Toon posts:

Printen lukt niet met jetdirect ex plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb altijd een HP laserjet 6P via een jetdirect ex plus printerserver op mijn thuisnetwerkje gehad. Omdat ik via de kabel zat had ik er een router tussen om de printer en andere computers aan te sturen. Nu tegenwoordig heb ik adsl en heb de router ertussen uit gehaald. De modem is tevens router (Speedtouch 510) en dat gaf wel een problemen. Maar sinsdien kan ik niet meer op mijn printer printen. Heb nu de printer beneden via een switch aangesloten. De jetdirect heb ik gereset en volgens de configuratie wordt alles goed weergegeven. Daarna heb ik met de software van HP (HP jetdirect print servers) de printer gevonden en geinstalleerd. Dat wil zeggen dat ik zelf eerst de drivers moest installeren volgens het programma en daarna opnieuw moest detecteren. Dit lukte allemaal totdat ik een testpagina wil printen. Dat lukt niet. Het lampje "Activity" van de jetdirect knippert dan wel maar er gebeurt niets. Wel kan ik via de printer en de jetdirect de test en configuraties uitprinten! Gezocht hier op eerdere post, maar daar kon ik niets uithalen. Ook wat software wat ik van de HP site heb gehaald levert niets op en kan daar ook niet echt mijn probleem via een "Troubleshooting" vinden.
Heeft iemand ervaring met dit soort printerservers en wil mij hierbij helpen? :?
Ik draai touwens op windows xp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 08:48 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:30

lier

MikroTik nerd

Heeft je printer (JetDirect) wel een vast IP adres ?

Het onderstaande programma (waarvan ik niet zeker weet of jij het gebruikt hebt ?) is ideaal voor lokale installatie van HP netwerkprinters:
Network printer
Laat maar even weten of het daarmee lukt !?

offtopic:
Nooit een vrouw die Arnold heet tegengekomen...

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 27-10-2005 11:07 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Lier,

Ja de printerserver heeft een vast ip adres. 10.0.0.1. Dat zie ik op de configuratie die ik al een paar keer uitgeprint heb. Ook de subnet mask en de def. gateway (modem) geeft deze goed weer.

Het programma heb ik inderdaad van de HP site gehaald, maar deze vind niets. Het andere programma wat ik gebruik zat bij een andere printerserver van een collega en die vind de printer wel. Geeft dan ook het juiste ip adres aan. Maar printe ho maar.

Verwijderd

Topicstarter
Lier en andere,

Het probleem is tot zover opgelost. Na nog wat informatie te hebben gezocht op internet, het goed antwoord gevonden.
De aangemaakte printers verwijderd, opnieuw de printer via het programma opgezocht en de drivers opnieuw laten installeren. En jawel, er kwam een pagina uit de printer. Ook op andere programma's werkt deze nu. De printer staat nu alleen beneden via een switch. Deze moet weer terug naar de zolder en wordt dan weer aangesloten op een switch. Hopelijk werkt deze dan nog achter twee switchen (goed gespeld). In iedergeval tot zover hartelijk dank. 8)