Verschillende Coolers uit Japan

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ik zat een beetje op het internet te browsen en ik vond een link die opzich toch wel leuk is om te checken. Er staan namelijk een zooitje coolers op die ik zelfs nog nooit gezien heb, maar d'r staan natuurlijk ook wel bekende tussen zoals Zalman/Thermalright/Thermaltake etc.

Deze pagina gaat blijkbaar over Socket 478 coolers, maar ik heb geprobeerd op de homepage te zoeken naar andere type socket coolers maar ik kan het niet lezen....

linkje : http://www.ko-soku.co.jp/sales/cooler_478.htm

Toch vond ik deze het Mooist bedachte van allemaal!!!

Afbeeldingslocatie: http://zaward.co.jp/Square%20pic/W12cm-2.gif

Ja je ziet het goed!! Dual 12cm Fan!!! (mooie namaak van de Thermalright XP120)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Hopenlijk staan die fans in push/pull setup want anders is het nogal noisy en nutteloos imo...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:26
als je de 478 vervangt door 775 kom je nog meer coolers tegen

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
ook al zijn ze standaard helemaal verkeerd geplaatst, dan kun je alsnog altijd 2 papsts 12cm halen en die op de juiste manier monteren :) Ik weet haast wel zeker dat deze cooler goed werkt.

Die japaners hebben onderdelen voor computers waar wij nog nooit van gehoord hebben! Japan = Gadget wereld!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Review? ^^ Vraag me af hoeveel pushpull scheelt ten opzichte van 1 fan, denk niet dat het het waard is om 2 dure papstjes voor te kopen ;)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
zowiezo 1 fan boven op zorgt ervoor dat de lucht dat door de koeler word geblazen afgeremd wordt waardoor de moederbord componenten minder goed gekoeld worden.

2 papst fans zijn stiller, dus creeëren hetzelfde geluid als 1 12cm Led Fan(meestal :) ) Dus 1 fan die onderin word gemonteerd word niet afgeremd door de koeler dus die blaast voluit op het moederbord waardoor de componenten beter gekoeld kunnen worden.

Wat betreft de CPU zal de tempratuur natuurlijk met een pushpull niet veel schelen, maar ja nogmaals de CPU temp is niet het belangrijkst in je computerkast ;)

Dus ik ben er zelf van overtuigd dat een Dual 12cm setup zeker beter zal werken dan 1 enkele.

• Vandread
Ach, eerst zien zei blinde jaapie :) En ach me mainboard word al prima gekoeld ^^
Herrie is namelijk ook niet m'n grootste zorg. Dus blaaazzuuuu

[ Voor 29% gewijzigd door Vandread op 27-10-2005 10:04 ]

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
ja maar we hebben het nu over een koeler die door zo goed als iedereen gebruikt kan worden in het algemeen en niet alleen over jouw computer ;)

Het is wel een slim bedacht ontwerp moet ik eerlijk zeggen.
Alleen het is jammer dat meeste aparte Japanse producten gewoon niet geleverd worden in Nederland.

• Vandread
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is, dat speciaal om je mainboard beter te koelen een beter gerichte fan (met wat mecano of zo'n zalman ding bevestigd) een stuk beter helpt en het verschil van de cpu waarschijnlijk toch al klein is :)

Hoe is je japans?
Ik zoek reviews maar vind er geen :P
http://www.google.nl/sear...2&hl=nl&lr=&start=10&sa=N

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 27-10-2005 10:26 ]

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35
Mooie opsommingen van alle coolers imho ;)

Ze zijn op zich allemaal wel een beetje bekend, maar leuk om te zien dat bijv Scythe er ook bijstaat, (is ook echt japans :P), en dat die nu ook in NL doorbreekt.

Nog een leuk puntje: er staan ook Nexus koelertjes tussen, en das Nederlands }:O

Love Hardware!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Vandread schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:46:
Review? ^^ Vraag me af hoeveel pushpull scheelt ten opzichte van 1 fan, denk niet dat het het waard is om 2 dure papstjes voor te kopen ;)
Ze draaien natuurlijk wel allebei ietsje harder... je kan het nooit koud genoeg krijgen....
HENNEP schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:00:
2 papst fans zijn stiller, dus creeëren hetzelfde geluid als 1 12cm Led Fan(meestal :) ) Dus 1 fan die onderin word gemonteerd word niet afgeremd door de koeler dus die blaast voluit op het moederbord waardoor de componenten beter gekoeld kunnen worden.
Als ze dit nu doen met een 'normale' hsf, dus met genoeg vinnen om stockkoeler kwaliteti te halen zonder heatpipes.....

Tword wel een zwaar geval, maar gelikkug kan je mobo veel hebben :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hey, ooit gehoord van een FATAR1TY FS-C77 van zalman :/ Spellen kunnen ze daar niet, of het ligt aan mijn pc dat ik geen japans heb :P

EDIT, hier heet ie trouwens:
Fatal1ty FS-V7

[ Voor 26% gewijzigd door FiXeR.nl op 27-10-2005 17:27 ]

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09-2024
R = (semi) L in japan.

Verwijderd

Ik vind niet echt dat het een heel groot verschil is met de europese cooler allemaal lijken ze op elkaar (de meeste dan).
Pagina: 1