Toon posts:

Domein + webspace: hoe aan elkaar te knopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na FAQs en zoektochten door de fori ben ik veel wijzer geworden, maar ik mis nog steeds een link wat betreft het opzetten van een website en het registreren van een domein. Een korte uitleg of wat steekwoorden zouden zeer welkom zijn.

Stel: ik heb ADSL en kan webspace gebruiken van de provider. Alles goed en wel, maar dan heb je zo'n /username adres.
Mijn idee: ik registreer een leuk domein. Mijn vraag: wat is nou de manier om de webspace die ik al heb (en eventueel latere webspaces bij volgende providers) te verbinden aan dat domein dat ik geregistreerd heb?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 16:14
Bij veel registrars heb je de mogelijkheid om een domeinnaam door te laten verwijzen (te forwarden) naar een ander adres. Dan wordt www.domein.com doorgestuurd naar www.xs4all.nl/users/p/~flurrieputs. Dit moet je dus in kunnen stellen bij die registrar...

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 15:00
Of je opent een account (gratis) bij ZoneEdit (http://www.zoneedit.com/) en maakt het daar zelf aan. Dan kun je ook email laten doorsturen. Je moet dan nog wel even de DNS servers van ZoneEdit laten opnemen als servers die bij jouw domein horen. Dit kun je laten doen bij diegene waar je het domein geregistreerd hebt.