Eeey
Ik moet voor school een web-site maken voor het invoeren van de stage resultaten. Het geheel moest in asp maar ben daar zelf niet zo goed is vandaar dat ik even wat hulp nodig heb:)
Het gaat om het volgende ;
Je moet een leerling invoeren en daarna met behulp van checkboxjes aangeven welke beoordelingsgesprekken die leerling krijgt. Ik heb de checkboxjes in een loop gezet en dat werkt maar hoe krijg ik die nu ingevoerd in mijn database...?
Ik heb een tabel genaamd student/beoordeling daarin worden de beoordelingsgesprekken opgeslagen. Tabel ziet er als volgt uit ; gebruikersnaam|beoordeelnr deze zijn allebij primaire key.
Dus bij elke checkbox moet auto de gebruikersnaam worden meegestuurd in de database
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Alvast bedankt
Gr Vroem
Ik moet voor school een web-site maken voor het invoeren van de stage resultaten. Het geheel moest in asp maar ben daar zelf niet zo goed is vandaar dat ik even wat hulp nodig heb:)
Het gaat om het volgende ;
Je moet een leerling invoeren en daarna met behulp van checkboxjes aangeven welke beoordelingsgesprekken die leerling krijgt. Ik heb de checkboxjes in een loop gezet en dat werkt maar hoe krijg ik die nu ingevoerd in mijn database...?
Ik heb een tabel genaamd student/beoordeling daarin worden de beoordelingsgesprekken opgeslagen. Tabel ziet er als volgt uit ; gebruikersnaam|beoordeelnr deze zijn allebij primaire key.
Dus bij elke checkbox moet auto de gebruikersnaam worden meegestuurd in de database
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <% Set oRs3=Server.CreateObject("adodb.recordset") strSQL3 = "SELECT Beoordeling_Formulier.Beoordeling_naam, Beoordeling_Formulier.BeoordelingID FROM Beoordeling_Formulier " oRs3.Open strSQL3, conn3 Do while not oRS3.EOF %> <tr><td><form name="form1" method="post" action=""> <input type="checkbox" name="<%Response.Write(oRs3("BeoordelingID"))%>" value="<%Response.Write(oRs3("BeoordelingID"))%>"> </td> <% Response.Write("<td>") Response.Write oRS3 ("BeoordelingID") Response.Write("</td><td>") Response.Write oRs3("Beoordeling_naam") Response.Write("</td>") %> </tr><TR><TD> </TD></TR> <%oRs3.MoveNext%> <% loop oRs3.Close%> </table><INPUT NAME="leerlingnr" SIZE="20" type="hidden" value="<%=username%>"><center><INPUT TYPE="submit" VALUE="Opslaan"></center> |
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Alvast bedankt
Gr Vroem
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 14:53 ]