Om de breedte van een cel uit te lezen heb ik er een div in gezet die precies om te tekst in die cel heen past. De breedte daarvan is bijvoorbeeld 150 pixels. De omkadering die ik er omheen heb moet in totaal 300 pixels breed zijn, waarvan een gedeelte wordt gebruikt door de omkadering zelf. Zodoende kwam ik op de berekening 300 (totale breedte) - 50 (die omkadering) - 150 (breedte tekst) = 100 pixels over. Die waarde 100 wil ik gebruiken om een transparant gifje de goede breedte te geven en de layout kloppend te maken.
Die waarde 100 heb ik inmiddels in een variabele staan... maar nu moet ik 'm nog netjes in de html krijgen. Wat ik ook doe, ik krijg 'm maar niet zover dat er gewoon width='100' in de code komt te staan, of in ieder geval dat die gif ook echt die breedte krijgt.
width='breedte'
width='<script>breedte</script>'
width='<script>document.write(breedte)</script>'
en andere wanhoopspogingen... help!
Die waarde 100 heb ik inmiddels in een variabele staan... maar nu moet ik 'm nog netjes in de html krijgen. Wat ik ook doe, ik krijg 'm maar niet zover dat er gewoon width='100' in de code komt te staan, of in ieder geval dat die gif ook echt die breedte krijgt.
width='breedte'
width='<script>breedte</script>'
width='<script>document.write(breedte)</script>'
en andere wanhoopspogingen... help!
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.