[XP] Hibernate: Pc wordt niet meer wakker.

Pagina: 1
Acties:

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik heb dus een nieuwe pc en ik wou graag van alle functies gebruik maken die deze heeft, cool & quiet en hibernate... Wat nu gebeurt, ik had hibernate (slaapstand) in winXP aangezet... Dus ik test het door op het slaapknopje te drukken, dus de pc gaat rustig slapen.
Okee test geslaagd, dus ik beweeg mn muis om weer wakker te worden... te veel gevraagd blijkbaar? want hij wordt niet meer wakker, dus ik druk op mn toetsenbord, scherm aan en uit gezet... nogsteeds niks.... dan maar reset... ok leuk gereset... De pc begint opnieuw op te starten, maar zodra de pc bij het zwarte scherm met het liggende streepje aan komt (voordat windows opstartscherm komt), komt de pc niet verder dan een knipperend streepje :?
Specs:
Mobo: asus a8n-e
Geheugen: 2x512mb
Harde schijf: 1x80gb (nope geen raid opstelling nog)

Wat moet ik nu doen? WinXP opnieuw installeren? Iets in de bios veranderen? Gek worden en naar de pc boer gaan?

Nog iets: wanneer ik in mijn bios iets verander en daarna opsla & exit, wordt het scherm gewoon zwart.

[ Voor 6% gewijzigd door poepkop op 27-10-2005 10:55 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Bij hibernate slaat Windows alles wat er in het RAM staat op op de harde schijf en schakelt vervolgens uit. Bij de volgende keer dat je opstart laad hij alles van de harde schijf weer in het RAM en kan je verder werken waar je was gebleven. Dat is dus anders dan standby, waar je hem inderdaad wakker kan maken door met de muis te bewegen.

Hier staat een duidelijke uitleg wat standby en hibernate inhouden :) Ja, er staat Windows 2000 boven, maar de betekenis van de woorden zijn nog altijd het zelfde. :)

[ Voor 28% gewijzigd door the_shadow op 27-10-2005 11:12 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• poepkop
Ik weet best wat het inhoudt, maar hoe kom ik nu uit deze hibernate?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Normaal gewoon je computer opstarten. Met de powerknop dus

☻/
/▌
/ \

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Dan weet je dus niet wat het in houdt ;) Als hij klaar is met het opslaan van je RAM, dan gaat de pc uit. Met je muis bewegen gaat dan dus niet helpen. Als je op de power knop drukt, dan gaat hij Windows herstellen.

Je zegt dat hij niet verder komt dan een knipperend streepje, dan is er dus iets verkeerd gegaan bij het opslaan van het RAM (te vroeg de stroom er af gehaald?). In dat geval moet je dus resetten en bij dat "liggende streepje" op F8 drukken om Windows te starten zonder van dat hibernation punt gebruik te maken. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• poepkop
Te vroeg de stoom eraf gehaald, ik wist dus niet dat wanneer die in hibernation stond... dat je dan niet met de muis weer in windows kon komen. Helaas werkt het F8 trucje niet bij het scherm met het liggende streepje...
Ik heb het artikel van windows doorgenomen, maar ook zonder resultaat.
Ik heb geen usb muis & toetsenbord.
Maar alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door poepkop op 28-10-2005 14:01 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-02 22:02

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Als F8 niet werkt tijdens het resumen van hibernation( heb engelse windows weet de nederlandse term niet) dan is er iets mis met je tobo.
Kan je wel in je bios komen bij de boot?
edit:

Hoe lang wacht je eigenlijk tijdens het resumen. Het kan soms een tijdje duren...
Vooral met 1 gig ram moet je niet verwachten dat het binnen 2 sec is geresumed

[ Voor 33% gewijzigd door _Erikje_ op 28-10-2005 14:54 ]

• poepkop
Ja mn mobo batterijtje is brak, maar dat moet geen reden zijn om nu niet meer op te starten? Dat batterijtje is namelijk al een weekje kapot en ik krijg maandag een nieuwe toegestuurd.

Overigens heb ik de pc een uur lang aan laten staan met dat streepje in beeld... dat moet toch wel lang genoeg zijn om 1024mb te laden ;)

Pagina: 1