Toon posts:

Wat is er stuk? (als er uberhaupt iets stuk is)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn computer niet meer aan de praat sinds gisteren, vanwege het plaatsen van een nieuwe voeding.

Ik had een Animo-Voeding van 320watt (microATX), maar vervangen door een Athena-Power van 450watt (ook microATX). Toen ik mijn computer probeerde op te starten, hoorde ik getik en ging de fan van mijn proc. heel langzaam draaien en het groene lampje van het moederbord gaat heel even uit bij het tikken.
Ik vertrouwde het niet en controleerde of alle kabeltjes goed vast zaten en alles goed was aangesloten. Naar mijn mening was dat zo. Echter, ik heb mijn vorige voeding weer teruggeplaatst, maar ik kon de computer ook daarmee niet meer aankrijgen. Het groene lampje op het moederbord ging wel continu branden.
Ik weet nu niet wat ik moet doen. Er is misschien wel kortsluiting geweest, maar hoe kan ik dat testen. Misschien is het moederbord stuk, maar ik weet niet hoe ik dat moet testen. Misschien is er iets mis met die voeding, maar hoe kan ik daar achter komen. Misschien dat er iemand wat tips heeft?

Ik heb die 450watt hard nodig, gezien onderstaand systeem
Dign-HV5 kast.
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3200+
2x512MB Ram
XFX GeForce 6800GT
2x250GB HD van Hitachi (Geen IDE, maar dat nieuwe systeem)
Samsung DVD Brander
TV-kaart van Hauppauge (die met 2 tuners)
Linksys Wireless 54G Netwerkkaart.

Alvast bedankt voor reacties!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

Cyphax

Moderator LNX
Het lijkt me niet dat je voedingen allebei rot zijn dus zou ik het richting moederbord zoeken. Alles eruit (behalve proc, reepje geheugen en videokaart) en kijken of ie dan start. Dan kun je een hoop mogelijkheden vast uitsluiten. :)
Raar dat ie ineens niet meer werkt, ik hoop voor je dat het geen kortsluiting is geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 27-10-2005 09:48 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik zou gokken dat je voeding al kapot was, en dat die je moederbord heeft gesloopt.

Indien je alles bij dezelfde firma hebt gekocht, zou ik met je systeem naar die firma stappen. Zo niet, dan zou ik naar de firma stappen waar je de voeding hebt gekocht. Beter om het door een derde (winkel, technische dienst) te laten onderzoeken om zo garantie te behouden (indien je die nog hebt op de verschillende onderdelen) dan zelf te gaan prutsen en erachter te komen dat je een geheel nieuw systeem moet kopen.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die nieuwe voeding uit Amerika besteld omdat ik nergens een microATX-voeding kon vinden, die meer dan 320watt kan leveren. Ik kan helaas hiermee dus moeilijk terug lijkt me.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20
uh.. usa

110->220v ?

En, wel het extra 12v '(p4)' kabeltje aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, slim dat je daar aan dacht ;) , maar ik had het schakelaartje al wel omgezet naar 220volt en alle 3 kabels aangesloten op het MoBo. (Dus die brede, die vierkante en die laatste (weet niet hoe die aansluitingen heten))

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 10:05 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

3 kabels? Enlighten me? Brede en vierkante kan ik inkomen... Maar die derde :?

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:19:
3 kabels? Enlighten me? Brede en vierkante kan ik inkomen... Maar die derde :?
Die derde kabel die ik heb aangesloten zou je ook op je HD of DVD-speler kunnen aansluiten. Zo'n aansluiting zit dus ook op het moederbord (volgens handleiding van het MoBo is die voor de grafische kaart bedoeld.).

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Die 'extra' in de asus wereld ook wel ez-plug ofzo, wordt iig gebruikt om de stroombehoefte van een 2e videokaart op te kunnen vangen,... bij één videokaart issie niet nodig (maar zal ook niks stuk maken, lijkt me).

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
Je kan misschien eerst hier eens een kijkje nemen...
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Alles uit de kast halen, en in minimum opstelling beginnen...
(enkel mobo, proc, geheugen. en dan stilaan meer en meer beginnen aansluiten)

kijken of er niks zwart ziet of er nergens een geurtje hangt :) kan ook al helpen

...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Pagina: 1