lolo
ik ben al een tijdje bezig aan een opdracht en dankzij dit forum ben ik ook een tijdje bezig met de methode AJAX.
Nu ben ik al een beetje verder maar nu loop ik vast.
Het problem is als volgt:
Ik heb een scherm met een active widget erin en bij een dubbelklik op een row wordt er een functie aangeroepen. Deze functie (onderdeel van ajax) geeft een id mee die uit het geselecteerde row komt van de active widget. Dit werkt na zorgvuldig testen.
Vervolgens wordt er dus een php file aangeroepen die met dat id een query uitvoert en vervolgens moeten de results weer teruggegeven worden.
Dit werkt normaal wel maar het probleem zit hem nu in de type, want uit de query komt niet 1 item uit maar een hele rij dat aan het geselecteerde ID hangt (een hele row dus).
Dit wil ik in een array proppen en vervolgens moet de array terug gegeven worden.
Maar met de array gaat het volgens mij mis.
mijn script:
mijn php file:
ik kan nu wel in de echo van de php telkens elke waarde appart neerzetten maar dit is zeer omslachtig en er bestaan niet voor niets arrays....
hij geeft dus niet de array terug want de waarde is: undefined...
iemand een idee? ben wel zelf continu bezig met het uitpuzzelen van dit
ik ben al een tijdje bezig aan een opdracht en dankzij dit forum ben ik ook een tijdje bezig met de methode AJAX.
Nu ben ik al een beetje verder maar nu loop ik vast.
Het problem is als volgt:
Ik heb een scherm met een active widget erin en bij een dubbelklik op een row wordt er een functie aangeroepen. Deze functie (onderdeel van ajax) geeft een id mee die uit het geselecteerde row komt van de active widget. Dit werkt na zorgvuldig testen.
Vervolgens wordt er dus een php file aangeroepen die met dat id een query uitvoert en vervolgens moeten de results weer teruggegeven worden.
Dit werkt normaal wel maar het probleem zit hem nu in de type, want uit de query komt niet 1 item uit maar een hele rij dat aan het geselecteerde ID hangt (een hele row dus).
Dit wil ik in een array proppen en vervolgens moet de array terug gegeven worden.
Maar met de array gaat het volgens mij mis.
mijn script:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| function abonTotalSendRequest(id) { if(id !== ''){ req.open('get', '/functions/function_abontotal_parse.php?abonid=' + id) req.onreadystatechange = abonTotalHandleResponse req.send(null) } } function abonTotalHandleResponse() { if(req.readyState == 4){ var response = new Array(); response = req.responseText; alert(response[0]); var gsm = response[0]; document.getElementById('gsm').value = gsm; } |
mijn php file:
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| //connection include_once("../includes/db.inc.php"); //input waarde $abonid = $_REQUEST['abonid']; //query $query = 'SELECT * FROM Abonnementen WHERE id = ' .$abonid .' LIMIT 1'; $res = mysql_query($query, $conn); $abon_info = new array(); for($count = 0; $count = 18; $count = $count + 1){ $abon_info[$count] = mysql_result($res,0,$count); } //output echo "".$abon_info.""; |
ik kan nu wel in de echo van de php telkens elke waarde appart neerzetten maar dit is zeer omslachtig en er bestaan niet voor niets arrays....
hij geeft dus niet de array terug want de waarde is: undefined...
iemand een idee? ben wel zelf continu bezig met het uitpuzzelen van dit
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H