Ik kan mijn profiel op de SPV C500 niet meer veranderen :(

Pagina: 1
Acties:

• mina_1985916
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik ben de trotse bezitter van een SPV C500 ik heb hem nu iets langer dan een jaar. Telefoon heeft altijd goed gewerkt en nooit problemen gegeven. Ik was van de week muziek aan het luisteren met de hoofdtelefoon en toen ik klaar was met luisteren heb ik de hoofdtelefoon er af gehaald maar de status bleef op HOOFDTELEFOON en sprong niet meer terug naar STIL of NORMAAL zoals altijd.

Ik kan hem niet meer naar orange brengen want garantie is al verlopen ik heb het volgende allemaal geprobeed:

* Telefoon uit en weer aan
* Master reset uitgevoerd
* De nieuwe Rom update geinstalleerd

Ik heb hem ook naar een telefoon winkel gebracht en is opengemaakt en er naar gekeken en bleek geen Hardware fout te zijn.

Ik ben echt helemaal ten einde raad ik weet niet wat ik er mee moet ik vindt het zo zonde want ik vind het een geweldige Toestel.

weet iemand hoe ik anders een andere OS er op kan zetten mischien dat dit helpt.

Verwijderd

Het probleem zit hem in de schakelaar waar je de koptelefoon indrukt. Soms gebeurt het dat er stof in komt.

Dit probleem heb ik zelf ook gehad. Je zou een aantal keer de stekker erin en eruit kunnen halen, of de aansluiting even schoonblazen.

Een andere ROM installeren bied dus geen soelaas ;)

• mina_1985916
heb ik net gedaan met een ANTI DUST SPRAY die blast 10x zo sterk als ik maar hielp niets :(

Verwijderd

Dan zou ik het toestel terugbrengen. Weet 100% zeker dat het aan de schakelaar moet liggen. ;)

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

jerry_a

doei

Even voorzichtig met een tandenstoker in het gaatje poeren wil wel eens helpen.

hoi

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde gehad met de SPV E200. Bij mij bleek al snel dat het kwam omdat het "contrastekkertje" waar de hoofdtelefoonaansluiting in gaat, gedeeltelijk was losgekomen van het moederbordje. Dat kon niet worden gerepareerd anders dan door vervanging van het moederbordje. Duur grapje dus. De reparatieservice (third party) waar Orange gebruik van maakt gaf schriftelijk aan dat ik e.e.a. zelf had vernield (bijvoorbeeld door met iets anders dan het stekkertje van de hoofdtelefoon in het gaatje te purken) en daarom wilde Orange de reparatiekosten niet betalen. Na wat getouwtrek met de Orange Helpdesk (die mensen zijn trouwens altijd erg keurig) gaf Orange toe dat ze heel veel SPVs hebben teruggehad met dit probleem, en is mijn E200 gratis door ze vervangen door een nieuwe.

• mina_1985916
ik wil hem wel terug sturen maar mijn garantie is verlopen op 25-09-2005 dus waarschijnelijk moet ik er voor dokken. Ik heb een gevoel dat als de moederbord moet worden vervangen dat ik meer kwijt ben als de prijs van de telefoon zelf.

is er geen andere optie ??

Verwijderd

Ik zou het toch even proberen, en wel zo snel mogelijk. Als a. bekend is dat er problemen zijn met SPVs op dat vlak, en b. de garantie nog maar net één maandje verlopen is, zal Orange misschien geneigd zijn je tegemoet te komen. Maar dan zou ik dat wel snel doen.

Bovendien, je garantie is dan wel verlopen, maar je mag van een mobiele telefoon verwachten dat-ie langer meegaat dan dertien maanden. Een economische levensduur van drie jaar lijkt mij realistisch. Dat zou betekenen dat als er een reparatie aan de telefoon is, jij voor 1/3 deel en Orange voor 2/3 deel daar aan mee moet betalen (ervan uitgaande dat je de telefoon bij Orange hebt gekocht, als je 'm bij een (andere) winkel hebt gekocht, moet je niet bij Orange zijn, maar bij die winkel).

• mina_1985916
ik heb hem inderdaad niet bij orange gehaald maar bij gsmstunt.nl ik ga ze ff bellen om te vragen of ze iets voor me kunnen regellen.

• mina_1985916
Ik heb ze gebeld en die meneer kon me vertellen dat er geen garantie meer opzit ( wat ik natuurlijk noooooit had kunnen bedenken |:( ) maar hij kon niets voor me doen ik moest hem voor geld laten repareren. dan betaal je eerst 35 onderzoeks kosten en dan de reaperatie kosten. ik hoop dat iemand een ander tip heeft.
Pagina: 1