[Illustrator CS] - PDF Batch verwerking

Pagina: 1
Acties:

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 08:48
Hallo,

Ik heb een hele CD met allemaal losse PDF bestanden , elke PDF stelt een les van een module voor , alle lessen die bij elkaar horen zit in een map.

Nu is het geval dat er een logo over een ander logo heen moet en een logo erbij. Dat is alleen op het eerste blad van elke les (dus pagina 1 van elk PDF bestand). Het logo staat ook altijd op dezelfde plaats.

Nu heb ik wel eens met Photoshop Actions/Batch gewerkt dus ik heb een action set gemaakt in illustrator en ik heb een batch gedraait op een map (module) , maar nu vraagt hij bij elke les (pdf) of ik hem wil opslaan, maar ik heb in de action set al bepaald dat hij hem moet saven en sluiten.

Hier onder mijn action set:

Afbeeldingslocatie: http://www.amicoservices.nl/temp/actionset.jpg

Wat ook een probleem is dat hij de eerste pagina opslaat en de rest niet..

Ik maak gebruik van Adobe Illustrator CS, is het met CS2 mogelijk om nog andere specfieke instellingen te doen met actions ?

Weet iemand hoe ik deze twee problemen kan oplossen , of heeft iemand een goed alternatief?, ik wil niet hebben dat de kwaliteit achteruit gaat, maar gewoon een programma waarmee je plaatjes etc kan toevoegen en in een batch verwerking zetten zodat ik niet handmattig de hele cd moet gaan aanpassen.

[ Voor 18% gewijzigd door Av3ng3rtje op 27-10-2005 11:33 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Volgens mij kun beter het save-as overslaan en hem gewoon close, dan krijg je automatisch wel het save-verhaal. En meerdere pagina's gata niet lukken volgens mij.

• Av3ng3rtje
André schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:36:
Volgens mij kun beter het save-as overslaan en hem gewoon close, dan krijg je automatisch wel het save-verhaal. En meerdere pagina's gata niet lukken volgens mij.
Hij vraagt nog steeds of ik hem wil saven:

Afbeeldingslocatie: http://www.amicoservices.nl/temp/saveas.jpg

Met de volgende batch/action instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.amicoservices.nl/temp/batchaction.jpg

Verwijderd

Een save doen NADAT je de paragraph settings aanpast?
Eerst doe je volgens:
Afbeeldingslocatie: http://www.amicoservices.nl/temp/actionset.jpg

een save as,
dan een paragraph setting
en dan close je hem,
logisch dat ie dan nog vraagt of je de laatste handeling wil saven

• Savantas
  • Laatst online: 23-04 16:01
Als oud-medewerker van de PrePub afdeling van PBNA kan ik je misschien goed helpen. :+
Het logo staat steeds op een vaste locatie, dus is het redelijk makkelijk aan te passen. Alleen lijkt het mij niet handig om dit met Illustrator te doen. Bij PrePub hadden we een plugin voor Acrobat waarmee je dit perfect kon doen: Quite Imposing Plus.
Je kan gewoon in Illustrator een pagina maken met alleen het logo, vervolgens kan je via batch opgeven om steeds de eerste pagina van de lessen te mergen met je pagina met ROC-logo. Zorg dan wel dat je achter je logo een wit vlak hebt staan van iets meer dan het PBNA logo, dan word die mooi afgedekt.

Mogelijk kan het wel met Illustrator CS (helaas hier alleen oudere versie), maar dan moet je op een andere pagina het ROC-logo (met achtervlak) hebben staan, deze eerst via Copy in het geheugen zetten en dan een action aanmaken waarbij je Ctrl-F (plakken op plaats) doet en daarna Save (of Save As in andere map als Illustrator nog steeds maar een pagina wil opslaan). Vervolgens run je dit als batch, maar let er wel op dat je dan nog het logo in het geheugen hebt zitten!
Oeps, iets dergelijks had je al in je action staan... Vraag me alleen af waarom je er een gifje inplakt? Heb je geen eps beschikbaar?

Overigens blijft het PBNA-logo er in beide gevallen in staan, dus kan je dat bij laden in Acrobat nog steeds even zien.

Succes, en doe als het kan de groeten aan Huub bij de HAN (ook onderdeel van ROC?) ;)

/me Savantas is verbaasd dat al die content nog niet omgezet is naar XML (ok, hier gaat het om de aan de lopende band ingescande lessen...) ;P

[ Voor 23% gewijzigd door Savantas op 27-10-2005 15:00 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Av3ng3rtje
Savantas schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:35:
Als oud-medewerker van de PrePub afdeling van PBNA kan ik je misschien goed helpen. :+
Het logo staat steeds op een vaste locatie, dus is het redelijk makkelijk aan te passen. Alleen lijkt het mij niet handig om dit met Illustrator te doen. Bij PrePub hadden we een plugin voor Acrobat waarmee je dit perfect kon doen: Quite Imposing Plus.
Je kan gewoon in Illustrator een pagina maken met alleen het logo, vervolgens kan je via batch opgeven om steeds de eerste pagina van de lessen te mergen met je pagina met ROC-logo. Zorg dan wel dat je achter je logo een wit vlak hebt staan van iets meer dan het PBNA logo, dan word die mooi afgedekt.

Mogelijk kan het wel met Illustrator CS (helaas hier alleen oudere versie), maar dan moet je op een andere pagina het ROC-logo (met achtervlak) hebben staan, deze eerst via Copy in het geheugen zetten en dan een action aanmaken waarbij je Ctrl-F (plakken op plaats) doet en daarna Save (of Save As in andere map als Illustrator nog steeds maar een pagina wil opslaan). Vervolgens run je dit als batch, maar let er wel op dat je dan nog het logo in het geheugen hebt zitten!
Oeps, iets dergelijks had je al in je action staan... Vraag me alleen af waarom je er een gifje inplakt? Heb je geen eps beschikbaar?

Overigens blijft het PBNA-logo er in beide gevallen in staan, dus kan je dat bij laden in Acrobat nog steeds even zien.

Succes, en doe als het kan de groeten aan Huub bij de HAN (ook onderdeel van ROC?) ;)

/me Savantas is verbaasd dat al die content nog niet omgezet is naar XML (ok, hier gaat het om de aan de lopende band ingescande lessen...) ;P
Bedankt het is gelukt , hij is nu bezig met omzetten :)

Ik zit niet bij Huub , ik zit bij m'n stagebedrijf (AMC - Asset Management Control). Ik denk dat die de PBNA cursus hebben gekocht.. weet het niet precies.
Pagina: 1