dataoverdracht cpu-load

Pagina: 1
Acties:

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:35
Hallo,

Is het normaal dat als ik data kopieër (of spellen installeer) van mijn dvd rom naar mijn HD de cpu load 100% is?

proc: Athlon 2400XP
dvd-rom: Samsung van 1,5 jaar oud, weet niet hoe snel, ben nu niet thuis
HD: Maxtor 7200 rpm.

Ik dacht namelijk dat tegenwoordig de HD of dvd-rom altijd de bottleneck vormt bij dit soort bewerkingen. Als ik bv een spel installeer dat tijdens het installen muziek laat horen hoor ik die dus haperend. Als ik gewoon een losse file kopieër van dvd naar HD kan ik niet tegelijkertijd met Winamp een mp3 afspelen zonder dat het geluid hapert. Het ligt iig niet aan spyware of dma-instellingen want die heb ik al gecheckt.

Kortom: kan de processor bij zoiets nog echt de bottleneck zijn?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Staat je IDE controller op alle kanalen op UDMA? Als 't ergens op PIO staat is 't nie goew ;)

effe zoeken...

(oh, ik had nét dat ene stukje in je post niet gezien over UDMA... excuses)... Maar weet je dat 100% zeker? En gebruik je ook 80 pins kabel?

[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 27-10-2005 16:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik vermoedt van niet.
Kan best zijn dat je dvd speler niet lekker meer de data kan lezen.
Daar kan een cpu nog wel eens van slag van raken...
Tenminste, eigen ervaring. :)

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:00:
Staat je IDE controller op alle kanalen op UDMA? Als 't ergens op PIO staat is 't nie goew ;)
Een bus die heftig in gebruik is vertoont dit gedrag ja.. Het is ook normaal dat ook mijn 3200+er 80% cpu uitslaat als ik van de 1ne schijf op m'n raid kopieer.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:02:
[...]
Een bus die heftig in gebruik is vertoont dit gedrag ja.. Het is ook normaal dat ook mijn 3200+er 80% cpu uitslaat als ik van de 1ne schijf op m'n raid kopieer.
Zowel met als zonder DMA wordt de bus gebruikt... ;) Als je CPU volgetrokken wordt tijdens het kopiëren vanaf een dvd-tje, werkt DMA gewoonweg niet.

{signature}

• Shao Kahn
@ROBIII Of ik een 80 pins kabel gebruik? ehhh weet ik zo niet, zou ik moeten nakijken. Wat is hier wel/niet goed aan?

@ShellGhost Kan dit ook ervoor zorgen dat een mp3 van mijn HD haperend afspeel terwijl er iets van de dvdrom gekopieërd wordt? 'k moet zeggen dat ik verder geen problemen heb met mijn dvdrom.

Heeft het zin om de IDE kabels eens te verwisselen? bv die van de cd-brander en dvd-rom wisselen?

• Shao Kahn
Toch staat bij apparaatbeheer de dma-mode ingeschakeld....?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Shao Kahn schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:16:
Toch staat bij apparaatbeheer de dma-mode ingeschakeld....?
Op ALLE kanalen? Primary en Secondary controller? En wat staat er dan bij huidige instelling onder de dropdowns?
Shao Kahn schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:15:
@ROBIII Of ik een 80 pins kabel gebruik? ehhh weet ik zo niet, zou ik moeten nakijken. Wat is hier wel/niet goed aan?
<knip>
Heeft het zin om de IDE kabels eens te verwisselen? bv die van de cd-brander en dvd-rom wisselen?
Kom op zeg. Zelf een beetje moeite doen kan geen kwaad. Gebruik de search eens?

[ Voor 76% gewijzigd door RobIII op 27-10-2005 16:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Shao Kahn
RobIII schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:17:
[...]

Op ALLE kanalen? Primary en Secondary controller? En wat staat er dan bij huidige instelling onder de dropdowns?

[...]

Kom op zeg. Zelf een beetje moeite doen kan geen kwaad. Gebruik de search eens?
Je hebt gelijk, antwoord mbt kabels was simpel te vinden. Mea Culpa 8)7
Dat ga ik vanavond maar eens controleren.

Pagina: 1