HD Recorder met tuner?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Heren,

Ik ben voor mijn ouders opzoek naar de ultieme HD-DVD Recorder (prijs gemiddeld 500 euro) die tevens kan functioneren voor het afspelen van audio muziek en waarmee ik eventueel radio mee kan beluisteren.

Ten eerste: Bestaat zoiets uberhaupt wel?

Ten tweede: moet de TV altijd aanstaan om een normale audio cd te beluisteren via het apparaat, of
kunnen de boxen aan het apparaat gehangen worden oid?

Ten derde: Welk apparaat dan ? :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

Exirion

Gadgetfetisjist

www.google.com

sorry hoor.... :O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Morphine
Ja luister is, een HD DVD recorder vinden dat lukt mij ook nog, het gaat mij erom dat het apparaat wat meer kan dan alleen dat, en zulke technische details liggen naar mijn idee niet voor het oprapen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Cyphax

Moderator LNX
Mijn ouders hebben een KISS DP558 die dat kan, en daar is nog een heel topic over ook:
Gebruikerservaring & review KiSS DP-558
:)
Verder zijn er inderdaad meer apparaten die dat kunnen, ook hier op GoT is daar met de zoekfunctie wel het een en ander over te vinden denk ik, probeer dat eens. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Morphine schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:48:
zulke technische details liggen naar mijn idee niet voor het oprapen.
Je zult even moeten zoeken ja. Waarom kan ik dat wel in een uurtje uitzoeken en jij niet?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Morphine
Exirion schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:50:
[...]

Je zult even moeten zoeken ja. Waarom kan ik dat wel in een uurtje uitzoeken en jij niet?
Omdat ik meer aan opmerkingen heb zoals Cyphax geeft dan Google mij kan beantwoorden

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Morphine schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:51:
[...]

Omdat ik meer aan opmerkingen heb zoals Cyphax geeft dan Google mij kan beantwoorden
ook al heb je op zich wel gelijk, je kunt toch wel wat creatiever gaan zoeken? zet bijvoorbeeld "hd recorder radio tuner" eens in google?

PSN: djmurcielago

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Morphine schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:51:
Als je nog even beter leest dan zul je zien dat die Kiss rampzalig is qua software. Massa's mensen die dat ding een jaar na aankoop helemaal zat zijn omdat Kiss het maar niet voor elkaar krijgt fatsoenlijk software in dat ding te proppen.

Volgens mij moet je toch echt even beter zoeken en lezen voordat je een vraag op een forum dumpt.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Exirion schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

Als je nog even beter leest dan zul je zien dat die Kiss rampzalig is qua software. Massa's mensen die dat ding een jaar na aankoop helemaal zat zijn omdat Kiss het maar niet voor elkaar krijgt fatsoenlijk software in dat ding te proppen.

Volgens mij moet je toch echt even beter zoeken en lezen voordat je een vraag op een forum dumpt.
Daarom is het ook maar een voorzetje, in dat topic komt ie misschien interessante reacties tegen die de vraag verder beantwoorden.

De KISS is inderdaad niet de meest bugvrije speler maar het is wel afhankelijk van jezelf waar je de grens trekt. Ik denk dat exirion er hogere standaarden op nahoudt dan mijn ouders. Daar loopt ie ook weleens vast maar hij start elke keer netjes opnieuw op en hij doet het verder prima. :)
Dus dat is een afweging die je moet maken.
Qua functionaliteiten is die KISS namelijk wel erg interessant vind ik, en ze blijven nieuwe versies van firmware uitbrengen met regelmaat waarin bugs verholpen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 27-10-2005 14:58 ]

• Morphine
Cyphax schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:57:
[...]

Daarom is het ook maar een voorzetje, in dat topic komt ie misschien interessante reacties tegen die de vraag verder beantwoorden.

De KISS is inderdaad niet de meest bugvrije speler maar het is wel afhankelijk van jezelf waar je de grens trekt. Ik denk dat exirion er hogere standaarden op nahoudt dan mijn ouders. Daar loopt ie ook weleens vast maar hij start elke keer netjes opnieuw op en hij doet het verder prima. :)
Dus dat is een afweging die je moet maken.
Qua functionaliteiten is die KISS namelijk wel erg interessant vind ik, en ze blijven nieuwe versies van firmware uitbrengen met regelmaat waarin bugs verholpen worden.
Maar het is dus ook mogelijk om zo'n apparaat muziek te laten afspelen zonder dat de TV aanstaat (aan de uitgangen te zien die het apparaat biedt, moet dat vast lukken :9~ )

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:37

SeatRider

Hips don't lie

Ga eens functies vergelijken op www.kieskeurig.nl. Voor 500 euro moet je vast kunnen vinden wat je zoekt. Ik heb zelf de Sony RDR-HX710, kost rond de 450 en kan volgens mij alles wat je wilt. Kun je zo aansluiten op bestaande versterker.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Morphine schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:00:
[...]

