Toon posts:

oeps, 8x cd's op 12x gebrand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie subject, is dit mogelijk, of kan ik al deze cd's weggooien ? Heb namelijk een paar dozen Thats Write op 12 speed gedaan in plaats van 8 speed (waar ze voor bedoeld zijn).

Ze zijn wel leesbaar, maar wel erg langzaam lijkt het.

Verwijderd

Volgens mij maakt het niet uit
Mocht dat wel zo zijn dan heb ik ook een probleem want ik heb ook nog een doos twaalf speed staan.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Op woensdag 17 januari 2001 19:21 schreef el_toro het volgende:
Heb namelijk een paar dozen Thats Write op 12 speed gedaan in plaats van 8 speed (waar ze voor bedoeld zijn).
Dat is een algemeen probleem met die crap That's Writes.. Ik zou ff kopietjes maken van die cdr's, nu het nog kan. Ik heb laatst 35 van die cdr's weg kunnen gooien omdat ze niet meer te lezen waren. Ik ben echt HELEMAAL genezen van dit ^%$^#$@-merk, ik ben nu al m'n That's Write cdr's aan het back uppen en die TW vliegen bij mij allemaal de vuilnisbak in.
Geez, wat een crepzooi.. :(

Volgens mij kunnen die dingen niet eens fatsoenlijk met een 1x fikker geschreven worden.

Verwijderd

Topicstarter
op zich gaan die TW wel, vooral omdat ze niet zo duur zijn, maar zo gaan ze wel duur worden........ :'(

maar bedankt

• Toewan
Tip, Koop Platinum, bevalt mij in ieder geval echt ERG goed.. Woon je in de buurt van Duitsland (Aken) zou ik ze bij Computer Cash & Carry kopen, woon je in de buurt van Eindhoven, moet je volgend weekend ff naar de beurs komen, daar kan je Platinum 80 minuten cdr's kopen voor zo'n 120 piek per 100 (incl doosje).

Zijn echt 10x zo goed als That's Write..
edit:

Ik gebruikte ze met m'n Yamaha CDR400t, en nu nog steeds met m'n Plex 12/10/32A (die jij ook hebt zo te zien). Kunnen rustig op 12x gefikt worden.. :)

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 20:12 schreef Toewan het volgende:
Tip, Koop Platinum, bevalt mij in ieder geval echt ERG goed.. Woon je in de buurt van Duitsland (Aken) zou ik ze bij Computer Cash & Carry kopen, woon je in de buurt van Eindhoven, moet je volgend weekend ff naar de beurs komen, daar kan je Platinum 80 minuten cdr's kopen voor zo'n 120 piek per 100 (incl doosje).

Zijn echt 10x zo goed als That's Write..
edit:

Ik gebruikte ze met m'n Yamaha CDR400t, en nu nog steeds met m'n Plex 12/10/32A (die jij ook hebt zo te zien). Kunnen rustig op 12x gefikt worden.. :)
Sluit ik me bij aan! Ik heb ook ff wat Platinums aangeschaft en bevalt goed. Zijn ook niet zo duur. Voorheen (nog steeds eigenlijk) gebruikte ik Verbatims. Ook errug goed, maar wel wat duurder. Ik heb al meer dan een jaar geen cd meer verkl%^t.
Die That's Write kreeg ik bij me Plexie 8/20 en ik dacht meteen:"Heb ik ff een k&t brander gekocht!" Ander cd-retje erin en hopla! Nooit meer fouten:9

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Mijn plextortje vreet alles...:7
Omgekeerd trouwens wel eens een CDRW op 4x gebrand, terwijl mijn brander slechts 2 maal herschrijven aankan. Stond ook niet in de herschrijfmodus tijdens het branden, maar op recorden :?:? Cdrw'tje deed het overigens prima en nu nog steeds.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 21:44

Spikey

Making the web accessible!

ik gebruik niks anders meer als Platinum-80 tegenwoordig..
mijn plexje is ook enorm blij met die dingen op 12x enzo

laatst op 3 dagen tijd iets van 75-80 cd's gefikt en helemaal geen problemen

conclusie >> Tis de ideale combi :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 19:55 schreef Toewan het volgende:

[..]
Dat is een algemeen probleem met die crap That's Writes.. Ik zou ff kopietjes maken van die cdr's, nu het nog kan. Ik heb laatst 35 van die cdr's weg kunnen gooien omdat ze niet meer te lezen waren. Ik ben echt HELEMAAL genezen van dit ^%$^#$@-merk, ik ben nu al m'n That's Write cdr's aan het back uppen en die TW vliegen bij mij allemaal de vuilnisbak in.
Geez, wat een crepzooi.. :(

Volgens mij kunnen die dingen niet eens fatsoenlijk met een 1x fikker geschreven worden.
crap?? vind ik niet k heb ook thats writes die waar niet op staat dat ze ook op 12x kunnen en ik brand ze ook gewoon op 12x dus dat is gelul en ik kan ze prima inlezen
niet alleen met me brander maar met elke cdrom die ik heb ..

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:28
Meeste bagger CD-merken doen het na 1 jaar niet meer. :(
Brand je een CD te snel, dan is ie waarschijnlijk na een aantal maanden al niet meer te lezen. :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik snap niet waar jullie het overhebben..

