Toon posts:

[BF] 'Player' beweegt langzamer dan muisbeweging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de topic-titel niet helemaal duidelijk is, het is als volgt;

Ik heb gisteren een nieuwe pc gekocht en gisterenavond meteen Battlefield geïnstalleerd, omdat ik dat toch eindelijk eens lekker vloeiend wilde spelen met alle specs op 'high', etc.

Goed, het spel werd prima getoond en alles zag er goed uit, alles liep ook vloeiend. Het enige vervelende was dat als ik de muis bijvoorbeeld naar links bewoog, "m'n player" (ik dus) gewoon meebewoog, maar pas later klaar was met bewegen.
Een aantal "testjes" gedaan. De muis snel naar links en rechts bewegen en je zag duidelijk dat de beweging van "m'n player" duidelijk later klaar was. Het bewegen begon wel meteen als ik mijn muis bewoog, dus dat zit wel goed.

Anyhow, dit is dus heel erg lastig, want zo ben ik natuurlijk veel te traag.

Ik heb de detailniveaus lager gezet, maar dat had geen invloed op die vertraging. Verder moet ik zeggen dat ik nog geen andere shooter heb geïnstalleerd, dus ik weet (nog) niet of dit puur een Battlefield probleem is, of dat dit een Windows probleem is...

Ik heb gezocht op Google & GoT, maar vind daar nergens iets van vertragingen of wat dan ook. Herkent iemand dit probleem en zoja... hoe kan ik dit oplossen?

Tnx!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 14:58
over hoeveel vertraging hebben we het hier? kun je je specs even zeggen? Of heb je bijvoorbeeld een beetje een traag tft scherm; bedenk wel dat sommige 25ms hebben dat is toch wel te merken. Zonder dit alles kan ik vrij weinig. :?

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
is er toevallig in het spel bij opties nix iets van smooth mouse movement? dit uit schakelen wil wel eens helpen.

maar wat builder zegt wat meer info aub want onze glazen bollekes zijn ff down.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Davidita
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:58
Eey,

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem ik durfde het alleen niet op het forum te zetten omdat het een nogal vaag en onduidelijk probleem is waarvan ik verwachte dat er geen oplossing was.
Deze topic is nu ge-crtl-D en ik hoop dat er misschien wel een oplossing voor komt.

Greetz

David

BTW. wat voor muis gebruik je? MX1000?

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat reinstallen geen zin heeft, anders kun je dat misschien nog eens proberen. Wat zijn jouw specs en de specs van Davidita, misschien dat er overeenkomsten zijn dat het daar aan ligt. Muis type is nou ook van belang denk ik en of dit een USB of PS/2 aansluiting is ook. Misschien dat we daar dan verder mee komen want ook ik kan zo niets bedenken :?

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:08
Ik neem aan dat je over bf2 praat.

Ik had (heb) hetzelfde probleem in bf1942, mouselag ofzoiets noemde men het toen.

Mij werd verteld dat het te maken had met vsync, naja, ik heb ermee leren spelen. maar volgens mij was dit ook een beetje een probleem van '42 zelf.

Iig heb ik er geen last van in bf2, ik zou in ieder geval ff heel goed al je instellingen nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
M'n specs:

P4 3.0 Ghz
512 MB
GeForce FX 5200 128 MB
Merkloze optische muis (USB)
Windows XP Professional
17" CRT monitor

Het betreft Battlefield 1942. Ik draai het op 1024x768, 32bits, alles specs op high. Wanneer ik op 800x600, 16bits draai, heb ik hetzelfde probleem.

Vanavond zal ik nog eens kijken of ik wat instellingen kan wijzigen, wat die 'mouse lag' kan veroorzaken. Toch maar eens alles voor de test even op low zetten, kijken of dat effect heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 17:25 ]

• Davidita
P4 2,66 GHZ
1024 MB RAM
Radeon 9800 Pro
Logitech MX1000
Windows XP pro
17" CRT monitor

Ik draai battlefield 2 op low.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Omg een FX5200 met alle settings op high 8)7

Das vragen om lage FPS. Ik hoop dat je AA iig. uit hebt staan dan ...
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:14:
M'n specs:

P4 3.0 Ghz
512 MB
GeForce FX 5200 128 MB
Merkloze optische muis (USB)
Windows XP Professional
17" CRT monitor

Het betreft Battlefield 1942. Ik draai het op 1024x768, 32bits, alles specs op high. Wanneer ik op 800x600, 16bits draai, heb ik hetzelfde probleem.

Vanavond zal ik nog eens kijken of ik wat instellingen kan wijzigen, wat die 'mouse lag' kan veroorzaken. Toch maar eens alles voor de test even op low zetten, kijken of dat effect heeft.

• Davidita
Niemand oplossing?

Verwijderd

hehe davida je probleem is je videokaart hij is echt te laag
ik had eerst ook die plank ! maar daarbij kon ik niet alles op hoog doen wil je een kaart waar alles op hoog kan zou je geld uitmoeten geven aan een 6800 daarmee geen probleem meer voor jou!
en de Mx 1000 ligt het ook niet aan

ik heb dit 2x512Mb Corsair XMS
3,2 gig intel p 4
XfX GeForce 6800
Fijutsu Siemens FlatScreen

dus geen last met jou pc zou het waarschijnlijk moeilijk zijn ,.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

ziet er nu niemand dat hij maar 512 MB heeft? en een FX5200 is opzich goed maar niet hiervoor 7(8)7
ok ik heb geen recht van spreken met mijn bakkie met 48 mb geheugen maar voor BF2?!?!?!

[ Voor 30% gewijzigd door McGryphon op 01-11-2005 21:09 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
geforce guy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:25:
ziet er nu niemand dat hij maar 512 MB heeft? en een FX5200 is opzich goed maar niet hiervoor 7(8)7
ok ik heb geen recht van spreken met mijn bakkie met 48 mb geheugen maar voor BF2?!?!?!
Battlefield 1942, niet BF2.

Overigens heb ik de nieuwste force-ware drivers geïnstalleerd en wat gerommeld met de grafische instellingen. Tot nu toe heb ik niet zo'n last meer van die mouse-lag. Het is nog niet goed genoeg (vind ik), maar dit speelt al een stuk beter.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 18:36

Bzzje

Negeren is vooruitzien

heb je niet stiekem mouse acceleration aan staan in windows?

Negeren is vooruitzien

Pagina: 1