Toon posts:

SGI en MAC geheugen _VEEL_ voor X bedrag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik zit hier bij mun pa en heb net een zooitje SGI en Mac geheugen in mun klauwen gedrukt gekregen. ik heb:
5x 256MB SGI geheugen (van die lange dus)
3x 512MB SGI geheugen
10x 64MB MAC geheugen

Wat is dit waard? Wie heeft interesse?

Ohja, ik heb ook nog een (euhmm 3!) moederbord dat een soort insteekkaart is... heel vaag, het is ongeveer een 3e van de breedte en volle lengte van een normaal mobo. Er zitten 2x DIMM op, Slot 1, Inteelt chipset, PS/2 aansluitingen, video aansluiting en netwerk aansluiting. Wat is dit? Het lijkt op een serverplankje aan de onderkant zit een lange insteekgleuf eerst een soort ISA en daarna een soort PCI. beetje vaag 64bit?
Wat is dit waard?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hoort deze ook wel in hardware algemeen... uhm Move?

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
hmz wat houd dat SGI en MAC eigenlijk in?

En die bordjes die je hebt die horen idd in een server, dat zijn geloof ik van dei 'computerkaarten' die dingen werken gewoon als complete computer met ram en nic en video enz. allemaal onboard.. hoeveel ze waard zijn weet ik niet, maar ik denk iig veel :)

ps. toch goed gegaan bij je pa? :)

/edit

zoiets bedoel je toch?
Afbeeldingslocatie: http://www.arbor.com.tw/products/sbc/images/full/hicore-i6311.jpg

klik hier voor de site

oei vaudje

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
SGI = Silicon Graphic Incorporated (High-End grafische pc's)
MAC = Macintosh (iMac enzo)

WOW... das 3 en een halve gig geheugen - vast heel duur, allemaal exotisch en specifiek!

Oh ja... dus ik neem aan dat het goed is gegean bij je pa (das was jij toch, erm... owja CyberJelle :))

By each crime and every kindness, we birth our future

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:46
Mac geheugen is niet echt veel waard en niet echt gewild. Ik heb 64 Mb aan EDO DIMM's liggen voor een Macje en raak dat aan de straatstenen niet kwijt. Draait nu overigens prima op een Asus TX97-X bordje met een AMD K6-2 300 :)

Verwijderd

zoveel geheugen is alleen al strak om gewoon te hebben, hang het in een lijstje aan de muur ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 19:25 schreef _Hades_ het volgende:
hmz wat houd dat SGI en MAC eigenlijk in?

En die bordjes die je hebt die horen idd in een server, dat zijn geloof ik van dei 'computerkaarten' die dingen werken gewoon als complete computer met ram en nic en video enz. allemaal onboard.. hoeveel ze waard zijn weet ik niet, maar ik denk iig veel :)

ps. toch goed gegaan bij je pa? :)

/edit

zoiets bedoel je toch?
[afbeelding]

klik hier voor de site

oei vaudje
JA PRECIES!!! Dat issut!
(zie de thread over mun pa ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 21:50 schreef SirCommieBastard het volgende:
zoveel geheugen is alleen al strak om gewoon te hebben, hang het in een lijstje aan de muur ofzo
3,3GB geheugen aan de muur hangen?!!? WAUS...

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
hehe die dingen zijn veel waard jah, maar ik denk dat je er niet echt snel vanaf zal komen, of er moet er hier ergens iemand rondlopen die zo'n server heeft en nog van die dingen wil hebben :)

zoiets is denk ik alleen geschikt voor bedrijven, en die kopen niet van een individueel ivm garantie en support enzo...

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Als ie ook nog een SGI-workstation heeft voor me, graag :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Dat SGI-mem kun je misschien hier kwijt:
http://avail-listings.ebay.co.uk/aw/listings-avail/list/all/category1486/index.html

daar kun je misschien tevens zien hoeveel je ervoor kunt vragen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Beetje vaag als je meteen een kado van je pa gaat verkopen. Kan je het nog beter aan de muur hangen. Nog beter: het in een server proppen.

Anders zou ik het teruggeven!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet een kado, het is de bedoeling dat ik het ga verkopen. Incl. 3 serverbordjes (zie boven)
Nee, het kadootje was een HD, een tapestreamer, een zipdrive, een moederbord (Asus P2B), misschien nog wel meer?

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand wat dat Mac. geheugen waard is? Ik heb al een paar mensen die het willen hebben... ik zat zelf te denken aan 64 (piek per MB, is redelijk toch?) piek per reepje en 5 piek korting per stuk die jer er meer bestelt als 1. (dus alle tien voor 590 piek)
Op de Macintosh site kan ik het niet echt vinden, zijn dit no SIMMs of SO-DIMMS? het ziet eruit als EDO, maar ik ben MAC-leek wat hardware betreft.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ff toppen hoor, ik wil echt graag weten wat dit moet gaan kosten.

Verwijderd

Topicstarter
http://kingston.com/press/1997/n9707d.asp
Volgens dit artikel, ruim $10.000,- voor 512MB ... maar da's 4 jaar terug ... nu zal het dus allicht minder kosten... anyone?

Verwijderd

Topicstarter
uhmmm ik heb net met Kingston en SGI gebeld:
Kingston 512MB DIMM = Fl.6363,-
SGI 256MB DIMM = Fl.12500,- (nee ik heb ze niet omgewisseld! het klopt echt!)

dus:
(3x6363)+(5x12500) = Fl.81589,-

FUCK... Ik ben rijk! :D :D :D

Iemand kopen?

Verwijderd

hmm...5 reepjes 512 meg maar??
valt me tegen hoor.....ik bedoel als je nou gwoon 3 gig had ...dan kon i khet wel gebruiken
sorry :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 19:24 schreef G3R10 het volgende:
hmm...5 reepjes 512 meg maar??
valt me tegen hoor.....ik bedoel als je nou gwoon 3 gig had ...dan kon i khet wel gebruiken
sorry :)
hmmja, kan. 3GB Sillicon Graphics geheugen: Fl.30.000,-

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
hoe komt je pa daaraan :?

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 19:18 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ohja, ik heb ook nog een (euhmm 3!) moederbord dat een soort insteekkaart is... heel vaag, het is ongeveer een 3e van de breedte en volle lengte van een normaal mobo. Er zitten 2x DIMM op, Slot 1, Inteelt chipset, PS/2 aansluitingen, video aansluiting en netwerk aansluiting. Wat is dit? Het lijkt op een serverplankje aan de onderkant zit een lange insteekgleuf eerst een soort ISA en daarna een soort PCI. beetje vaag 64bit?
Wat is dit waard?
Hahahahahah dat zijn gewone desktop pc's :D
http://www.asus.com.tw/products/Netpc/index.html hier een voor beeld en het is de NLX Form Factor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 23:16 schreef victorb het volgende:

[..]
Hahahahahah dat zijn gewone desktop pc's :D
http://www.asus.com.tw/products/Netpc/index.html hier een voor beeld en het is de NLX Form Factor :)
Nee, niet bepaald. -1/-1 Bullshit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 21:57 schreef morgoth het volgende:
hoe komt je pa daaraan :?
Tijd terug cheapo ingekocht van iemand die niet wist wat het waard was.

Verwijderd

hoeveel mac memory sticks van 64 mb had je?
10?
Werken ze nog wel? Zijn ze miscchien opgeblazen ofzo? Zo nee,
voor 500 (lees: vijfhonderd) pietermannen neem ik ze van je over.

mail me maar: mark@medusa.nl
Pagina: 1