Toon posts:

Dedicated Lan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak redelijk frequent render's van 3d constructies (zowel met SolidWorks als met 3dsmax), en dit duurt telkens veel te lang naar mijn zin (zo'n 5 uur) als alle settings high staan, vooral als je er een filmpje op redelijke resolutie van wil verkrijgen.

Om dit te versnellen hebben we natuurlijk al gedacht aan een dual Xeon (maar wegens de prijs is het bij denken gebleven)
We hebben verschillende pc's staan die nog redelijk zwaar zijn (P4 3.6; P4 3.0; P4 2.8) en ik heb ergens in mijn cursus ICT staan dat je met dedicated lan's de cpu-kracht van verschillende pc's kan matchen, gelijk dat het om een multi-cpu systeem gaat. Ben naar die docent geweest, maar die weet er eigelijk niets van en kans ons ook niet verder helpen.

Ik heb op het internet gezocht, maar ik vind niets hierover, ook niet op dit forum.
Zoek ik naar de juiste term/kan dit/zijn er eventueel andere mogelijkheden (die niet te veel kosten maximum +-500e)

Eventuele switch naar Windows 2000 of 2003 server kunnen we wel maken, maar linux-oplossingen zijn uitgesloten omdat we er beiden niets van kennen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 13:43 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:24
Staat er in de manuals van die software niets over hoe je renders over meerdere systemen kunt verdelen? De software zal het moeten ondersteunen of je zou een cluster moeten maken. Dan ga je naar dingen als Mosix (dat is wel linux) kijken maar ook Windows server kan enigzins clusteren volgens mij.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
3D Studio Max heeft daar zo zijn eigen client/server-gebeuren voor :)