje vinden. Evenals het subnet gok ik, maar als je de DHCP server van je Belkin gebruikt ga ik er vanuit dat je wel in de goede range zit.

Mijn vraag blijft trouwens: Probeer het eens wat duidelijker uiteen te zetten: Wat probeer je precies, wat gaat er fout, met welke foutmeldingen? Hint: dat lukt je niet binnen 5 regels. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel via een draadoze verbinding internet, maar je moet van belkin een ip adres intoetsen in je IE balk om in je router te komen en deze te beveiligen etc. Dit lukt dus niet via een ip adres zoals 192.168.1.1 of een ander. Nou wie weet hier een oplossing voor. ps. niet teveel digitaal ben hier nog wat onbekend mee
Hieronder staan wat instellingen
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-50-6B-3D-43
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.121.104.161
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 217.121.104.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 213.51.144.18
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.51.129.37
213.51.144.37
Meer als 5 regels

Verwijderd

Die router is geen router; althans hij speelt geen router. Jij krijgt gewoon rechtstreeks het externe IP-adres en dus kun je je router niet benaderen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Met andere woorden: je modem even loskoppelen van de router --> router opnieuw aanzetten. Als het goed heb je nu een adres toegewezen gekregen als 192.168.0.1.

Vervolgens even start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all --> kijken naar je gateway: dit is je routeradres.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
En wat is de oplossing hiervoor ?

Verwijderd

Ja, dat kunnen wij toch niet weten? Jij vertelt ons totaal niks over wat voor apparatuur je hebt staan. Wat voor modem hangt ervoor, hoe heb je de boel aangesloten etc.

Verwijderd

Het is een modem/router lijkt me mensen.
Ik neem aan dat je het ding thuis hebt staan? Wat is het IP van je werkstation?

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.121.104.161 (INTENET IP)
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.51.129.37 - 213.51.144.37

Nu moet er nog een menu zijn voor lan instellingen. Daar moet je DHCP aangooien. De gegevens hierboven zijn de ISP instellingen.

Het LAN IP moet gewoon iets in de 10 of in de 192 reeks zijn. 10.0.0.1 of 192.168.0.1.
Daarna een range van IP adressen instellen die de DHCP mag weggeven. En dan moet het werken.
Vraag me echt af wat je locale ip van je PC nu is...

Als je idd een losse modem en router hebt moet je de gateway op de router instellen op het IP van je modem. En natuurlijk DHCP aanzetten op de router.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog niks veranderd hieraan.
Belkin 54Mbps Wireless USB Network Adapter #2
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 217.121.104.161
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.51.144.37
213.51.129.37
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 27 oktober 2005 17:10:12
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 31 oktober 2005 9:09:36

• havana
Hangt er een modem aan die Belkin en zo welk type?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Afgaand op het typenummer is het deze: http://catalog.belkin.com...11gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F

Maar omdat het typenummer niet klopt (er mist een cijfertje denk ik) kan het ook gewoon een AP zijn die de verbinding bridged.

Dus: wederom de vraag om duidelijkheid. Wat heb je precies staan en hoe heb je het aangesloten?

Verwijderd

Belkin 54Mbps Wireless USB Network Adapter < ofwel een NIC in je PC? :?
Ik wil weten:

Je modem IP enz,
Je router IP enz,
en je PC IP enz...

Ik snap je setup van je netwerk echt niet...

Verwijderd

Topicstarter
Een lose kabelmodem vam @home. Een Com21 en deze is verbonden met een belkin G router en deze is draadloos verbonden met een Belkin Wireless G USB netwerk adapter

Verwijderd

Eindelijk duidelijkheid.

Je hebt het ding (router) ingesteld als bridge denk ik. Aangezien je een internet IP krijgt. DHCP staat wel aan dus alles hij vraag rechtstreeks aan @home een ip.

