Toon posts:

End Program - Sample (WinXP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb me rot gezocht en heb onderhand elke trick uitgevoerd die ik ken om dit soort rare problemen te verwerken.... maar het is me niet gelukt.

Desondanks Hitman Pro, HijackThis, MS AntiSpyware en m'n eigen gezonde verstand blijf ik bij het afsluiten van een laptop de volgende melding krijgen, ongeacht ik als administrator of als user op deze laptop ben ingelogd.

Bij het afsluiten of opnieuw opstarten krijg ik tweemaal een scherm te zien welke zegt:
"End Program - Sample"
Vervolgens verteld dit standaard schermpje zoals altijd dat het programma niet reageert blabla. Als ik vervolgens op de knop 'End Now' klik, gebeurd er nauwelijks wat. Vaak komt de melding terug of breekt windows het afsluitprocess af. uiteindelijk gaat hij wel daadwerkelijk verder met afsluiten.

Waar ik ook zoek... ik kan geen antwoord vinden. Ik zie mijzelf als enigzins wel een geavanceerde gebruiker in windows, maar ik kan deze 'sample' nergens terug vinden. Niet onder services, niet onder softwareinstellingen, niet onder het register.... nergens vind ik een verwijzing naar iets genaamd Sample wat dit kan zijn.

Kent iemand dit probleem? Heeft iemand een idee of tip? :?
(Het spijt me als ik deze post verkeerd heb gepost O-) )

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je een stukje software geinstalleerd wat shareware was?
(de naam doet me aan een stukje-sample-software denken dat niet netjes wil afsluiten)

Heb je het probleem ook in safe-mode?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pak de Process Explorer van Sysinternals er even bij om te zien wat het is :)

Omdat ik geen Windows-onderdeel met die naam verwacht: WOS --> SA

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
I too have a Dell laptop with the Centrino chipsets and this problem. All the advise here is generic and off the mark. The solutions (found on Annoyances.org) are:
1. Reinstall the IntelProSet software
or
2. Restart the "Spectrum24 Event Monitor" service
or
3. Totally remove the zero-configuration service.

See:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/1074180478

for more info.
Als je gewoon op die term googled vindt je behoorlijk wat informatie/ mogelijke oplossingen (naar benedens scrollen)

[ Voor 6% gewijzigd door djexplo op 27-10-2005 14:23 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:19:
Heb je een stukje software geinstalleerd wat shareware was?
(de naam doet me aan een stukje-sample-software denken dat niet netjes wil afsluiten)

Heb je het probleem ook in safe-mode?
Nope. het is geen shareware, of althans niet dat ik weet. Op de computer staat niks dat shareware is.

In Safe mode heb ik het niet.

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:23:
[...]

Als je gewoon op die term googled vindt je behoorlijk wat informatie/ mogelijke oplossingen (naar benedens scrollen)
Dat klopt. Ik heb ook gegoogled op die term, maar dit is geen Dell Computer. Wel zit er een IBM Wifi adapter in en de troubleshooting daarvoor heb ik gevolgd. Op die site staan trouwens nog meer ideeën en mogelijke oplossingen maar helaas zijn dit niet de oplossingen voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:20:
Pak de Process Explorer van Sysinternals er even bij om te zien wat het is :)

Omdat ik geen Windows-onderdeel met die naam verwacht: WOS --> SA
Wat bedoel je met WOS --> SA ?
Ik heb geen ervaring met Sysinternals... maar damn :) nice program :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
sysinternals maken alleen maar 'damn nice program' dingen :P

verder zijn WOS en SA fora hier.
het topic is dus verplaatst van Windows Operating System naar Software Algemeen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ook met Sysinternals vind ik geen bijzonderheden of verwijzingen naar 'Sample'
De foutmelding blijft dus nog steeds bestaan.

Volgens vele google-sites is dit een probleem veroorzaakt door de Intel 2100 Wifi Adapter die in veel laptops voorkomt. Nu heb ik ALLES van Intel gedeïnstalleerd en disabled, inclusief de spectrum service etc.... maar nog stééds komt deze klotebak met de melding 'End Program - Sample' bij het afsluiten.... |:(

Seriously... ik word er gek van 8)7

hehe
Pagina: 1