Toon posts:

19" van ongeveer 1000 piek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke denken jullie? :? Ik zat zelf naar de Iiyama VM Pro 452 (mf901u) te kijken... Maar andere sugesties zijn heel erg welkom! Vast bedankt!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:02
Zeer goede keus heb hier het grotere broetje de Vision Master Pro 510.
Heeft alleen 2 zeer dunne ljntjes over het beeld lopen op 1/4 en 2/4 over het beeld heen lopen en die zijn voor mij alleen zichtbaar met een witte achtergrond.
Ik heb er geen probleem mee.
En een zeer groot voordeel is een platte beeldbuis.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf als bezwaar tegen deze monitor bedacht, dat het een eerdere platte beeldbuis was, en dus nog niet zo geweldig... (Misschien is dit alleen maar een hersenspinsel, omdat ik te lang naar een ouwe 15" heb zitten staren :) ) Hij heeft namelijk geen diamondtron-beeldbuis, maar FST... Is dit erg veel minder?

edit:
Wat is het verschil tussen Diamondtron NF en Flat Square Tube (FST) beeldbuis technologie?

Iiyama gebruikt in zijn monitoren twee verschillende beeldbuis technieken. Iiyama gebruikt Diamondtron beeldbuizen in de modellen beginnend met A. De beeldbuis is volledig plat.
Flat Square Tube (FST) beeldbuizen zitten in alle monitoren beginnend met S.

Bij Diamondtron beeldbuizen wordt de sleuven masker techniek toegepast. Het masker in de beeldbuis is opgebouwd uit verticaal gespannen draden waar het kleuren kanon doorheen schiet op de oplichtende fosfor laag. Deze beeldbuizen zijn cilindrisch van vorm, plat en geven een hoog contrast.
Bij FST beeldbuizen bestaat het masker uit een bolvormig oppervlak waar gaatjes in zitten, het kleuren kanon schiet hier doorheen op de oplichtende fosfor laag. Deze beeldbuizen zijn bol van vorm en geschikt voor zeer hoge resoluties.

Hoe kan ie dan helemaal plat zijn?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik zal de Lite On kiezen, ik heb hem zelf ook besteld maar nog niet gekregen!!!

Goed en niet duur
Voor 780 piek

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:55
is die lite-on ook flat-screen ofzow? specs?

Verwijderd

Ik heb zelf de scott 995 ook een goede 19" monitor en niet duur

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Dat weet ik zo gauw niet!
Ik zal zoekennaar meerder specs

Ga anders naar:

www.liteon.com.tw

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me alsjeblieft antwoord geven op de vraag in mijn vorige post...

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 07:41
Ik gebruik een CTX VL950S

Werk altijd in 1600x1200x75 en ben zeer tevreden. Ik heb niet zo veel verstand van monitoren enzo, maar als ik er lekker een paar uur achterelkaar mee kan werken zonder problemen vind ik het al goed.

Het soort werk is overigens coding en niet graphics stuff. Dan zijn er wellicht andere eisen.

Verwijderd

Je moet zelf zien welk soort scherm je het mooist vindt. (Diamontron of FST)
Diamontron heeft een zeeeer goede contrast en kleur verzadiging en scherpte tov FST.
FST heeft weer enkele voordelen tov Diamontron (trinitron).
Pagina: 1