Ik brand nu all bijna 4 jaar. zelfs mijn eerste cd-tje doet het nog steeds. is een mitsui. heb zeker 200 thatswrite cd's gebrand, en die het deden doen het nu nog steeds goed.

ze kunnen misschien wel wat slecht tegen zweet. bij sommige schilvert het randje wat, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

en die nieuwe thats's zijn naar mijn mening ook erug goed.

kodak ultima 80 minuten zijn ook erug goed.

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig, was al bang dat ik m'n halve filmcollectie weg kon gooien. Ik denk dat ik ze toch voortaan maar op 8 speed doe, jammer trouwens dat branders niet alle snelheden aankunnen, dan had je ze bijvoorbeeld op 10x kunnen doen. :)

edit: tiepfaud

Verwijderd

Philips zijn lekker , ik heb de blauwe Multi-Purpose en die zijn zowat even goed vind ik dan Silver Premium !

• Toewan
Ik heb in totaal 2 spindels gehad van That's Write, maar ook een stuk of 40x 80 minuten cdr's..
Die 80 minuten cdr's waren nog wel redelijk, maar ik heb ZO veel problemen gehad met die 2 spindels (74 minuten)
Van de eerste spindel had ik er dus 30 gebrand, met een Yamaha CDR400t, Plex 4220 en Yamaha CDR4416S. De recorders zelf konden de cdr's NIET lezen, m'n Ultraplex kon 'm niet lezen en m'n 10x Techmedia speler kon 'm ook niet lezen. Dus alles teruggestuurd...
'Kreeg een nieuwe spindel, alles leek goed te gaan, het branden ging goed, maar na ongeveer 3/4 jaar (nu dus) begonnen die cdr's slechter te worden, tot nu dat ik ze niet eens meer fatsoenlijk kan lezen (met inmiddels nu Plex 12/10/32A, Ultraplex, Aopen 48x en Techmedia 10x, en m'n Yamaha CDR400t kon er ook niet veel meer van maken)

Oh ja, vriend van mij kon ze ook niet lezen met een Ultraplex40 en PlexWriter 12/4/32...

Echt waar ik heb het echt HELEMAAL gehad met die crap cd's.. :(
Het kan dus dat ik 2 slechte spindels heb gehad, nou ja, maar ik ga ECHT niet nog een keer het risico nemen om een bagger spindel te krijgen.
Voor mij alleen nog maar Platinum en Philips, en That's Writes neem ik alleen maar als ik er geld bij krijg. :r :r

edit:

met niet kunnen lezen bedoel ik dus: We pakken een That's Write uit de kast, stoppen 'm in de cdrom speler(s) en dan proberen te kopieren naar de harde schijf..
Begint meestal nog hoopvol met 5 minuten ofzo, maar dan komt het moment dat bijvoorbeeld mijn Ultraplex de scsi bus reset. In m'n Plex 12x writer loopt m'n systeem ongeveer helemaal vast.. Echt waar, ik ben nu al m'n TW's aan het pakken en proberen te kopieren, want ik gooi ze ALLEMAAL weg... En nee, niet al m'n cdrom spelers zijn gaar. |:(

Verwijderd

Gebruik Platinum cd'tjes die zijn echt fijn en niet te duur.

Verwijderd

Ik vind eigenlijk dat je niemand cd's af of aan moet raden want het ligt niet alleen aan de cd's!! Het is de combinatie brander cds en systeem! Ik heb al van alles gebruikt van Lenco (aldi) via That's Write! naar MMore met omweg via NoNames en alles doet het. Je kunt wel zeggen dat is shit of dit is bagger, maar dat zal ieder voor zich toch moeten uitvinden? Ik heb bijv, geen mmore's die afbladderen....

Verwijderd

Doe het niet of doe het goed, ik gebruik de laatste tijd alleen nog maar Philips silver premium.:) Voor mij echt helemaal niets anders meer ze zijn niet heel erg duur en zijn gewoon goed en blijven ook goed in tegenstelling tot al die heel erg low-budget rommel.:(

• Toewan
Op vrijdag 19 januari 2001 21:00 schreef SittingDuck het volgende:
Ik vind eigenlijk dat je niemand cd's af of aan moet raden want het ligt niet alleen aan de cd's!! Het is de combinatie brander cds en systeem! Ik heb al van alles gebruikt van Lenco (aldi) via That's Write! naar MMore met omweg via NoNames en alles doet het. Je kunt wel zeggen dat is shit of dit is bagger, maar dat zal ieder voor zich toch moeten uitvinden? Ik heb bijv, geen mmore's die afbladderen....
yeah right, die TW's waar ik het over heb zijn met 3 verschillende branders gefikt. En van alle 3 de branders waren de cdr's niet fatsoenlijk te lezen.
Iedereen die That's Write wil blijven kopen, gewoon doen, ik hou je niet tegen, maar ik geef gewoon mijn mening, met onderbouwing. En die is qua That's Write nogal duidelijk (kan ik ook niks aan doen) Maar ik koop die shit dus echt nooit meer.
Platinum + Philips premium silver pour moi.
Pagina: 1