Maar het is dus ook mogelijk om zo'n apparaat muziek te laten afspelen zonder dat de TV aanstaat (aan de uitgangen te zien die het apparaat biedt, moet dat vast lukken :9~ )
Ja hoor, alleen de interface gaat eigenlijk via de TV. Ik weet niet of het ook kan via het schermpje van de KISS zelf, die laat wel informatie zien maar dat zou ik eens moeten proberen dan.
Het ding heeft iig een webradio functie met een enorme waslijst stations (net als bijvoorbeeld Winamp 5). Je kunt er ook MP3's mee afspelen op de HD, op CD of via het netwerk de MP3's op je PC. :)

• Morphine
Cyphax schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:08:
[...]

Ja hoor, alleen de interface gaat eigenlijk via de TV. Ik weet niet of het ook kan via het schermpje van de KISS zelf, die laat wel informatie zien maar dat zou ik eens moeten proberen dan.
Het ding heeft iig een webradio functie met een enorme waslijst stations (net als bijvoorbeeld Winamp 5). Je kunt er ook MP3's mee afspelen op de HD, op CD of via het netwerk de MP3's op je PC. :)
Mijn grootste angst is of het moeder-vriendelijk is... interface en afstandbediening ?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Morphine schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:10:
[...]

Mijn grootste angst is of het moeder-vriendelijk is... interface en afstandbediening ?
De interface is grotendeels in het Nederlands en niet zo heel ingewikkeld. De AB heeft een boel kleine knopjes, maar die hoef je niet allemaal te gebruiken, de bediening is best logisch vind ik. Mijn pa kan er ook mee overweg, maar je moet er toch aan wennen. Moeders gebruikt 't ding niet zoveel, misschien om af en toe wat op te nemen van TV (hetgeen via de TV-gids erg makkelijk is).
Je moeder zal er best aan kunnen wennen maar dat zal niet vanzelf gaan.
Als je eens langs een zaak komt die zo'n ding heeft, laat ze 'm eens demonstreren, dan zie je beter dan ik uit kan leggen hoe 't er allemaal uit ziet. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 27-10-2005 15:15 ]

• Morphine
Cyphax schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:14:
[...]

De interface is grotendeels in het Nederlands en niet zo heel ingewikkeld. De AB heeft een boel kleine knopjes, maar die hoef je niet allemaal te gebruiken, de bediening is best logisch vind ik. Mijn pa kan er ook mee overweg, maar je moet er toch aan wennen. Moeders gebruikt 't ding niet zoveel, misschien om af en toe wat op te nemen van TV (hetgeen via de TV-gids erg makkelijk is).
Je moeder zal er best aan kunnen wennen maar dat zal niet vanzelf gaan.
Als je eens langs een zaak komt die zo'n ding heeft, laat ze 'm eens demonstreren, dan zie je beter dan ik uit kan leggen hoe 't er allemaal uit ziet. :)
Dat klinkt erg goed (moeders neemt tog alleen op vannuit de gids, als dat kan is het al goed genoeg :))!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Waarom wil je zo graag een tuner erin? Dat beperkt je keuze echt enorm.

www.casarodriguillo.com

• Morphine
tomleeuw schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:27:
Waarom wil je zo graag een tuner erin? Dat beperkt je keuze echt enorm.
internet is ook perfect hoor :) (webradio)

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
philips htc6500? kwam ik laatst bij de makro tegen, geen idee of het wat is. €355

Br(36) Ba(56)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een Philips HDRW720 gehad, die hebben me ouders nu. Super apparaat. (Alleen jammer dat er maar één tuner in zit).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Morphine
StevenK schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:25:
Ik heb een Philips HDRW720 gehad, die hebben me ouders nu. Super apparaat. (Alleen jammer dat er maar één tuner in zit).
Dus om radio en/of tv te kunnen ontvangen (en te kunnen afspelen zonder dat de tv aanstaat) moeten er 2 tuners inzitten?

• StevenK
  • Laatst online: 20:55
Morphine schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:10:
[...]

Dus om radio en/of tv te kunnen ontvangen (en te kunnen afspelen zonder dat de tv aanstaat) moeten er 2 tuners inzitten?
Nee. Radio doet het ding sowieso niet; het gaat mij om het tegelijkertijd op kunnen nemen van twee programma's, of één programma opnemen terwijl je het andere kijkt.

Ik maak erg veel gebruik van de mogelijkheid live tv te pauseren (dat heb je met een kleine van 16 maanden :) ) en dan is live kijken via de TV geen optie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
loop een winkel binnen en vraag daar wat je mogelijkheden zijn met jouw wensen.
ik gok vrij weinig

vraag vooral ook even of ze er een hebben met internet en of wifi, kan je via je recorder mp3 van je computer luisteren enzo... 8)7

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• JvS
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Morphine schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:45:
Heren,

Ik ben voor mijn ouders opzoek naar de ultieme HD-DVD Recorder (prijs gemiddeld 500 euro) die tevens kan functioneren voor het afspelen van audio muziek en waarmee ik eventueel radio mee kan beluisteren.

Ten eerste: Bestaat zoiets uberhaupt wel?

Ten tweede: moet de TV altijd aanstaan om een normale audio cd te beluisteren via het apparaat, of
kunnen de boxen aan het apparaat gehangen worden oid?

Ten derde: Welk apparaat dan ? :)
Loop eens een winkel in en laat je voorlichten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.