Toon posts:

[PC FEAR] PC reboot steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik fear opstart dan zie je dat zwart scherm met witte tekst en dat geluid.
Daarna crashed ie en zie je de no signal weergave op m'n beeldscherm. Ik moet dan op reset drukken om weer op te starten.

Ik heb een AMD Athlon XP 2400+ op 2,01 ghz, met 512mb RAM en een XFX Geforce 6600GT.

Nu heb ik een 2e 512MB ( nu 1 GB RAM ) gekocht. Ik kom gewoon in de keuzemenu terecht.
Hij valt weer uit op een bepaald moment als ik m'n configuratie wil testen met test filmpje.

En ook als ik niks doe in de menu, dan valt ie uit na een half minuut ofzow.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen???

edit: Probleem kan zijn dat ik een qtec 650 watt voeding heb en ook nog een dvd brander heb aangesloten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 00:20 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zou memtest is draaien voor een paar uur.
Klinkt als niet echt lekker geheugen.
Maar het kan ook ergens anders liggen.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 19:33
ShellGhost schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:27:
Ik zou memtest is draaien voor een paar uur.
Klinkt als niet echt lekker geheugen.
Maar het kan ook ergens anders liggen.
ik heb exact hetzelfde probleem dus.

pentium4 2.66
512mb ram
en ati 9600 (256mb) <- jaja ik weet het spel gewoon spelen desnoods op lage resolutie :P

maar ik heb dus ook gewoon last van spontane reboots. Aan het geheugen ligt het niet want die heb ik laatst nog getest. De eerste keer naar een reset kreeg ik wel een melding dat windows was hersteld van een ernstige fout, en dat er een fout zat in een stuurprogramma(van hardware). Maar die online analyse centrum van microsoft kwam er weer eens niet uit welk programma dan...

weet iemand een oplossing(Half life 2 en CSS: source doeen het beide gewoon uitstekend )

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

word er niet wat te heet?

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 21:00
Zomaar een vraag maar is het toevallig wel de legale versie, dit probleem komt me namelijk errugg bekend voor van zomaar wat forums die ik toevallig wel eens bezoek :P

Of kijk eens op deze plek

[ Voor 26% gewijzigd door usgaap op 28-10-2005 01:40 ]

• hellboy123
bij mij wordt er niet iets te heet denk ik, als ik mn temps aflees als de pc weer is opgestart dan is alles redelijk normaal

cpu: 53 en de case 31. Maar dit haalt ie ook makkelijk met CS : S en even voor de info het is WEL een legale versie. En voeding, heb een 250watt voeding(als ik het goed heb maar merk weet ik oook niet. Denk dat ik daar maar eens naar moet gaan kijken... :| , maarja met andere dingen dus totaal geen problemen)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
hellboy123 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:00:
[...]

bij mij wordt er niet iets te heet denk ik, als ik mn temps aflees als de pc weer is opgestart dan is alles redelijk normaal

cpu: 53 en de case 31. Maar dit haalt ie ook makkelijk met CS : S en even voor de info het is WEL een legale versie. En voeding, heb een 250watt voeding(als ik het goed heb maar merk weet ik oook niet. Denk dat ik daar maar eens naar moet gaan kijken... :| , maarja met andere dingen dus totaal geen problemen)
Zou inderdaad maar gaan shoppen voor een andere voeding.
350 of 400w zou niet verkeerd zijn.
Wel een a-merk
Voor meer info over voedingen kan je hier terecht:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

• hellboy123
ik denk dat ik al weet wat er is. OP veel forums staat dat je moet proberen je codec packs uit te zetten. Bij een vriend van mij heeft dat dus geholpen, ik ga t ook even proberen. Ik laat t wel weten als het is gelukt.

• hellboy123
hellboy123 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:07:
ik denk dat ik al weet wat er is. OP veel forums staat dat je moet proberen je codec packs uit te zetten. Bij een vriend van mij heeft dat dus geholpen, ik ga t ook even proberen. Ik laat t wel weten als het is gelukt.
naja dit dus geprobeerd en werkt het nog niet. Quake werkt daarintegen wel goed :9 dus dan ga ik dat maar spelen

Verwijderd

Topicstarter
Heb maar een nieuwe Asus A-45GA 450 watt voeding gekocht and guess what, nog steeds
reboots. Het zit er niet anders op dan windows opnieuw te installeren.

Verwijderd

Vreemd,lijkt me toch echt een driver probleem(vid of sound)
Ik heb zelf FEAR net helemaal uitgespeeld zonder ook maar 1 vastloper :)
Heb een Athlon xp 2800 mobile en een radeon 9800 pro maar was prima te spelen op 1024x768
en mijn versie van FEAR kwam ook niet uit de winkel O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd en de nieuwe 81.87 drivers gebruikt.
Nog steeds hetzelfde probleem.

Vraagje: Wie gebruikt een 6600gt en speelt Fear en/of Call of Duty 2? Welke drivers
gebruik je dan?

• hellboy123
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:43:
Ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd en de nieuwe 81.87 drivers gebruikt.
Nog steeds hetzelfde probleem.

Vraagje: Wie gebruikt een 6600gt en speelt Fear en/of Call of Duty 2? Welke drivers
gebruik je dan?
het ligt niet aan je drivers, bij een vriend van mij werkte het helemaal door ALLE codecs (muziek beeld en alles) uit te schakelen. Dit lukt bij mij niet omdat ik niet weet welke codecpakken ik allemaal gebruik... probeer dit zelf ook even, dit trucje staat ook op andere fora
Pagina: 1