Toon posts:

[BIOS]Na flashproblemen mobo dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor mijn oude topic, dat je hier kunt vinden.
Overmachtigd door wanhopige gevoelens had ik een zeer onjuiste titel gekozen, ook had ik de PMG FAQ op zijn minst iets nauwkeuriger kunnen doorlopen.
Opnieuw excuses hiervoor.

Snel samengevat:
Vanochtend had ik de nieuwste BIOS versie, versie 1.9, geflashed op mijn MSI K8N Neo Platinum.
Hierna werd de computer zeer instabiel; na enig onderzoek bleek dat MSI bij de laatste versies de "Command Rate"-functie eruit heeft gesloopt, zonder het ook maar ergens te vermelden.
Command Rate default nu naar 1T, wat betekent dat het vrijwel onmogelijk is om op socket 754 stabiel meer dan 1 geheugenreep te draaien.
Dan maar terug naar 1.4 dacht ik toen; dit lukte echter in eerste instantie niet.

Uiteindelijk heb ik op de wijze die ''lism'' in het oude topic beschrijft, simpelweg alle bestanden op een diskette gooien, versie 1.4 teruggeflashed.

Na het flashen verschenen woorden in de trant van "Flash successful, remove any disks and press F1 to continue" op het scherm; na dit opgevolgd te hebben is mijn computer helaas niet meer in staat op te starten. Ik krijg in ieder geval geen beeld.

Als ik hem aanzet knipperen eerst enkele secondes de lichtjes van de HDD en DVD-speler, en daarna constant luide piepjes. Hoewel dit volgens BiosCentral betekent dat er iets mis is het met het geheugen lijkt me dit sterk. Helaas heb ik hier geen vervangend geheugen liggen.
Ook volgt er geen reactie op CD's en diskettes.

De lichtjes op het PCI-bracket 'stabiliseren' zich na het knipperen van de lichtjes naar boven rood, onder groen.
De betekenis van deze lichtjes staan niet in de handleiding; ik meen dat ik de betekenis ooit gezien heb op een MSI forum maar ik kan het desbetreffende topic momenteel niet vinden.

Op msi-computer.nl vind ik het volgende:
Indien uw BIOS-Flash mislukt is:
Om uw BIOS weer werkend te krijgen kunt u uw BIOS chip uit het moederbord nemen en hem opsturen naar de technische dienst op het volgende adres:
Mystar Computer B.V. t.a.v.: FAE [BIOS Chip]
Ekkersrijt 6050
5692 GA Son
Sluit u bij de BIOS chip 15 euro in contanten (dit zijn de behandelingskosten) bij. Verder dient u de exacte specificaties van uw moederbord, en wat de oude BIOS versie was, en wat de nieuwe die u erop wilde flashen, te vermelden.
Indien de bios chip niet in een voetje zit maar op het moederbord is gesoldeerd, dan kunt u het moederbord naar onderstaand adres sturen. Verpak het moederbord goed, verstuur bij voorkeur met een TPG Pakketzegel en sluit een extra TPG pakketzegel bij, voor de retourzending na het bios flashen.
Hoewel dit misschien precies is wat ik zou moeten doen voel ik hier eigenlijk helemaal niets voor en wil dat MSI simpelweg zo snel mogelijk een vervanging opstuurt.
Zelf hou ik toch MSI verantwoordelijk omdat zij zonder het ergens te vermelden een essentiele functie verwijderen en omdat ik alles toch enigszins volgens de boekjes heb gedaan; de flash was toch immers ''successful''?

Opnieuw specs, indien relevant:
Proc: AMD Athlon 64 3400+
Mobo: MSI K8N Neo Platinum
RAM: 2x PC3200 512MB (ik meen Infineon Original)

Gaarne advies over wat ik zou moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 16:31 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je de bios gereset nadat je 'm geflashed hebt?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je al geprobeerd met één reepje op te starten? En heb de BIOS al eens gereset?

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:32:
Heb je al geprobeerd met één reepje op te starten? En heb de BIOS al eens gereset?
Zojuist beide uitgevoerd, en het is erger geworden:

Na voeding aangezet te hebben, gaat de PC aan, daarna snel weer uit zonder iets te doen.

Als ik hem daarna weer aanzet, geef hij geen beeld, niets knippert, geen piepjes, maar blijft wel aan. Alle 4 de lampjes blijven rood.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook hierover staat uitgebreid in de FAQ omschreven wat je kunt doen:

PMG FAQ

Lees die nou toch een keer voor je post...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.