Oplossing: Router resetten! en goed instellen. En niet als bridge dus! :P

Voor de duidelijkheid: Routers kennen een WAN (tot aan de router) en een LAN (voorbij de router) setup. WAN moet in jouw geval op DHCP (voor gegevens van @home op te vragen.), LAN moet ook op DHCP (voor computers thuis) en het IP adres van de router kan op 10.0.0.1 ofzo..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn wan ip is 217.121.104.161
Maar hoe kom ik aan de andere ip nummers ?

• havana
Lezen vriend.
Oplossing: Router resetten! en goed instellen. En niet als bridge dus

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

@home ding:
niks aan doen.

Router:
WAN config:
DHCP enable
en klaar. hij krijgt nu het adress 217.121.104.161 en de rest.

LAN config:
IP-adress: 10.0.0.1 - subnet 255.0.0.0
DHCP: enable

dan moet het werken.

je pc krijgt nu een ip adres als 10.0.0.x

Verwijderd

Topicstarter
Hoe stel ik mijn router in als ik hem niet kan benaderen. Resetten heb ik al gedaan maar er verranderd niks

Verwijderd

Zoals ik al zei: even met een kabeltje aan je router verbinden, die zou dan via DHCP een IP-adres moeten krijgen. Koppel voordat je dat doet het modem even los van de router.

Verwijderd

Kabel wil zeggen USB... :P

Verwijderd

Helemaal niet, hij heeft een WLAN dongle en hij moet nu met een netwerkkabel de router aansluiten. Hij heeft vast en zeker wel een Ethernetpoortje.

Verwijderd

idd my bad.

Cavalier
Voor de duidelijkheid... (possible refresh needed)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een netwerkkabel ( dus ook een ethernetkaartje) aangesloten op de router. Als ik nu het instalprogramma gebruik voor de router geeft deze een foutmelding om contact op te nemen met de helpdesk van belkin. Deze kunnen me niet verder helpen !? en ik moet hem maar bij de winkel inleveren en om een nieuwe vragen

Verwijderd

zucht... een foutmelding.. please be specific!

Verwijderd

Topicstarter
kc bone. Dit is wat het programma als foutmelding geeft. meer niet en niks minder

Verwijderd

owh ok.. tja.. je moet toch echt in die http interface zien te komen. Maar wat voor install programma? Als je de belkin reset (los van modem) en dan een netwerkkabel erin steekt en dan in je IE 192.168.1.1 intikt? moet willen toch?
Een geresette modem heeft standaard DHCP aan en een IP als 10.0.0.138 of 192.168.1.1 namelijk.
Zo niet: Naar de winkel maar...

offtopic:
reply pas over een uur weer. zit op werk en ga naar huis :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 17:58 ]

• havana
Installprogramma is voor idioten.

Gewoon via je browsert doen (zie KC-Bone).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
naar de winkel dus

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Nee, niet naar de winkel

1 Router loskoppelen van pc en modem
2 Router resetten en aan zetten
3 PC met kabeltje aan router koppelen
4 Router instellen, ip-adres kun je opvragen via ipconfig /all, is je gateway
5 Modem in pluggen en je pc afkoppelen

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

duidelijk genoeg geweest... ik trek me handen er vannaf... sry m8

Verwijderd

Topicstarter
KC-bone, thanks voor help, alles werkt nu perfect. Het lag aan de router benaderen zonder contact te maken met kabelmodem. Hierdoor kwam ik in de router en kon de instellingen wijzigen en beveiliging opschroeven. En belkin maar zeggen dat ik hem moest omruilen!

• havana
Sorry hoor, maar had dan mijn 1e reply gelezen:
Met andere woorden: je modem even loskoppelen van de router --> router opnieuw aanzetten. Als het goed heb je nu een adres toegewezen gekregen als 192.168.0.1.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 27-10-2005 21:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Haha fijn m8,
np ik stuur je de factuur wel }) ;)

greetz KC

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 10:29 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je had ook het ip static kunnen zetten in een range van de gateway ip. Vaak kan je er dan wel gewoon in.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Weet niet of dat wel mogelijk was geweest... router speelde de rol van een bridge he...
Nouja boeien ook. Het werkt! :D
Pagina: 1