[Alpha]linload.exe vindt milo image niet

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Systeem:
Digital Alpha XL266
21064 266MHz, 256MB RAM, SCSI HDD+CDROM
DE450 NIC, Matrox Millennium II PCI VGA
Alpha Firmware Version 4.57 (ARC)

CDRom device: scsi(0)cdrom(5)fdisk(0)

Wat ik wil doen:
Gentoo Linux 2005.1 Alpha draaien op deze bak (al zou Debian of een andere distro ook kunnen). Maar voor ik aan installeren toe kom raak ik al met Milo in de knoop.

Hoe probeer ik Milo te draaien:
Een CDROM gebrand met daarop de bestanden:
linload.exe
milo-2.2-18-gentoo-alpha-xl
milo zelfde bestand maar voor het gemak gerenamed
Alpha-XL milo-latest van Nikita Schmidt uit 2000...
milo-2.2-18-alpha-xl van Stefan Reinauer

Boot selection:

LOADIDENTIFIER=MILO
SYSTEMPARTITION=scsi(0)cdrom(5)fdisk(0)
OSLOADER=scsi(0)cdrom(5)fdisk(0)\linload.exe
OSLOADPARTITION=scsi(0)cdrom(5)fdisk(0)
OSLOADFILENAME=\milo
OSLOADOPTIONS=

Deze komt prima door de Verify boot selections test.

Ik gebruik linload.exe en de Milo image voor Gentoo:
http://dev.gentoo.org/~taviso/milo/

Specifiek heb ik de milo-2.2-18-gentoo-alpha-xl gedownload en gerenamed naar milo

Nadat deze niet werkte heb ik voor de zekerheid ook hier de images van Stefan Reinauer geprobeerd, en tevens de nieuwe versie van Nikita Schmidt geprobeerd, uiteraard de XL uitvoering. Helaas krijg ik iedere keer dezelfde fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Linux Loader V1.5

Copyright(c) 1994,1995  Digital Equipment Corporation

System Partition is OSLOADPARTITION=scsi(0)cdrom(5)fdisk(0)
Load File Name is OSLOADFILENAME=\milo
Load Path is scsi(0)cdrom(5)fdisk(0)\milo
OSLOADOPTIONS=

Opening file scsi(0)cdrom(5)fdisk(0)\milo ...
?File Open Error, Status = 0xe
Error loading scsi(0)cdrom(5)fdisk(0)\milo
Press any key to continue

Ik zou verwachten dat als ik Milo start zonder OSLOADOPTIONS linload.exe Milo zou laden en ik zou een Milo prompt krijgen (op welk moment ik de CD zou kunnen vervangen door de Gentoo install CD). Maar ondanks dat op dezelfde schijf linload.exe perfect gevonden wordt, kan hij de Milo image blijkbaar niet vinden... :?

Enige andere GoT topic die ik kon vinden mbt iets vergelijkbaars is ondertussen 4 jaar oud:
Help!! SuSE instal op Alpha xl

Daar lijkt het probleem helaas simpelweg geweest te zijn dat hij instellingen voor een CD gebruikte terwijl hij een bootfloppy toepaste. Dat is hier niet het probleem, alles staat echt op de CD.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe (als ik een totale blinde }:O ben hoor ik dat ook graag...) Milo schijnt nota bene op een XL266 ontwikkeld te zijn, dus compatibility zal het probleem waarschijnlijk niet zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:30
waarom milo en geen SRM??? ( of is dat niet beschikbaar?)
SRM Firmware Howto
Because SRM is the only way to boot Linux on modern Alpha systems, and because it provides the proper operating environment for Unix and Unix-like operating systems (such as Linux), it is the recommended way of booting Linux on Alpha when available.
Nu is het al weer even geleden dat ik met een soortgelijke machine gewerkt heb.
en meer dan kernel-oopses heb ik nog niet gekregen, maar de kernel loaden deed ie in elk geval wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Joghert op 27-10-2005 17:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
The XL266 is one of a family of systems that are known as Avanti. It has a riser card containing the Alpha chip and cache which plugs into the main board at right angles. This board can replace the equivalent Pentium board.

Some of these systems ship with the SRM console but others, notably the XL266 ship with only the Windows NT ARC firmware
http://www.alphalinux.org/faq/load-section.html

Daarom... :'( ik zou graag SRM gebruiken als het een optie was...

Oslik blyat! Oslik!

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:30
ik dacht dat je via de arc firmware ook niet persee linload.exe nodig had, zal vanavond even in mn oude bookmarks kijken

/edit: ff gekeken, lastig geval. is het mogelijk om een echte floppy te gebruiken ipv. een cdrom ??
zodra de eerste intstall/boot op de schijf staat is het geen probleem meer

Ik weet namelijk nog van toen ik er mee bezig was dat we uit depressie nog een hele doos floppy's en een floppy drive gepakt hadden voordat alles lekker wou werken

[ Voor 66% gewijzigd door Joghert op 27-10-2005 17:43 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ojee.. ben je met mijn oude liefde bezig? :>
Ik hou dit topic in de gaten, de reden dat ik die Alpha de deur uit gedaan had was namelijk dat ik ook niet verder kwam met linload..
Volgens mij is het me trouwens wel een keer gelukt om milo te starten vanaf een diskette, maar kreeg ik kernel panics bij het booten van de kernel.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done