Toon posts:

Draadloos systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeuhm, Ik ben al een beetje aan het zoeken geweest op dit forum, maar kom er nog niet helemaal uit.
Het gaat om het volgende.
Ik ga dit weekend in een ander huis (verbouwing eindelijk klaar)
Daar wil ik een draadloze internet verbinding, en 2 of meer dect telefoons.
Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken.....
Ik heb dus wanadoo live, met een alcatel speedtouch modem (510)

Zelf had ik het zo gedacht....
Daar waar de telefoon lijn binnenkomt (de meterkast), daar komt eerst de splitter. Vanaf die splitter komt 1 kastje voor draadloos internetten, en op de andere uitgang van de splitter komt de basisset voor de dect telefoon.
Heb ik dit zo goed bedacht, of kan ik beter voor een andere oplossing kiezen.

Ik dacht er namelijk zelf ook nog aan om vanaf de ingaande telefoonlijn een draadloos systeem te maken. Op de computer kamer het signaal opvangen en daar de splitter op zetten, daar dan de bassisset van de telefoon en van de computer op zetten.

Volgens mij is het eerste systeem het beste.... Graag wat tips of een link???
Als ik er nu ook nog een laptop op het draadloze systeem wil aansluiten, moet ik dan een speciaal draadloos systeem hebben.
En....Hoe zit het met veiligheid, kun je de computers zo instellen dat alleen mijn eigen computers toegang hebben tot het systeem, dat niet iemand anders vanaf de straat in kan gaan loggen op mijn netwerk...

Sorry voor al die vragen, maar ben niet zo goed thuis in al die vaktermen (ben wat dat betreft een echte NOOB ofzo), ik hoop dat jullie me kunnen helpen met tips/advies/

Ohja, wat zou een goed merk/model draadloos systeem zijn.....

Verwijderd

je eerste idee klopt HE-LE-MAAL! zo heb ik het thuis ook aangesloten :) .