Toon posts:

HP Compaq nx7010 Losse Keycaps vastmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha leu,...

Ik heb net een boterham met pindakaas onder de R-toets vandaan gehaald maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de Key-cap meer op zijn plaats.

Heeft iemand een tip voor de "geheime beweging" waarmee de cap weer op zijn plekkie vastgemaakt kan worden?

TIA

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Euhh.. ik heb dat ooit met een compaq wel voor elkaar gekregen.. IIRC moet je aan de ene kant het 'dingetje' vastklikken, de andere kant op bewegen/duwen, en kan je dan die kant ook vastklikken. Weet het niet zeker en ja, het staat er onduidelijk. Sorry daarvoor, maar lastig uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,.. thanx voor de (mentale) support...

Het is gelukt.

Dankzij speciaal gereedschap : twee visitekaartjes.

Het lukte niet omdat ik tijens het het er opdrukken van de keycaps "de vering" in het rubberen matje wegdrukte.

De vering is een soort schaarmechanisme zoals een tuinstoel of een hoogwerker zoals schilders wel gebruiken.

Door de visitekaartjes onder en boven de plek van de R vast te zetten (dus onder en boven de letter E en T en verder, lukte het om de twee veerarmpjes naar boven te laten steken,..

De "magic move" van jou deed de rest: eerst de bovenkant schuiven en klikken; die scharniert dan; vervolgens de keycap als een dekseltje dichtdoen en dan aanklikken.

(Daarna natuurlijk de kaartjes verwijderen)

nogmaals bedankt voor de steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Mooi! :D