Toon posts:

[SBS 2003] Roaming profiles 2000/XP clients door elkaar?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje waar ik niet helemaal uitkom.
Kan iemand mij vertellen of je met small business server 2003 zwevende profielen kan maken voor windows 2000 en windows xp proffessional.

Daar bedoel ik mee dat je dus op een windows 2000 systeem kan inloggen, en het volgende keer op windows XP systeem. Maar wel het zelfde zwevende profiel hebt met aanhangende instellingen zoals outlook en dergelijk...
Zou dat kunnen? Ik ben er niet achter gekomen met goolgelen..... :'(
Alvast bedankt! :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Profielen uitwisselen tussen Windows 2000 en XP lijkt me niet echt handig omdat ze toch wel verschillende eigenschappen hebben. Dus kan me voorstellen dat je daar wat problemen mee ondervindt.

Als ik het dus goed opmaak, heb je wel de instellingen in SBS gevonden om roaming profiles in te stellen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Je zou ook zonder profile kunnen werken. Dan voer je dus geen profile path in maar stel je alleen folder redirections in. Dat kan misschien weleens je probleem oplossen.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:09
Wat ik als probleem heb ondervonden is dat als w2k profielen inloggen op XP de XP machine niet wil uitgaan.
Hij blijft hangen op de netwerk connecties die worden afgesloten.
Verder lijkt het wel oké te werken.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet wel hoe het allemaal werkt.
Het probleem is dat hier in mijn bedrijf waar ik tijdelijk werk twee verschillende Os hebben:
Namelijk XP en 2000
Ze willen wel zwevende profielen hebben omdat er veel gewisseld word met werkplekken.
Dat probeer ik dus te organiseren....
Om nou alle pc xp te maken is geen optie....
Dus tja.... :?

Het moet dus zo zijn dan XP profielen op windows 2000 kunnen openen
En 2000 profielen op windows XP...

Maar zoals ik al merk gaat het waarschijnlijk niet zonder problemen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:59:
Je zou ook zonder profile kunnen werken. Dan voer je dus geen profile path in maar stel je alleen folder redirections in. Dat kan misschien weleens je probleem oplossen.
Wat bedoel je precies? Ik weet niet waar je hetover hebt..... :?

• djluc
Je kan middels een policy o.a. de mappen desktop/documenten/application data verplaatsen naar een netwerkshare. Je voert dit dus niet in:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/technet/images/prodtechnol/windowsserver2003/technologies/directory/activedirectory/stepbystep/images/usrdat02.gif
Je voert wel deze policies uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.windowsdevcenter.com/windows/2004/08/24/graphics/figure1.gif

Je moet dan alleen even checken of de application data wel goed werkt met de verschillen tussen XP en 2000. Mappen als desktop en documenten zullen niet veel problemen opleveren. Overigens is application data in veel gevallen niet eens nodig. Zeker niet als je middels policies software installeerd. Je kan dan automatisch user instellingen maken, bijvoorbeeld Outlook configureren. Dan heb je elke keer eigenlijk een nieuw profiel.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:21:
Je kan middels een policy o.a. de mappen desktop/documenten/application data verplaatsen naar een netwerkshare. Je voert dit dus niet in:
[afbeelding]
Je voert wel deze policies uit:
[afbeelding]

Je moet dan alleen even checken of de application data wel goed werkt met de verschillen tussen XP en 2000. Mappen als desktop en documenten zullen niet veel problemen opleveren. Overigens is application data in veel gevallen niet eens nodig. Zeker niet als je middels policies software installeerd. Je kan dan automatisch user instellingen maken, bijvoorbeeld Outlook configureren. Dan heb je elke keer eigenlijk een nieuw profiel.
Oke geweldig bedankt voor je reactie... Ik ga het vanmiddag als ik tijd heb proberen of anders morgen. Je hoort nog of het gelukt is!Thanks! _/-\o_

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

djluc schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:21:
Je moet dan alleen even checken of de application data wel goed werkt met de verschillen tussen XP en 2000.
Toch denk ik dat juist dit voor problemen gaat zorgen, maar goed, dat laat de TS wel weten denk ik

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Move PNS > WOS

Besteed volgende keer graag wat meer aandacht aan je topictitel, deze was echt veel te onduidelijk.

• djluc
@Gunner: Waarom denk je dat? Sowieso vormen de mappen desktop en my documents niet voor problemen lijkt mij? Dat is alleen data, daar gebeurt verder niets mee door het OS. Alleen de map application data bevat zaken als outlook instellingen e.d. welke wel problemen op kunnen leveren. Dat heb ik ook vermeld, dat moet per software pakket getest worden.
Pagina: 1