Toon posts:

Meerdere dropdowns die afhankelijk zijn van elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee dropdowns, waarbij de tweede afhankelijk is van de eerste. Bij de eerste dropdown wordt dus een keuze gemaakt en aan de hand van die keuze krijg je bepaalde keuzes bij de tweede dropdown.

Ik heb op verschillende sites zitten zoeken naar een oplossing, maar vind alleen maar oplossing in javascript. Ik wil graag een oplossing in PHP omdat de dropdowns uit de database worden geladen.

Kan iemand mij misschien opweg helpen met een oplossing in PHP?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 15:10

DizzyWeb

Ondertiteld

Nou, je submit je eerste dropdown... en aan de hand van die waarde maak je de 2e dropdown en stel je de eerste gewoon weer op die waarde in?

Verwijderd

De enige mogelijkheid voor zoiets is naar mijn weten javascript, maar ja kan door met php de data uit de database te halen de javascript genereren.
Dit is volgend mij de handigste manier.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07
Met javascript zul je dit moeten doen denk ik.

Bij het onChange event van pulldown1 een javascript starten om de waarde uit te lezen en dan die doorgeven aan het component dat de 2e pulldown samenstelt. (javascript of PHP,etc)
Succes!

Volgens mij heb jij het verkeerde url in je balk staan: Het moet zijn www.hotscripts.com :>

[ Voor 27% gewijzigd door MuddyMagical op 27-10-2005 15:24 ]

TE KOOP: BMW R1100RT Custom Honda NTV650 Daytona motormover

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MuddyMagical schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:58:
Bij het onChange event van pulldown1 een javascript starten om de waarde uit te lezen en dan die doorgeven aan het component dat de 2e pulldown samenstelt. (javascript of PHP,etc)
Succes!
Datzelfde kan net zo goed met PHP: onchange gebruiken bij dropdown1, en daarmee het formulier alvast verzenden. Daarna kom je op dezelfde pagina uit met al een waarde gesubmit die je kan gebruiken om de tweede dropdown te vullen.

Al is Javascript een logischere keuze. :)
Volgens mij heb jij het verkeerde url in je balk staan: Het moet zijn www.hotscripts.com :>
Hoezo? :? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 16:24
-bij een onchange een submit van je form uitvoeren en dan je nieuwe gegevens ophalen. (wel traag omdat je een roundtrip naar de server maakt)
-alle gegevens op voorhand ophalen en via javascript pas tonen indien nodig.
-AJAX (via xmlhttprequest object je gegevens sturen naar de html pagina, maar die gebruikt uiteraard ook javascript)

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik zou voor AJAX gaan. In dit artikel wordt een simpel basic scriptje uitgelegd. Met wat extra werk kan je daar wel zoiets mee maken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07
-NMe- schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:03:
[...]

Datzelfde kan net zo goed met PHP: onchange gebruiken bij dropdown1, en daarmee het formulier alvast verzenden. Daarna kom je op dezelfde pagina uit met al een waarde gesubmit die je kan gebruiken om de tweede dropdown te vullen.

Al is Javascript een logischere keuze. :)

[...]

Hoezo? :? :)
Sry, kwam op mij over als een script request....never mind.. :)

TE KOOP: BMW R1100RT Custom Honda NTV650 Daytona motormover

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Je zou AJAX kunnen doen; mocht je dat wat te geavenceerd vinden, dan kan je met PHP ook alle data naar javascript-arrays outputten en bij de onchange van selectbox-1 de 2e selectbox vullen met de juiste data uit die arrays :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ga het dan dus doen met JS icm PHP (AJAX weet ik namelijk al helemaal niks van;)).
Het is dus de bedoeling dat ik in de <select> tag ook een JS opneem als onChange="this.submit()"?
Zou iemand mij nog wel kunnen vertellen welke functies ik dan allemaal moet gebruiken om het allemaal werkend te krijgen?
Pagina: 1