Toon posts:

[HD] Spanned volume bevat errors, XP start niet op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende hd-configuratie op een computer:

1x 40gig: eerste ide kanaal, schijf met operating system (XP) in NTFS.
2x 120gig: beide op tweede ide kanaal, een spanned volume in NTFS.

Werkte tot voor kort allemaal goed, maar een paar weken geleden merkte ik dat er wat fouten op die spanned volume zaten. Van de week een extra sata hd erin geplugged, op apart sata kanaal. Dit werkte allemaal goed en ik wilde die spanned volume dus maar eens een disck check geven.

Hup, windows opnieuw opgestart...en niks. Tijdens het blauwe scherm van 'Windows is starting up' blijft de pc hangen. Ik krijg geen melding dat hij de schijf aan het checken is, heb ook al een uur of 12 laten staan.

Dingen die ik geprobeerd heb:
  • Als ik de schijven afkoppel start windows wel goed op.
  • Als ik de nieuwe sata schijf afkoppel en de spanned schijven aankoppel start windows niet op.
  • Aangekoppeld zie ik de schijven gewoon goed in m'n bios staan en lijkt er niks fout te gaan.
  • Ook heb ik geprobeerd om in dos op starten, NTFSPRO te laden en dan een scan te doen. Maar hij kan niet met die spanned volume overweg geloof ik.
  • Windows opnieuw geinstalleerd, geen effect. Ook opstarten in Safe mode, en alle andere
Heeft iemand enig idee hoe ik deze schijven zou kunnen benaderen om te scannen of iets dergelijks? Met wat voor een tool zou ik dat bijvoorbeeld kunnen doen?

Is het mogelijk om de partities te deleten en nieuwe aan te maken en dan mijn files nog te recoveren?