Heb altijd een HP laserjet 6P via een jetdirect ex plus printerserver op mijn thuisnetwerkje gehad. Omdat ik via de kabel zat had ik er een router tussen om de printer en andere computers aan te sturen. Nu tegenwoordig heb ik adsl en heb de router ertussen uit gehaald. De modem is tevens router (Speedtouch 510) en dat gaf wel een problemen. Maar sinsdien kan ik niet meer op mijn printer printen. Heb nu de printer beneden via een switch aangesloten. De jetdirect heb ik gereset en volgens de configuratie wordt alles goed weergegeven. Daarna heb ik met de software van HP (HP jetdirect print servers) de printer gevonden en geinstalleerd. Dat wil zeggen dat ik zelf eerst de drivers moest installeren volgens het programma en daarna opnieuw moest detecteren. Dit lukte allemaal totdat ik een testpagina wil printen. Dat lukt niet. Het lampje "Activity" van de jetdirect knippert dan wel maar er gebeurt niets. Wel kan ik via de printer en de jetdirect de test en configuraties uitprinten! Gezocht hier op eerdere post, maar daar kon ik niets uithalen. Ook wat software wat ik van de HP site heb gehaald levert niets op en kan daar ook niet echt mijn probleem via een "Troubleshooting" vinden.
Heeft iemand ervaring met dit soort printerservers en wil mij hierbij helpen?
Ik draai touwens op windows xp.
Heeft iemand ervaring met dit soort printerservers en wil mij hierbij helpen?
Ik draai touwens op windows xp.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 08:48 ]